Auta terenowe

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się auta terenowe. Niegdyś wybierali je tylko miłośnicy rajdów. Dzisiaj są one kupowane przez rodziny z dziećmi. Samochody terenowe na przestrzeni lat zyskiwały i zyskują coraz większą liczbę odbiorców. Dzisiaj już nikogo nie dziwi widok jeepa na ulicach.

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

MOTOCYKLE

MOTOCYKLE . Motocykle na drogach traktuje się tak samo, jak i inne pojazdy samochodowe ze względu na ich znaczną szybkość poruszania się. Ruch motocykli wobec tego odbywa się także po jezdni drogowej. Dla dróg przeznaczonych wyłącznie do szybkiego ruchu samochodowego (autostrady) ruch motocyklowy jako ruch o dużym natężeniu, może być pewną przeszkodą. Dlatego też w […]

Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

DevURL


Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji.

Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu:

— bieg luzem (kilkadziesiąt sekund przy prędkości obrotowej biegu jałowego silnika i braku zużycia płynu np. na wspomaganie kierownicy) zaczyna pracować pod obciążeniem dużo częściej i słychać ciągłe włączanie się i wyłączanie regulatora ciśnienia (metaliczny stuk zaworka). Poza tym cała instalacja hydrauliczna pracuje normalnie. W tym przypadku jest niezbędna wymiana elementu hydropneumatycznego akumulatora ciśnienia, gdyż ciągła praca pompy pod obciążeniem może spowodować jej przedwczesne zużycie. (haki holownicze, koło zębate)

Uwaga. Nigdy nie należy odkręcać wkrętów specjalnych na czaszy elementów hydropneumatycznych, wkręty te służą do zamocowania przepony gumowej i napełnienia elementu azotem pod ciśnieniem. Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym akumulatora wynosi 6,2+02 MPa, oznaczenie na wkręcie „62”. [więcej w: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Kontrola elementów hydropneumatycznych zawieszenia

W przypadku uszkodzenia przepony gumowej azot przedostaje się do instalacji hydraulicznej i występuje brak resorowania koła. Samochód podnosi się po uruchomieniu silnika na normalną wysokość, ale zawieszenie koła jest zdecydowanie „twarde”. W tym przypadku należy wymienić element hydropneumatyczny zawieszenia.

Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym zawieszenia:

– przednim: CX 2000, CX 2200, CX 2400 — 7 5 +0-2,7,2 MPa (oznaczenie na wkręcie „75), CX Athena i CX Reflex — 7,0 MPa (oznaczenie na wkręcie „70),

— tylnym: 4,0

MPa, oznaczenie na wkręcie „40.

Kontrola przewodów hydraulicznych wysokiego i niskiego ciśnienia

Wszelkie wycieki płynu świadczą o nieszczelności układu:

wysokiego ciśnienia — sprawdzić dokręcenie przewodów, stan przewodów (uszkodzenia mechaniczne lub korozja),

gumowe i z tworzywa (zasilanie pompy, przewody powrotne do zbiornika), osłony gumowe elementów resorujących i ich obejmy.

W prawidłowo pracującym układzie wszelkie przecieki są kierowane do zbiornika płynu.

Szybka utrata prześwitu w samochodzie z unieruchomionym silnikiem, przy braku wycieków LHM na zewnątrz, świadczy o dużym zużyciu uszczelnień w cylindrach elementów resorujących lub o dużej nieszczelności wewnętrznej regulatorów (korektorów) prześwitu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość