Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

ODDZIALYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIE DROGI

ODDZIAŁYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIĘ DROGI . Droga jest dostępna dla wszystkich, korzystanie z niej nie jest w zasadzie ograniczone. Jedynie drogi o specjalnym przeznaczeniu mają ograniczone użytkowanie. Do dróg takich należą np. drogi wyłącznie dla ruchu samochodowego (autostrady), na których ruch pieszy, rowerów, pojazdów konnych nie jest dozwolony.

Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

Pasek zębaty napędu rozrządu

DevURL


Kazdy samochód sklada sie z nastepujacych podstawowych zespolów badz tez ich grup

Każdy samochód składa się z następujących podstawowych zespołów bądź też ich grup. a) zespołów powodujących ruch samochodu, tj. silnika wraz z wyposażeniem, sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego, mechanizmu różnicowego i kół biegowych, b) zespołów sterujących i zapewniających bezpieczeństwo jazdy, czyli mechanizmu kierowniczego, hamulcy, oświetlenia, sygnałów akustycznych i kierunkowskazów: c) obudowy, tj. podwozia i nadwozia. Najistotniejszym zespołem samochodu jest silnik spalinowy zamocowany na przedniej części ramy podwozia. W silniku pod wpływem ciśnienia spalania gazów, zostają wprowadzone w ruch tłoki osadzone na korbowodach, wskutek czego wał korbowy obraca się ruch wału jest przekazany za pośrednictwem sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego i mechanizmu różnicowego na koła napędne. Sprzęgło włączane i wyłączane jest za pomocą dźwigni, którą kierowca naciska nogą. Za sprzęgłem znajdu je się skrzynka przekładniowa (skrzynka biegów) wyposażona w zespół kół zębatych o różnym przeniesieniu. Skrzynka przekładniowa umożliwia łączenie ze sobą kół zębatych o różnej średnicy co powoduje jazdę samochodu o różnych zakresach szybkości do przodu i do tyłu. Zwykle samochody mają 3 – 4 zakresy szybkości do przodu zwane biegami i jeden do tyłu. Zmiany szybkości dokonuje kierowca przy wyłączonym sprzęgle za pośrednictwem dźwigni przekładniowej. [patrz też: autostorczyk, czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów