Centralna instalacja hydrauliczna

Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

Dynamicznosc samochodu

Dynamiczność samochodu . Wstawiając wartości W ze wzoru 1 do wzoru 2- dla granicznego warunku P = W otrzymamy następujące równanie ruchu samochodu: G a s V2 P – G (1 +1) + -p = O Wprowadzając następująca oznaczenia: E = k a V2 i przekształcając wzór oznaczając otrzymamy ostatecznie: P-B f+k Wyraz D obrazuje […]

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

DevURL


Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni)

Przed przystąpieniem do obsługi rozrusznika wbudowanego w samochodzie należy odłączyć przewód masowy akumulatora, aby uniknąć ewentualnych zwarć. Styki rozrusznika nieznacznie opalone wyrównuje się pilnikiem gładzikiem, a zużyte wymienia. [więcej w: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Czyszczenie komutatora. W razie zauważenia większych zanieczyszczeń, których nie można usunąć przez przedmuchanie, należy drewniany klocek o szerokości komutatora owinąć szmatką zwilżoną w nafcie i docisnąć do komutatora podczas jego obrotów. Do zwilżania szmaty nie wolno używać benzyny, gdyż w razie zaiskrzenia mogłoby to spowodować pożar.

Niewielkie opalenie komutatora można usunąć za pomocą oszlifowania go. W tym celu drewniany klocek trzeba owinąć drobnoziarnistym, szklanym papierem ściernym i oszlifować nim komutator podczas jego obrotów. Nie należy używać płótna ściernego pokrytego korundem, gdyż pył korundowy po przedostaniu się między działki może powodować zwarcia.

Po oszlifowaniu komutatora należy go dokładnie przedmuchać sprężonym powietrzem.

Wymiana szczotek. Co ok. 30 000 km należy sprawdzać, czy szczotki są odpowiednio długie i mocno dociśnięte do komutatora oraz czy swobodnie poruszają się w swoich szczotkotrzymaczach. Szczotki zużyte, tzn. zbyt krótkie, należy wymienić na nowe. Nowe szczotki powinny mieć taką samą twardość, jak szczotki oryginalne. Zbyt miękkie szczotki szybko się zużywają, natomiast zbyt twarde powodują przyspieszone ścieranie komutatora.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice