Akumulator w zimie

Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż nawet alternator nie zdoła go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód jest eksploatowany […]

Zakup auta używanego i pułapki

Dzisiaj auto używane możemy kupić za naprawdę niewielką cenę. Pamiętajmy, że nowy samochód prosto z salonu to bardzo duży wydatek, dlatego też coraz więcej osób kupuje auta używane. Czym więc należy się wówczas kierować? Otóż jeśli nie mamy zielonego pojęcia o samochodach, to dobrze poprosić o pomoc kogoś, kto zna się na tym. Poprośmy wówczas […]

Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę.

DevURL


Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku.

Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze względu na niebezpieczeństwo poparzenia.

Jeżeli poziom płynu jest niewystarczający, to należy go uzupełnić po ostygnięciu silnika, dolewając płynu wyłącznie do zbiornika wyrównawczego. Zaleca się stosowanie płynu niezamarzającego Borygo rozprowadzanego w stanie gotowym do użytku. Płyn powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. (tablice informacyjne, hale namiotowe) [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

W celu spuszczenia płynu z układu należy:

— otworzyć zawór nagrzewnicy przez przesunięcie całkowicie w prawo dźwigni regulacji temperatury powietrza,

— odkręcić korki chłodnicy i zbiornika wyrównawczego,

— odkręcić kurek spustowy położony w dolnej części chłodnicy z lewej strony i kurek spustowy umieszczony w kadłubie silnika (pod kolektorem wydechowym),

— spuścić płyn ze zbiornika wyrównawczego, zdejmujac w tym celu przewód łączący go z chłodnica. Napełnienie układu należy wykonać w sposób następujacy:

— zamknąć dwa kurki spustowe (w chłodnicy i kadłubie silnika),

— wlewać powoli płyn chłodzący do wlewu znajdującego się w chłodnicy do chwili aż płyn zacznie się przelewać,

— uzupełnić płyn dolewając go do zbiornika wyrównawczego do poziomu około 6…7 cm ponad kreskę MIN, po uprzednim założeniu przewodu łączącego zbiornik wyrównawczy z chłodnicą, — założyć korek na wlew chłodnicy,

— uruchomić silnik i pozostawić pracujący z prędkościa obrotową biegu jałowego do czasu, gdy powietrze przestanie wydobywać się ze zbiornika wyrównawczego,

— po ostygnięciu silnika uzupełnić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, — założyć korek na wlew zbiornika.

Pasek napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą 98 N (10 kG) powinno wynosić około 10 mm.

W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg paska może spowodować nadmierne obciążenie łożysk.

Naciąg paska należy sprawdzać co 1 5 000 km.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane