Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Dynamicznosc samochodu

Dynamiczność samochodu . Wstawiając wartości W ze wzoru 1 do wzoru 2- dla granicznego warunku P = W otrzymamy następujące równanie ruchu samochodu: G a s V2 P – G (1 +1) + -p = O Wprowadzając następująca oznaczenia: E = k a V2 i przekształcając wzór oznaczając otrzymamy ostatecznie: P-B f+k Wyraz D obrazuje […]

DevURL


Akumulator w zimie

Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż nawet alternator nie zdoła go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód jest eksploatowany na krótkich odcinkach w mieście, wskazane jest okresowe doładowywanie akumulatora z obcego źródła. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) W miarę obniżania się temperatury otoczenia akumulator traci swą pojemność, przy czym utrata pojemńości jest tym większa, im mniejszy jest stopień naładowania akumulatora. Elektrolit w całkowicie naładowanym akumulatorze zamarza w temperaturze —63C, ale w akumulatorze naładowanym tylko w 50% — zamarza już w temperaturze —230C. Nawet całkowicie naładowany akumulator ma tylko 72% swej pojemności, gdy temperatura obniży się do OOC, a 42% pojemności w temperaturze —200 C. [więcej w: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Gdy akumulator jest znacznie wyładowany, istnieje możliwość uruchomienia silnika przy użyciu drugiego, sprawnego akumulatora. Do tego celu potrzebne są dwa dość grube przewody zakończone tzw. krokodylkami. Oba samochody należy ustawić obok siebie, a przewodami połączyć zaciski obu akumulatorów o tej samej biegunowości (plus z plusem i minus z minusem). Jednak w bardzo niskiej temperaturze otoczenia należy unikać łączenia akumulatora całkowicie wyładowanego z akumulatorem w pełni naładowanym, gdyż grozi to uszkodzeniem tego ostatniego.

Na czas dłuższego postoju samochodu na otwartej przestrzeni lub w nie ogrzewanym garażu należy akumulator wyjąć z samochodu i przechować w ogrzewanym pomieszczeniu, jednak z dala od źródła ciepła.

W samochodzie akumulator podczas mrozów zabezpiecza się przed zimnem za pomocą ocieplenia. Ocieplenie akumulatora umieszczonego w przedziale silnika polega na szczelnym okryciu go pokrowcem wykonanym np. ze starego waciaka. Ocieplenie powinno być tak wykonane, aby nie powodowało zwarć oraz umożliwiało łatwy dostęp do akumulatora. Otwory do wyprowadzenia przewodów akumulatora powinny być dokładnie uszczelnione, aby uniemożliwić przedostawanie się zimnego powietrza pod pokrowiec.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice