Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

Rozdzielacz zapłonu

Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

DevURL


Centralna instalacja hydrauliczna

Kontrola poziomu płynu LHM w zbiorniku:

— uruchomić silnik, ustawić samochód w pozycji prześwitu „maksimum”,

— poziom płynu LHM, wskazany przez żółty wskaźnik na zbiorniku płynu, powinien znajdować się między dwoma czerwonymi kreskami (różnica odpowiada około 0,45 1 płynu),

— uzupełniać poziom płynu hydraulicznego wyłącznie płynem mineralnym LHM.

Użycie innego płynu jest całkowicie zabronione i może spowodować natychmiastowe zniszczenie instalacji hydraulicznej. W sytuacji wyjątkowej, na krótki okres, poziom można uzupełnić olejem silnikowym SAE 10 lub SAE 20, po czym jak najszybciej wymienić cały płyn na nowy LHM. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Czyszczenie filtrów w instalacji hydraulicznej i wymiana płynu LHM:

— zdjąć pręt dociskający plastykową pokrywkę zbiornika płynu LHM, — wyjąć do góry pokrywkę, bez odłączania przewodów gumowych,

— wyjąć filtr ssący i filtr powrotny płynu z pokrywki, przemyć filtry w rozpuszczalniku benzynowym i wysuszyć,

— zamocować filtry w pokrywce,

— w wypadku wymiany płynu wyjąć zbiornik płynu i wylać płyn LHM,

— założyć zbiornik, pokrywkę zbiornika i pręt dociskajacy,

— nalać lub uzupełnić płyn LHM.

Uwaga. Przy wymianie płynu, w celu jak najszybszego spuszczenia płynu z układu hydraulicznego do zbiornika, należy dodatkowo, przed wyjęciem pokrywki ze zbiornika:

— ustawić samochód w pozycji prześwitu „minimum

— odkręcić 0 3/4 obrotu śrubę powodującą obniżenie ciśnienia do zera w akumulatorze ciśnienia instalacji hydraulicznej.

Po zakończeniu wymiany zakręcić śrubę. Czynności te stosuje się również przy wszystkich pracach związanych z układem hydraulicznym, aby nie było ciśnienia w instalacji podczas pracy.

Pojemność układu hydraulicznego — ilość płynu potrzebna przy wymianie — około 4 dm 3.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość