Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu. Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu […]

MOTOCYKLE

MOTOCYKLE . Motocykle na drogach traktuje się tak samo, jak i inne pojazdy samochodowe ze względu na ich znaczną szybkość poruszania się. Ruch motocykli wobec tego odbywa się także po jezdni drogowej. Dla dróg przeznaczonych wyłącznie do szybkiego ruchu samochodowego (autostrady) ruch motocyklowy jako ruch o dużym natężeniu, może być pewną przeszkodą. Dlatego też w […]

Kazdy samochód sklada sie z nastepujacych podstawowych zespolów badz tez ich grup

Każdy samochód składa się z następujących podstawowych zespołów bądź też ich grup. a) zespołów powodujących ruch samochodu, tj. silnika wraz z wyposażeniem, sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego, mechanizmu różnicowego i kół biegowych, b) zespołów sterujących i zapewniających bezpieczeństwo jazdy, czyli mechanizmu kierowniczego, hamulcy, oświetlenia, sygnałów akustycznych i kierunkowskazów: c) obudowy, tj. podwozia i nadwozia. Najistotniejszym […]

Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

DevURL


Centralna instalacja hydrauliczna

Kontrola poziomu płynu LHM w zbiorniku:

— uruchomić silnik, ustawić samochód w pozycji prześwitu „maksimum”,

— poziom płynu LHM, wskazany przez żółty wskaźnik na zbiorniku płynu, powinien znajdować się między dwoma czerwonymi kreskami (różnica odpowiada około 0,45 1 płynu),

— uzupełniać poziom płynu hydraulicznego wyłącznie płynem mineralnym LHM.

Użycie innego płynu jest całkowicie zabronione i może spowodować natychmiastowe zniszczenie instalacji hydraulicznej. W sytuacji wyjątkowej, na krótki okres, poziom można uzupełnić olejem silnikowym SAE 10 lub SAE 20, po czym jak najszybciej wymienić cały płyn na nowy LHM. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Czyszczenie filtrów w instalacji hydraulicznej i wymiana płynu LHM:

— zdjąć pręt dociskający plastykową pokrywkę zbiornika płynu LHM, — wyjąć do góry pokrywkę, bez odłączania przewodów gumowych,

— wyjąć filtr ssący i filtr powrotny płynu z pokrywki, przemyć filtry w rozpuszczalniku benzynowym i wysuszyć,

— zamocować filtry w pokrywce,

— w wypadku wymiany płynu wyjąć zbiornik płynu i wylać płyn LHM,

— założyć zbiornik, pokrywkę zbiornika i pręt dociskajacy,

— nalać lub uzupełnić płyn LHM.

Uwaga. Przy wymianie płynu, w celu jak najszybszego spuszczenia płynu z układu hydraulicznego do zbiornika, należy dodatkowo, przed wyjęciem pokrywki ze zbiornika:

— ustawić samochód w pozycji prześwitu „minimum

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.

Po zakończeniu wymiany zakręcić śrubę. Czynności te stosuje się również przy wszystkich pracach związanych z układem hydraulicznym, aby nie było ciśnienia w instalacji podczas pracy.

Pojemność układu hydraulicznego — ilość płynu potrzebna przy wymianie — około 4 dm 3.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość