Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Autobusy

Opony samochodowe maja na swojej powierzchni, czyli biezniku, naciecia i wypuklosci w celu osiagniecia odpowiedniej przyczepnosci do nawierzchni drogowej

Opony samochodowe mają na swojej powierzchni, czyli bieżniku, nacięcia i wypukłości w celu osiągnięcia odpowiedniej przyczepności do nawierzchni drogowej i przenoszą one obciążenie od ciężaru własnego samochodu i od jego ładunku na nawierzchnię drogi. Resory samochodów, umieszczone pomiędzy podwoziem samochodu a kołami, zmniejszają wstrząsy pasażerów i ładunku podczas ruchu samochodu na nierównych nawierzchniach. Zastosowanie resorów […]

Kontrola policyjna

Czy zastanawiałeś się kiedyś co może funkcjonariusze podczas kontroli drogowej? Jakie ma uprawnienia drogówka. W artykule tym postaramy się udzielić odpowiedzi na te pytania. Po pierwsze spokojnie po zatrzymaniu poczekajcie za kierownicą aż policjant podejdzie i poda powód kontroli. Po przedstawieniu się i podaniu stopnia policjant powinien nas poinformować o powodzie kontroli. Następnie może też […]

DevURL


Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności:

posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez regulowaną szczękę tak, aby go ręką nie można było obrócić, przy czym przez cały czas regulacji luzu szczęki przedniej obracać koło do przodu, a tylnej — do tyłu; po zahamowaniu koła nacisnąć parę razy pedał hamulca w celu ułożenia się szczeki; (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

— posługując się urządzeniem regulacyjnym odsunąć szczękę od bębna tak, aby koło można było obracać ręką;

— w ten sam sposób wyregulować luz drugiej szczęki; w ten sam sposób wyregulować mechanizmy hamulcowe pozostałych kół;

— po uruchomieniu mechanizmów hamulcowych wszystkich kół sprawdzić działanie hamulców podczas jazdy.

Większość obecnie produkowanych samochodów osobowych ma zarówno tarczowe, jak i bębnowe mechanizmy hamulcowe z samoregulacja. W niektórych samochodach przednie koła są wyposażone w tarczowe mechanizmy hamulcowe z samoregulacją, natomiast bębnowe mechanizmy hamulcowe tylnych kół są regulowane. [przypisy: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Trwałość okładzin ciernych na szczękach hamulcowych hamulców bębnowych lub na klockach hamulcowych hamulców tarczowych zależy głównie od rodzaju i sposobu eksploatacji samochodu. Jest sprawą oczywistą, że na trasach międzymiastowych rzadziej występuje konieczność hamowania niż w ruchu miejskim. Trudne jest zatem ścisłe określenie trwałości okładzin ciernych. Można jedynie stwierdzić, że z reguły szybciej zużywają się okładziny cierne hamulców przednich kół, niż tylnych. Konieczna jest jednak okresowa kontrola stanu i grubości okładzin ciernych hamulców przednich oraz tylnych kół.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce