Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Centralna instalacja hydrauliczna

Kupujemy Opla Mokkę

Auto to swoją premierę miało już w 2012 roku, do dziś dnia jest bardzo popularne. Jednak przez te kilka lat nieco się zmieniło, i to na plus. Jego podstawową zaletą wydaje się być zgrabne wnętrze, ciekawa stylistyka i porządnie wykończone wnętrze. Mimo tego że model ten należy do najmniejszych SUV-ów na rynku to jest całkiem […]

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

DevURL


Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku.

Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze względu na niebezpieczeństwo poparzenia.

Jeżeli poziom płynu jest niewystarczający, to należy go uzupełnić po ostygnięciu silnika, dolewając płynu wyłącznie do zbiornika wyrównawczego. Zaleca się stosowanie płynu niezamarzającego Borygo rozprowadzanego w stanie gotowym do użytku. Płyn powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. (tablice informacyjne, hale namiotowe) [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

W celu spuszczenia płynu z układu należy:

— otworzyć zawór nagrzewnicy przez przesunięcie całkowicie w prawo dźwigni regulacji temperatury powietrza,

— odkręcić korki chłodnicy i zbiornika wyrównawczego,

— odkręcić kurek spustowy położony w dolnej części chłodnicy z lewej strony i kurek spustowy umieszczony w kadłubie silnika (pod kolektorem wydechowym),

— spuścić płyn ze zbiornika wyrównawczego, zdejmujac w tym celu przewód łączący go z chłodnica. Napełnienie układu należy wykonać w sposób następujacy:

— zamknąć dwa kurki spustowe (w chłodnicy i kadłubie silnika),

— wlewać powoli płyn chłodzący do wlewu znajdującego się w chłodnicy do chwili aż płyn zacznie się przelewać,

— uzupełnić płyn dolewając go do zbiornika wyrównawczego do poziomu około 6…7 cm ponad kreskę MIN, po uprzednim założeniu przewodu łączącego zbiornik wyrównawczy z chłodnicą, — założyć korek na wlew chłodnicy,

— uruchomić silnik i pozostawić pracujący z prędkościa obrotową biegu jałowego do czasu, gdy powietrze przestanie wydobywać się ze zbiornika wyrównawczego,

— po ostygnięciu silnika uzupełnić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, — założyć korek na wlew zbiornika.

Pasek napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą 98 N (10 kG) powinno wynosić około 10 mm.

W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg paska może spowodować nadmierne obciążenie łożysk.

Naciąg paska należy sprawdzać co 1 5 000 km.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane