Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie, — prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół, — prawidłowe ustawienie kół, — dobry ogólny stan techniczny samochodu, — przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja), — okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji, — prawidłowy sposób przechowywania ogumienia, — właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia, — dopuszczalne obciążenie […]

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego

DevURL


Honda Civic Type R

Auto to ma niezłe osiągi, które plasują się na poziomie sławnego NSX-a, który był ponadprzeciętnym sportowym samochodem. Na początku lat 90 konkurował on chociażby z Porsche. Pod maską nowej hondy znajduje się silnik z turbodoładowaniem. Niech nikt z was nie myśli, że jest to jakiś downsizing. Nadal mamy do czynienia z silnikiem dwulitrowym, do którego dorzucono sprężarkę. Silnik ten osiąga 310 koni przy 6,5 tysiącach obrotów. Civic Type R osiąga setkę w 5,5 sekundy. W hondzie tej zamontowano spoiler, który może powstydzić nawet subaru WRX STi. Ma on specyficzne wymiary, które są jednak w pełni uzasadnione gdyż auto to może się rozpędzić do 270 km/h. Już po kilku sekundach spędzonych w tym aucie nie mamy wątpliwości, że znajdujemy się w wyścigówce. Nie znajdziesz tam przycisku, który włączy ci tryb komfortowy. Auto już na standardowych ustawieniach zachowuje się dość dziko. Możemy jeszcze załączyć tak zwany tryb +R, który wyostrzy reakcję silnika na pedał gazu. Układ kierowniczy zachowuje się precyzyjnie, nie ma tu mowy o jakimkolwiek szarpaniu. Skrzynia manualna zachowuje się bez zarzutu, jest idealna. Z hamulcami nie ma też żadnych problemów, z przodu mamy 350 mm nawiercane tarcze i czterotłoczkowe zaciski Brembo. Auto to potrzebuje zaledwie 33m by zatrzymać się z prędkości 100km/h. Cena podstawowa tej Hondy to 144.000 PLN.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: