Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy […]

Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu […]

Fabia 1999 – 2007 z drugiej ręki

Nawet 10 000 zł trzeba wydać na to auto z silnikiem benzynowym 1.2 lub 1.4Auto to było hitem sprzedaży, cieszyło się ogromnym powodzeniem. Miało wiele zalet takich jak konserwatywny wygląd, wystarczające walory użytkowe, najlepiej sprzedawały się modele z małymi silnikami benzynowymi 1.2 oraz 1.4. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem jednostki napędowej do tego auta to […]

DevURL


Dynamicznosc samochodu

Dynamiczność samochodu . Wstawiając wartości W ze wzoru 1 do wzoru 2- dla granicznego warunku P = W otrzymamy następujące równanie ruchu samochodu: G a s V2 P – G (1 +1) + -p = O Wprowadzając następująca oznaczenia: E = k a V2 i przekształcając wzór oznaczając otrzymamy ostatecznie: P-B f+k Wyraz D obrazuje nam nadmiar siły pociągowej samochodu nad oporem powietrza w stosunku do jednostki ciężaru samochodu brutto i nazywa się dynamicznością samochodu. Zależność dynamiczności samochodu od szybkości ruchu nazywamy charakterystyką dynamiczną samochodu. Równanie wyrażające tę zależność nazywamy równaniem charakterystyki dynamicznej samochodu, które przedstawia się w ogólnej formie: D = f (V) Konstrukcja wykresu charakterystyki dynamicznej samochodu, którą opracowuje fabryka samochodów i dołącza do dokumentacji samochodu jest następująca: – na osi rzędnych odkłada się wielkość dynamiczności samochodu, tj. D = f + i + k mierzoną w procen tach, – na osi odciętych odkłada się szybkość ruchu samochodu V w km/godz. Wykres składa się z tylu gałęzi ile przekładni biegów ma samochód. Każda gałąź wykresu podaje zależność D od V dla danego biegu jak z wykresów widać, najniższy bieg ma najmniejsze możliwości co do szybkości a największe – jeśli chodzi G wykorzystania dynamiczności. Korzystając z wykresów charakterystyki dynamicznej samochodu możemy określić: 1) największą dopuszczalną szybkość samochodu na danej drodze, tj. o znanym rodzaju nawierzchni oraz wzniesieniu 2) wielkość przyspieszenia ruchu na tamtej drodze, 3) wielkość maksymalnego wzniesienia i dla ruchu jednostajnego o szybkości V na danym rodzaju nawierzchni. Przykłady liczbowe [przypisy: motoallegro osobowe, olx braniewo, auto storczyk ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe olx braniewo