Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

Ustawienie zapłonu

Co 5000 km, a także przy wyjmowaniu rozdzielacza należy sprawdzić ustawienie zapłonu. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą się okazać trudne do wykonania poza stacją obsługi ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się w tym przypadku zwrócić się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności obsługowe, które należy wykonywać w zależności od przebiegu samochodu podano […]

Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o […]

Świece zapłonowe

Zaleca się kontrolę przerwy na elektrodach, która ma wynosić mm, po przebiegu 7500 km. Przy okazji sprawdzić stan elektrod i izolatorów. Używanie świec o zbyt dużej przerwie na elektrodach lub o zbyt dużym zużyciu elektrod powoduje widoczny wzrost zużycia paliwa. W samochodach CX Athena i CX Reflex zwracać szczególną uwagę na moment dokręcenia świecy (1 […]

DevURL


Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni)

Przed przystąpieniem do obsługi rozrusznika wbudowanego w samochodzie należy odłączyć przewód masowy akumulatora, aby uniknąć ewentualnych zwarć. Styki rozrusznika nieznacznie opalone wyrównuje się pilnikiem gładzikiem, a zużyte wymienia. [więcej w: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Czyszczenie komutatora. W razie zauważenia większych zanieczyszczeń, których nie można usunąć przez przedmuchanie, należy drewniany klocek o szerokości komutatora owinąć szmatką zwilżoną w nafcie i docisnąć do komutatora podczas jego obrotów. Do zwilżania szmaty nie wolno używać benzyny, gdyż w razie zaiskrzenia mogłoby to spowodować pożar.

Niewielkie opalenie komutatora można usunąć za pomocą oszlifowania go. W tym celu drewniany klocek trzeba owinąć drobnoziarnistym, szklanym papierem ściernym i oszlifować nim komutator podczas jego obrotów. Nie należy używać płótna ściernego pokrytego korundem, gdyż pył korundowy po przedostaniu się między działki może powodować zwarcia.

Po oszlifowaniu komutatora należy go dokładnie przedmuchać sprężonym powietrzem.

Wymiana szczotek. Co ok. 30 000 km należy sprawdzać, czy szczotki są odpowiednio długie i mocno dociśnięte do komutatora oraz czy swobodnie poruszają się w swoich szczotkotrzymaczach. Szczotki zużyte, tzn. zbyt krótkie, należy wymienić na nowe. Nowe szczotki powinny mieć taką samą twardość, jak szczotki oryginalne. Zbyt miękkie szczotki szybko się zużywają, natomiast zbyt twarde powodują przyspieszone ścieranie komutatora.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice