Fabia 1999 – 2007 z drugiej ręki

Nawet 10 000 zł trzeba wydać na to auto z silnikiem benzynowym 1.2 lub 1.4Auto to było hitem sprzedaży, cieszyło się ogromnym powodzeniem. Miało wiele zalet takich jak konserwatywny wygląd, wystarczające walory użytkowe, najlepiej sprzedawały się modele z małymi silnikami benzynowymi 1.2 oraz 1.4. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem jednostki napędowej do tego auta to […]

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o […]

Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

DevURL


Astra 1.6 CDTI 136 ELITE

Jeśli chodzi o nową Astrę 5 to Opel nie zdecydować się na rewolucje, a jedynie na ewolucję. Nic dziwnego ponieważ nie trzeba rewolucji w modelu który się doskonale sprzedaje. Tytułowy egzemplarz ma 136 KM, warto mu się przyjrzeć bo wydaje się bardzo ciekawą ofertą. Astra 5 jest nieco krótsza i niższa od poprzednika, jednocześnie przestronność z przodu nie uległa zmianie, tył za to jest szerszy o 3 cm z tym że ubyło nieco miejsca na nogi i z wysokości. Ale nawet osoby ze wzrostem rzędu 185 cm nie mają problemu z komfortowym spoczynkiem na tylnej kanapie. Przypomnijmy sobie co było największą bolączką poprzedniej wersji. Otóż astra była za ciężka, przez co miała nie specjalne osiągi i dość wysokie spalanie. Udało się to poprawić w 5 generacji, auto zostało odchudzone, zależnie od wersji od 120 do nawet 200kg. Pozwoliło to nie tylko na poprawienie osiągów i spalania ale także na lepsze zestrojenie podwozia. Wielu kierowców twierdzi że Astra 5 znacznie lepiej się prowadzi i daje więcej przyjemności z jazdy. Przyjrzyjmy się zatem tytułowemu silnikowi, jest to w chwili najmocniejsza wersja silnika wysokoprężnego. Jednostka ta charakteryzuje się dobrym przyśpieszeniem, rozpędza się o sekundę szybciej do setki niż poprzednik. Elastyczność tej jednostki jest doskonała. Motor ten zużywa około 5,3 litra ON na przejechanych 100 km, czyli to kolejna ogromna zaleta.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: