Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Układ hamulcowy

Podstawowe zasady prawidłowej obsługi A eksploatacji są podobne dla wszystkich samochodów. Natomiast dla każdej z marek wystepuja różnice w sposobie wykonywania szczegółowych czynności, w umieszczeniu charakterystycznych punktów regulacyjnych, w stosowanych materiałach eksploatacyjnych. [patrz też: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ] Układ hamulcowy/ zasilany i wspomagany z centralnej instalacji hydraulicznej, hamulce przednie zasilane płynem LHM z akumulatora […]

Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu […]

Nowe Audi A4

Nowa wersja tego auta można powiedzieć, że została zbudowana od podstaw. Nie ma ona nic wspólnego z generacją B8. Z zewnątrz nie widać jakiś oszałamiających nowości za to w środku natychmiast rzucają się one w oczy. Jeśli chodzi o kokpit to przypomina on ten z Audi Q7, znajduje się w nim MMI, czyli system infomacyjno […]

DevURL


Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód jest wyposażony w urządzenia elektroniczne należy zwrócić szczególną uwagę, żeby silnik nie pracował przy akumulatorze odłączonym od instalacji. Mogłoby to spowodować nieodwracalne uszkodzenia urządzeń elektronicznych. Z tych samych powodów nie należy zmieniać biegunowości akumulatora, biegun ujemny powinien być połączony z masą. [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański]

Co 10 000 km sprawdzać, czy zaciski akumulatora i przewodów są czyste i dobrze zamocowane; smarować je czystą gęstą wazeliną. W przypadku, gdy samochód ma stać nie używany przez dłuższy czas, należy co miesiąc doładowywać akumulator z obcego źródła (małym prądem, regały jezdne i przekładnie zębate).

Alternator i regulator napięcia

Co 60 000 km należy oczyścić pierścienie ślizgowe alternatora (suchą szmatką) oraz sprawdzić stan zużycia szczotek. Jeżeli jest to konieczne, wymienić kompletna szczotkę ślizgowa, osadzona w szczotkotrzymaczu. Pozostałe czynności związane z ewentualną naprawą alternatora należy zlecać wyspecjalizowanej stacji obsługi.

Regulator napięcia również należy oddać do naprawy i regulacji wyspecjalizowanym stacjom obsługi.

Rozrusznik

Obsługa okresowa rozrusznika polega na kontroli stanu szczotek, ich przylegania do komutatora oraz oczyszczeniu komutatora. Ponadto należy dokładnie oczyścić i nasmarować olejem silnikowym rowek śrubowy, połączenia wałka ze sprzęgiełkiem rozruchowym (co 30 000 km).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane