Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

Nowości od Opla na 2016

Przegląd tego co oferuje nam Opel w 2016 roku zacznijmy od Merivy.To już nie jest minivan a crossover. Meriva ma być dzieckiem połączenia myśli Citroena i Opla. Powstanie jako skrzyżowanie C3 i Merivy. Pojawi się karoseria w stylu SUV, przestronne wnętrze MPV, auto stanie się nieco podobne do Mokki. Ten model ma być segment wyżej […]

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

DevURL


Auto z fabrycznym LPG

Czy przy zmianie samochodu zastanawialiście się kiedyś nad wyborem auta z firmową instalacją LPG? Zanie takie na pierwszy rzut oka ma wiele zalet, ale czy jest tak naprawdę. W większości przypadków montowany jest też sprzęt wysokiej, jakości, do tego dedykowane oprogramowanie do konkretnego silnika. Niewątpliwie zaletą jest też gwarancja producenta. Trzeba się przyjrzeć wszystkiemu dokładnie, bo może się okazać, że instalacja taka jest dwukrotnie droższa od tej montowanej w zwykłam warsztacie. Po pierwsze musimy sobie zdawać sprawę, że nie każda instalacja jest tak naprawdę fabryczna (montowana na linii produkcyjnej) . Często montowane są zwykłe instalacje w ASO. I tych na naszym rynku jest najwięcej. Szacuje się, że jest to nawet 90% wszystkich aut reklamowanych, jako iż są z fabryczną instalacją LPG. Wcale nie są one, zatem lepsze od tych montowanych w warsztatach zajmujących się instalacjami LPG. Zatem zyskują tylko osoby kupujące nowe auto, bo nabywają egzemplarz z LPG a nie tracą przy tym gwarancji. Nie bez znaczenia jest też przebieg takiego auta, oraz to jak ktoś często dowiedział się gazownika. Jest jeszcze jeden aspekt, mianowicie auta z instalacją LPG często były mocno eksploatowane przez floty, zatem mogą stwarzać problemy. Wystrzegajmy się takich egzemplarzy.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: