Alternator
Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.).
Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość.
Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek korozji, w swoim prowadzeniu. Zabezpieczyć alternator przy wymianie płynu w chłodnicy, aby nie uległ zalaniu. (haki holownicze, koło zębate)
Nie podłączać kondensatorów przeciwzakłóceniowych (przy instalowaniu odbiorników radiowych) do końcówki „EXC regulatora napięcia lub alternatora. [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]
Rozdzielacz zapłonu
Zwracać stale uwagę na czystość kopułki aparatu zapłonowego, czystość przewodów wysokiego napięcia i uchwytów tych przewodów.
Większość trudności z uruchomieniem samochodu w trudnych warunkach klimatycznych jest spowodowana upływem prądu przez powierzchnię przewodów wysokiego napięcia (zanieczyszczenie olejem i skondensowana para wodna, przewodzące prąd). Regulować przerywacz, po dokładnym oczyszczeniu styków, za pomocą szczelinomierza na + 0,05 mm.
Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość