Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

DevURL


Honda Civic Type R

Auto to ma niezłe osiągi, które plasują się na poziomie sławnego NSX-a, który był ponadprzeciętnym sportowym samochodem. Na początku lat 90 konkurował on chociażby z Porsche. Pod maską nowej hondy znajduje się silnik z turbodoładowaniem. Niech nikt z was nie myśli, że jest to jakiś downsizing. Nadal mamy do czynienia z silnikiem dwulitrowym, do którego dorzucono sprężarkę. Silnik ten osiąga 310 koni przy 6,5 tysiącach obrotów. Civic Type R osiąga setkę w 5,5 sekundy. W hondzie tej zamontowano spoiler, który może powstydzić nawet subaru WRX STi. Ma on specyficzne wymiary, które są jednak w pełni uzasadnione gdyż auto to może się rozpędzić do 270 km/h. Już po kilku sekundach spędzonych w tym aucie nie mamy wątpliwości, że znajdujemy się w wyścigówce. Nie znajdziesz tam przycisku, który włączy ci tryb komfortowy. Auto już na standardowych ustawieniach zachowuje się dość dziko. Możemy jeszcze załączyć tak zwany tryb +R, który wyostrzy reakcję silnika na pedał gazu. Układ kierowniczy zachowuje się precyzyjnie, nie ma tu mowy o jakimkolwiek szarpaniu. Skrzynia manualna zachowuje się bez zarzutu, jest idealna. Z hamulcami nie ma też żadnych problemów, z przodu mamy 350 mm nawiercane tarcze i czterotłoczkowe zaciski Brembo. Auto to potrzebuje zaledwie 33m by zatrzymać się z prędkości 100km/h. Cena podstawowa tej Hondy to 144.000 PLN.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: