Ustawienie świateł

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem. Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków […]

Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

DevURL


Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami.

Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym linki, którą należy wymienić. Oprócz tego należy sprawdzić w jakim stanie jest wycinek zębaty i zapadki hamulca ręcznego. Zużyte części trzeba wymienić. Konieczne jest również sprawdzenie stanu sprężyn. Jeżeli sprężyny są złamane lub osłabione, dźwignia hamulca ręcznego nie wraca do położenia wyjściowego. Powoduje to stałe hamowanie tylnych kół. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

Jeżeli samochodu nie można unieruchomić po przesunięciu dźwigni 0 4…5 zaczepów, to należy wyregulować skok dźwigni za pomocą urządzenia napinającego. [patrz też: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Regulacja luzu

Luz koła kierownicy w położeniu odpowiadającym jeździe samochodu po prostej, gdy luzy w układzie kierowniczym zachowane są w granicach normy, nie powinien przekraczać określonej wartości: Dla różnych samochodów instrukcje obsługi luz ten dopuszczają od 5 do 1 50, co odpowiada 20 do 60 mm .na obwodzie koła kierownicy. Jeżeli luz koła kierownicy przekracza wielkość podaną w instrukcji obsługi, należy sprawdzić stan techniczny przegubów przedniego zawieszenia.

Ogólną zasadą prawidłowej regulacji przekładni kierowniczej jest likwidowanie luzów wyłącznie do granic nie powodujących wyczuwalnego zwiększenia oporów podczas pracy przekładni. Pozostawienie zbyt małych luzów lub skasowanie luzów w ogóle powoduje nieuchronnie uszkodzenie przekładni kierowniczej.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce