Zabezpieczenie nadwozia przed korozją
Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym.
Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX
- Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik.
- Zabezpieczyć przed pobrudzeniem: siedzenia przednie i tylne, podłogi z przodu i z tyłu, podłogę w bagażniku.
- Wyjąć z samochodu: koło zapasowe i narzędzia.
- Zdemontować: 2 osłony ruchome kół tylnych, [podobne: deft autka, sworzeń wahacza objawy, skoda używane ] 2 zderzaki gumowe regulowane pokrywy silnika, ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ), 2 korki gumowe we wnękach kół przednich, 2 korki gumowe słupków przednich (lub odkręcić wyłączniki świateł wnętrza samochodu), 4 korki gumowe we wnękach kół tylnych, 4 korki plastykowe drzwi, 2 korki gumowe słupków środkowych, 2 lampy kierunkowskazów przednich — zawiesić na przewodach, 2 światła zblokowane tylne, 2 rolki przednich pasów bezpieczeństwa na słupku środkowym — zabezpieczyć otwory w słupku, atrapę wlotu powietrza do chłodnicy, odchylić dywanik podłogi z przodu, pod nogami kierowcy i pasażera z prawej strony.
- Otworzyć drzwi, pokrywę silnika i bagażnika (samochód stojący na ziemi).
- Zabezpieczyć profile zamknięte metoda „ML (zalecany produkt— Tectyl ML firmy Valvoline — Tectyl 280 EH) w następujących miejscach (rys. 6.2): 1 — pokrywa silnika: na całym obwodzie; przez otwory w profilach wzmacniających
- Unieść samochód na podnośniku, podpierając go tylko w przewidzianych do tego celu punktach. G. Zabezpieczyć tarcze hamulców przednich i tylnych oraz korektor wysokości prześwitu tylnej osi. H.
- Zabezpieczyć podwozie metodą natryskową lub pędzlem (zalecany produkt — Tectyl Chassis Special firmy Valvoline lub Bitex); miejsca zabezpieczane: wnęki kół przednich i tylnych, powierzchnia dolna nadwozia samonośnego i „rama.
- Pozostawić samochód aż wyparuje rozpuszczalnik z użytych produktów, a następnie założyć zdemontowane elementy, oczyścić miejsca zabrudzone benzyną lakową i wyjąć zabezpieczenia podłóg, siedzeń itp.
Uwaga. W przypadku stosowania nowoczesnego sprzętu natryskowego do zabezpieczenia podwozia, nie trzeba demontować kół samochodu. W pozycji prześwitu .„maksimum” ilość
miejsca pomiędzy kołem a wnęką błotnika jest wystarczająca do wykonania zabezpieczenia. Równocześnie koła zabezpieczają częściowo tarcze hamulcowe przed zanieczyszczeniem. Po zakończeniu prac skontrolować zawsze działanie hamulców.
Artykuł dotyczy tematów: deft autka skoda używane sworzeń wahacza objawy