Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Obliczenie pociagów drogowych

Wymiana płynu hydraulicznego LHM

DevURL


Astra 1.6 CDTI 136 ELITE

Jeśli chodzi o nową Astrę 5 to Opel nie zdecydować się na rewolucje, a jedynie na ewolucję. Nic dziwnego ponieważ nie trzeba rewolucji w modelu który się doskonale sprzedaje. Tytułowy egzemplarz ma 136 KM, warto mu się przyjrzeć bo wydaje się bardzo ciekawą ofertą. Astra 5 jest nieco krótsza i niższa od poprzednika, jednocześnie przestronność z przodu nie uległa zmianie, tył za to jest szerszy o 3 cm z tym że ubyło nieco miejsca na nogi i z wysokości. Ale nawet osoby ze wzrostem rzędu 185 cm nie mają problemu z komfortowym spoczynkiem na tylnej kanapie. Przypomnijmy sobie co było największą bolączką poprzedniej wersji. Otóż astra była za ciężka, przez co miała nie specjalne osiągi i dość wysokie spalanie. Udało się to poprawić w 5 generacji, auto zostało odchudzone, zależnie od wersji od 120 do nawet 200kg. Pozwoliło to nie tylko na poprawienie osiągów i spalania ale także na lepsze zestrojenie podwozia. Wielu kierowców twierdzi że Astra 5 znacznie lepiej się prowadzi i daje więcej przyjemności z jazdy. Przyjrzyjmy się zatem tytułowemu silnikowi, jest to w chwili najmocniejsza wersja silnika wysokoprężnego. Jednostka ta charakteryzuje się dobrym przyśpieszeniem, rozpędza się o sekundę szybciej do setki niż poprzednik. Elastyczność tej jednostki jest doskonała. Motor ten zużywa około 5,3 litra ON na przejechanych 100 km, czyli to kolejna ogromna zaleta.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: