Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km oraz każdorazowo po demontażu i montażu reflektora lub wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektorów asymetrycznego światła mijania. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą okazać się trudne do wykonania poza stacja obsługi, ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się więc w tym przypadku zwrócić. się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności […]

Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności: — Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki. Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W […]

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

DevURL


Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku.

Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze względu na niebezpieczeństwo poparzenia.

Jeżeli poziom płynu jest niewystarczający, to należy go uzupełnić po ostygnięciu silnika, dolewając płynu wyłącznie do zbiornika wyrównawczego. Zaleca się stosowanie płynu niezamarzającego Borygo rozprowadzanego w stanie gotowym do użytku. Płyn powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. (tablice informacyjne, hale namiotowe) [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

W celu spuszczenia płynu z układu należy:

— otworzyć zawór nagrzewnicy przez przesunięcie całkowicie w prawo dźwigni regulacji temperatury powietrza,

— odkręcić korki chłodnicy i zbiornika wyrównawczego,

— odkręcić kurek spustowy położony w dolnej części chłodnicy z lewej strony i kurek spustowy umieszczony w kadłubie silnika (pod kolektorem wydechowym),

— spuścić płyn ze zbiornika wyrównawczego, zdejmujac w tym celu przewód łączący go z chłodnica. Napełnienie układu należy wykonać w sposób następujacy:

— zamknąć dwa kurki spustowe (w chłodnicy i kadłubie silnika),

— wlewać powoli płyn chłodzący do wlewu znajdującego się w chłodnicy do chwili aż płyn zacznie się przelewać,

— uzupełnić płyn dolewając go do zbiornika wyrównawczego do poziomu około 6…7 cm ponad kreskę MIN, po uprzednim założeniu przewodu łączącego zbiornik wyrównawczy z chłodnicą, — założyć korek na wlew chłodnicy,

— uruchomić silnik i pozostawić pracujący z prędkościa obrotową biegu jałowego do czasu, gdy powietrze przestanie wydobywać się ze zbiornika wyrównawczego,

— po ostygnięciu silnika uzupełnić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, — założyć korek na wlew zbiornika.

Pasek napędu alternatora i pompy płynu chłodzącego powinien mieć naciąg zapewniający właściwe działanie (nie może się ślizgać). Naciąg paska sprawdza się naciskając go palcem; ugięcie pod naciskiem z siłą 98 N (10 kG) powinno wynosić około 10 mm.

W celu wyregulowania naciągu paska należy zluzować nakrętki mocujące alternator i odchylić alternator w kierunku od silnika. Następnie całkowicie dokręcić nakrętki. Należy pamiętać, że zbyt duży naciąg paska może spowodować nadmierne obciążenie łożysk.

Naciąg paska należy sprawdzać co 1 5 000 km.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane