Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Nowości od Opla na 2016

Przegląd tego co oferuje nam Opel w 2016 roku zacznijmy od Merivy.To już nie jest minivan a crossover. Meriva ma być dzieckiem połączenia myśli Citroena i Opla. Powstanie jako skrzyżowanie C3 i Merivy. Pojawi się karoseria w stylu SUV, przestronne wnętrze MPV, auto stanie się nieco podobne do Mokki. Ten model ma być segment wyżej […]

Kontrola elementów hydraulicznych instalacji hamulcowej

Pasek zębaty napędu rozrządu

DevURL


Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ] w zimie: znak powinien znajdować się naprzeciw strzałki, w lecie: znak powinien znajdować się naprzeciw strzałki.

Regulacja luzu zaworów (blachy trapezowe i laser fiber)

Regulację luzu zaworów należy przeprowadzić na zimnym silniku bardzo starannie ustalając jego wartości:

— 0,45 mm dla zaworu ssącego,

— 0,60 mm dla zaworu wydechowego.

Regulację luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu po wykonaniu następujących czynności:

— wymontowaniu filtru powietrza,

— zdjęciu pokryw głowicy, — wykręceniu świec zapłonowych (łatwiejsze obracanie watem korbowym).

Następnie należy obrócić wał korbowy tak. aby tłok pierwszego cylindra ustawił się w ZZ podczas suwu sprężania. Obydwa zawory są wówczas zamknięte. Za pomocą odpowiedniej blaszki szczelinomierza skontrolować rzeczywisty luz danego zaworu. Kontrolowana krzywka powinna być ustawiona prostopadle do płytki popychacza. Należy pamiętać, że zawory ssące są z lewej strony (patrząc w kierunku jazdy), a wydechowe z prawej. Jeżeli zmierzony luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, to należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr A.60422 wymienić płytkę regulacyjną.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce