Dane techniczne

Autobusy

Sprawdzamy akumulator

Ostatnie morzy za okiem spowodowały że wiele osób miało problem z rozruchem auta. Szczególnie jeśli nie były używane każdego dnia i nie było garażowane. W przypadku braku rozruchu lub nawet niemożności otwarcia drzwi pierwsze podejrzenie pada na akumulator. Ale zanim kupimy nowy warto sprawdzić stary by niepotrzebnie nie narażać się na koszty. Czasem bowiem wystarczy […]

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

DevURL


Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji.

Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu:

— bieg luzem (kilkadziesiąt sekund przy prędkości obrotowej biegu jałowego silnika i braku zużycia płynu np. na wspomaganie kierownicy) zaczyna pracować pod obciążeniem dużo częściej i słychać ciągłe włączanie się i wyłączanie regulatora ciśnienia (metaliczny stuk zaworka). Poza tym cała instalacja hydrauliczna pracuje normalnie. W tym przypadku jest niezbędna wymiana elementu hydropneumatycznego akumulatora ciśnienia, gdyż ciągła praca pompy pod obciążeniem może spowodować jej przedwczesne zużycie. (haki holownicze, koło zębate)

Uwaga. Nigdy nie należy odkręcać wkrętów specjalnych na czaszy elementów hydropneumatycznych, wkręty te służą do zamocowania przepony gumowej i napełnienia elementu azotem pod ciśnieniem. Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym akumulatora wynosi 6,2+02 MPa, oznaczenie na wkręcie „62”. [więcej w: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Kontrola elementów hydropneumatycznych zawieszenia

W przypadku uszkodzenia przepony gumowej azot przedostaje się do instalacji hydraulicznej i występuje brak resorowania koła. Samochód podnosi się po uruchomieniu silnika na normalną wysokość, ale zawieszenie koła jest zdecydowanie „twarde”. W tym przypadku należy wymienić element hydropneumatyczny zawieszenia.

Ciśnienie azotu w elemencie hydropneumatycznym zawieszenia:

– przednim: CX 2000, CX 2200, CX 2400 — 7 5 +0-2,7,2 MPa (oznaczenie na wkręcie „75), CX Athena i CX Reflex — 7,0 MPa (oznaczenie na wkręcie „70),

— tylnym: 4,0

MPa, oznaczenie na wkręcie „40.

Kontrola przewodów hydraulicznych wysokiego i niskiego ciśnienia

Wszelkie wycieki płynu świadczą o nieszczelności układu:

wysokiego ciśnienia — sprawdzić dokręcenie przewodów, stan przewodów (uszkodzenia mechaniczne lub korozja),

gumowe i z tworzywa (zasilanie pompy, przewody powrotne do zbiornika), osłony gumowe elementów resorujących i ich obejmy.

W prawidłowo pracującym układzie wszelkie przecieki są kierowane do zbiornika płynu.

Szybka utrata prześwitu w samochodzie z unieruchomionym silnikiem, przy braku wycieków LHM na zewnątrz, świadczy o dużym zużyciu uszczelnień w cylindrach elementów resorujących lub o dużej nieszczelności wewnętrznej regulatorów (korektorów) prześwitu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość