Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy: — ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym, — zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę, — zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki, — wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego […]

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi

Obliczenie dopuszczalnego wzniesienia drogi . Obliczyć dopuszczalne wzniesienie drogi o nawierzchni betonowej (I = O,O1) dla samochodu -marki Star 20 poruszającego się z jednostajną szybkością 50 km/godz. Dla szybkości 50 km/godz dla biegu IV otrzymujemy D = 0,035, czyli według f + i + k = 0,035 Ponieważ dla ruchu jednostajnego k = O, przeto […]

Przygotowanie do długotwałego postoju

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

DevURL


Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód jest wyposażony w urządzenia elektroniczne należy zwrócić szczególną uwagę, żeby silnik nie pracował przy akumulatorze odłączonym od instalacji. Mogłoby to spowodować nieodwracalne uszkodzenia urządzeń elektronicznych. Z tych samych powodów nie należy zmieniać biegunowości akumulatora, biegun ujemny powinien być połączony z masą. [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański]

Co 10 000 km sprawdzać, czy zaciski akumulatora i przewodów są czyste i dobrze zamocowane; smarować je czystą gęstą wazeliną. W przypadku, gdy samochód ma stać nie używany przez dłuższy czas, należy co miesiąc doładowywać akumulator z obcego źródła (małym prądem, regały jezdne i przekładnie zębate).

Alternator i regulator napięcia

Co 60 000 km należy oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora (suchą szmatką) oraz sprawdzić stan zużycia szczotek. Jeżeli jest to konieczne, wymienić kompletna szczotkę ślizgowa, osadzona w szczotkotrzymaczu. Pozostałe czynności związane z ewentualną naprawą alternatora należy zlecać wyspecjalizowanej stacji obsługi.

Regulator napięcia również należy oddać do naprawy i regulacji wyspecjalizowanym stacjom obsługi.

Rozrusznik

Obsługa okresowa rozrusznika polega na kontroli stanu szczotek, ich przylegania do komutatora oraz oczyszczeniu komutatora. Ponadto należy dokładnie oczyścić i nasmarować olejem silnikowym rowek śrubowy, połączenia wałka ze sprzęgiełkiem rozruchowym (co 30 000 km).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane