Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Sposród samochodów ciezarowych najczesciej uzywane sa samochody skrzyniowe róznej nosnosci (0,75 do 3

Spośród samochodów ciężarowych najczęściej używane są samochody skrzyniowe różnej nośności (0,75 do 3.000 t). Samochody te ze względu ma sposób połączenia skrzyni z podwoziem można podzielić: a) samochody ciężarowe o stałych skrzyniach, b) samochody ciężarowe o wywrotnych skrzyniach, tak zwane wywrotki Samochody ciężarowe o stałych skrzyniach W samochodach skrzyniowych właściwą częścią nadwozia jest skrzynia ładunkowa […]

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

DevURL


Zawieszenie przednie

W zawieszeniu przednim należy zwracać uwagę na stan osłon gumowych przegubów kulistych piasty koła. Wszelkie ślady smaru na osłonie gumowej mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i kwalifikują cały przegub do wymiany (przeguby są dostarczane razem z osłoną gumową i są smarowane fabrycznie). Regulację ustawienia przedniego zawieszenia przeprowadza się zawsze po kontroli ciśnienia w ogumieniu przy pracującym silniku (w pozycji prześwitu „szosa). (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Zawieszenie tylne

Kontrolę ustawienia tylnego zawieszenia przeprowadza się w warunkach identycznych, jak dla przedniego zawieszenia.

Koła i ogumienie

W modelach samochodów wyposażonych w ogumienie Michelin XVS o bieżniku asymetrycznym należy zwracać uwagę na montaż opon. Strona zewnętrzna  opony ma napis w kilku językach.

W celu uzyskania równomiernego zużycia opon można stosować przestawianie kół. Częstotliwość zależy od sposobu jazdy i rzeczywistego zużycia opon. Po każdej naprawie ogumienia należy koło wyważyć z dokładnością do 10 g. Moment dokręcenia śrub kół 70…90 N • m (7…9 kGm). Wymianę koła przeprowadza się w pozycji prześwitu samochodu „maksimum, przy użyciu fabrycznego podnośnika, zamocowanego na uchwycie specjalnym w nadwoziu (dla każdego koła 1 uchwyt). Demontaż tylnego koła wymaga zdjęcia osłony tylnego koła, po otwarciu tylnych drzwi i wykręceniu wkrętu mocującego. Posmarować każdorazowo ww. wkręt smarem stałym.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość