Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie, — prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół, — prawidłowe ustawienie kół, — dobry ogólny stan techniczny samochodu, — przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja), — okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji, — prawidłowy sposób przechowywania ogumienia, — właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia, — dopuszczalne obciążenie […]

Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o […]

Uber – co to właściwie

Jest to firma która stworzyła aplikację na smartfony do zamawiania przejazdów. Najważniejsze jest to że nie zamawia się kierowcy z licencją a zwykłego kierowcę. Firma ta już działa w kilkudziesięciu państwach, między innymi i w naszym kraju. Istotą aplikacji jest połączenie pasażerów z kierowcami. Aby móc korzystać trzeba się wcześniej zarejestrować. Kurs zamawiamy przez aplikację, […]

Autobusy

DevURL


Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód jest wyposażony w urządzenia elektroniczne należy zwrócić szczególną uwagę, żeby silnik nie pracował przy akumulatorze odłączonym od instalacji. Mogłoby to spowodować nieodwracalne uszkodzenia urządzeń elektronicznych. Z tych samych powodów nie należy zmieniać biegunowości akumulatora, biegun ujemny powinien być połączony z masą. [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański]

Co 10 000 km sprawdzać, czy zaciski akumulatora i przewodów są czyste i dobrze zamocowane; smarować je czystą gęstą wazeliną. W przypadku, gdy samochód ma stać nie używany przez dłuższy czas, należy co miesiąc doładowywać akumulator z obcego źródła (małym prądem, regały jezdne i przekładnie zębate).

Alternator i regulator napięcia

Co 60 000 km należy oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora (suchą szmatką) oraz sprawdzić stan zużycia szczotek. Jeżeli jest to konieczne, wymienić kompletna szczotkę ślizgowa, osadzona w szczotkotrzymaczu. Pozostałe czynności związane z ewentualną naprawą alternatora należy zlecać wyspecjalizowanej stacji obsługi.

Regulator napięcia również należy oddać do naprawy i regulacji wyspecjalizowanym stacjom obsługi.

Rozrusznik

Obsługa okresowa rozrusznika polega na kontroli stanu szczotek, ich przylegania do komutatora oraz oczyszczeniu komutatora. Ponadto należy dokładnie oczyścić i nasmarować olejem silnikowym rowek śrubowy, połączenia wałka ze sprzęgiełkiem rozruchowym (co 30 000 km).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane