Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku. Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze […]

Podładowanie akumulatora

Jeśli rozładuje się nam akumulator to najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie auta za pomocą kabli. Raczej nie powinno się samochodu ciągnąć czy też pchać, te metody są dość brutalne dla silnika i innych komponentów. Musimy tylko uważać by nie popełnić błędu przy podłączeniu kabli. Ważne jest też by szybko odłączyć kable, tuż po uruchomieniu silnika. W […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Akumulator w zimie

Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż nawet alternator nie zdoła go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód jest eksploatowany […]

DevURL


Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni)

Przed przystąpieniem do obsługi rozrusznika wbudowanego w samochodzie należy odłączyć przewód masowy akumulatora, aby uniknąć ewentualnych zwarć. Styki rozrusznika nieznacznie opalone wyrównuje się pilnikiem gładzikiem, a zużyte wymienia. [więcej w: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Czyszczenie komutatora. W razie zauważenia większych zanieczyszczeń, których nie można usunąć przez przedmuchanie, należy drewniany klocek o szerokości komutatora owinąć szmatką zwilżoną w nafcie i docisnąć do komutatora podczas jego obrotów. Do zwilżania szmaty nie wolno używać benzyny, gdyż w razie zaiskrzenia mogłoby to spowodować pożar.

Niewielkie opalenie komutatora można usunąć za pomocą oszlifowania go. W tym celu drewniany klocek trzeba owinąć drobnoziarnistym, szklanym papierem ściernym i oszlifować nim komutator podczas jego obrotów. Nie należy używać płótna ściernego pokrytego korundem, gdyż pył korundowy po przedostaniu się między działki może powodować zwarcia.

Po oszlifowaniu komutatora należy go dokładnie przedmuchać sprężonym powietrzem.

Wymiana szczotek. Co ok. 30 000 km należy sprawdzać, czy szczotki są odpowiednio długie i mocno dociśnięte do komutatora oraz czy swobodnie poruszają się w swoich szczotkotrzymaczach. Szczotki zużyte, tzn. zbyt krótkie, należy wymienić na nowe. Nowe szczotki powinny mieć taką samą twardość, jak szczotki oryginalne. Zbyt miękkie szczotki szybko się zużywają, natomiast zbyt twarde powodują przyspieszone ścieranie komutatora.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice