Podładowanie akumulatora

Jeśli rozładuje się nam akumulator to najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie auta za pomocą kabli. Raczej nie powinno się samochodu ciągnąć czy też pchać, te metody są dość brutalne dla silnika i innych komponentów. Musimy tylko uważać by nie popełnić błędu przy podłączeniu kabli. Ważne jest też by szybko odłączyć kable, tuż po uruchomieniu silnika. W […]

Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

DevURL


Honda Civic Type R

Auto to ma niezłe osiągi, które plasują się na poziomie sławnego NSX-a, który był ponadprzeciętnym sportowym samochodem. Na początku lat 90 konkurował on chociażby z Porsche. Pod maską nowej hondy znajduje się silnik z turbodoładowaniem. Niech nikt z was nie myśli, że jest to jakiś downsizing. Nadal mamy do czynienia z silnikiem dwulitrowym, do którego dorzucono sprężarkę. Silnik ten osiąga 310 koni przy 6,5 tysiącach obrotów. Civic Type R osiąga setkę w 5,5 sekundy. W hondzie tej zamontowano spoiler, który może powstydzić nawet subaru WRX STi. Ma on specyficzne wymiary, które są jednak w pełni uzasadnione gdyż auto to może się rozpędzić do 270 km/h. Już po kilku sekundach spędzonych w tym aucie nie mamy wątpliwości, że znajdujemy się w wyścigówce. Nie znajdziesz tam przycisku, który włączy ci tryb komfortowy. Auto już na standardowych ustawieniach zachowuje się dość dziko. Możemy jeszcze załączyć tak zwany tryb +R, który wyostrzy reakcję silnika na pedał gazu. Układ kierowniczy zachowuje się precyzyjnie, nie ma tu mowy o jakimkolwiek szarpaniu. Skrzynia manualna zachowuje się bez zarzutu, jest idealna. Z hamulcami nie ma też żadnych problemów, z przodu mamy 350 mm nawiercane tarcze i czterotłoczkowe zaciski Brembo. Auto to potrzebuje zaledwie 33m by zatrzymać się z prędkości 100km/h. Cena podstawowa tej Hondy to 144.000 PLN.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: