Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę.

Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu […]

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

Odpowietrzanie hamulców

DevURL


Akumulator w zimie

Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż nawet alternator nie zdoła go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód jest eksploatowany na krótkich odcinkach w mieście, wskazane jest okresowe doładowywanie akumulatora z obcego źródła. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) W miarę obniżania się temperatury otoczenia akumulator traci swą pojemność, przy czym utrata pojemńości jest tym większa, im mniejszy jest stopień naładowania akumulatora. Elektrolit w całkowicie naładowanym akumulatorze zamarza w temperaturze —63C, ale w akumulatorze naładowanym tylko w 50% — zamarza już w temperaturze —230C. Nawet całkowicie naładowany akumulator ma tylko 72% swej pojemności, gdy temperatura obniży się do OOC, a 42% pojemności w temperaturze —200 C. [więcej w: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Gdy akumulator jest znacznie wyładowany, istnieje możliwość uruchomienia silnika przy użyciu drugiego, sprawnego akumulatora. Do tego celu potrzebne są dwa dość grube przewody zakończone tzw. krokodylkami. Oba samochody należy ustawić obok siebie, a przewodami połączyć zaciski obu akumulatorów o tej samej biegunowości (plus z plusem i minus z minusem). Jednak w bardzo niskiej temperaturze otoczenia należy unikać łączenia akumulatora całkowicie wyładowanego z akumulatorem w pełni naładowanym, gdyż grozi to uszkodzeniem tego ostatniego.

Na czas dłuższego postoju samochodu na otwartej przestrzeni lub w nie ogrzewanym garażu należy akumulator wyjąć z samochodu i przechować w ogrzewanym pomieszczeniu, jednak z dala od źródła ciepła.

W samochodzie akumulator podczas mrozów zabezpiecza się przed zimnem za pomocą ocieplenia. Ocieplenie akumulatora umieszczonego w przedziale silnika polega na szczelnym okryciu go pokrowcem wykonanym np. ze starego waciaka. Ocieplenie powinno być tak wykonane, aby nie powodowało zwarć oraz umożliwiało łatwy dostęp do akumulatora. Otwory do wyprowadzenia przewodów akumulatora powinny być dokładnie uszczelnione, aby uniemożliwić przedostawanie się zimnego powietrza pod pokrowiec.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice