Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk  ] Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek może być […]

Filtr powietrza

Co 10 000 km należy wymienić wkład filtru na nowy. W tym celu należy odkręcić nakrętki i zdjąć pokrywę. Filtr ma dwa chwyty powietrza: chwyt dla powietrza chłodnego w lecie oraz chwyt dla powietrza podgrzanego od kolektora wydechowego w zimie. Regulację przeprowadza się przez zdjęcie pokrywy a następnie ustawienie jej [więcej w: otomoto siedlce, olx […]

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu

Nadmierne ciśnienie w ogumieniu, jakkolwiek w nieco mniejszym stopniu,  również ma niekorzystny wpływ na trwałość opon. Powoduje ono zwiększenie naprężeń w nitkach kordu, osłabiając tym samym ich wytrzymałość na zerwanie, np. przy najechaniu na wystającą przeszkodę. Każde rozcięcie lub pęknięcie nadmiernie napompowanej opony powiększa się szybko prowadząc, w końcowym efekcie, do tzw. wystrzału, po którym […]

Koszty nowego samochodu

Samochód to przedmiot pożądania wielu osób. Z jednej strony mawia się, że dzisiaj niemalże każda osoba może sobie pozwolić na posiadanie auta, z drugiej jednak strony nie do końca to stwierdzenie jest prawdą. Oczywiście, ceny samochód używanych zaczynają się nieraz wręcz od śmiesznie niskim sum, jednak jeśli chcemy zakupić coś porządniejszego, to przyjdzie nam za […]

DevURL

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym.

Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX

  1. Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik.
  2. Zabezpieczyć przed pobrudzeniem: siedzenia przednie i tylne, podłogi z przodu i z tyłu, podłogę w bagażniku.
  3. Wyjąć z samochodu: koło zapasowe i narzędzia.
  4. Zdemontować: 2 osłony ruchome kół tylnych, [podobne: deft autka, sworzeń wahacza objawy, skoda używane ] 2 zderzaki gumowe regulowane pokrywy silnika, ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ), 2 korki gumowe we wnękach kół przednich, 2 korki gumowe słupków przednich (lub odkręcić wyłączniki świateł wnętrza samochodu), 4 korki gumowe we wnękach kół tylnych, 4 korki plastykowe drzwi, 2 korki gumowe słupków środkowych, 2 lampy kierunkowskazów przednich — zawiesić na przewodach, 2 światła zblokowane tylne, 2 rolki przednich pasów bezpieczeństwa na słupku środkowym — zabezpieczyć otwory w słupku, atrapę wlotu powietrza do chłodnicy, odchylić dywanik podłogi z przodu, pod nogami kierowcy i pasażera z prawej strony.
  5. Otworzyć drzwi, pokrywę silnika i bagażnika (samochód stojący na ziemi).
  6. Zabezpieczyć profile zamknięte metoda „ML (zalecany produkt— Tectyl ML firmy Valvoline — Tectyl 280 EH) w następujących miejscach (rys. 6.2): 1 — pokrywa silnika: na całym obwodzie; przez otwory w profilach wzmacniających
  7. Unieść samochód na podnośniku, podpierając go tylko w przewidzianych do tego celu punktach. G. Zabezpieczyć tarcze hamulców przednich i tylnych oraz korektor wysokości prześwitu tylnej osi. H.
  8. Zabezpieczyć podwozie metodą natryskową lub pędzlem (zalecany produkt — Tectyl Chassis Special firmy Valvoline lub Bitex); miejsca zabezpieczane: wnęki kół przednich i tylnych,  powierzchnia dolna nadwozia samonośnego i „rama.
  9. Pozostawić samochód aż wyparuje rozpuszczalnik z użytych produktów, a następnie założyć zdemontowane elementy, oczyścić miejsca zabrudzone benzyną lakową i wyjąć zabezpieczenia podłóg, siedzeń itp.

Uwaga. W przypadku stosowania nowoczesnego sprzętu natryskowego do zabezpieczenia podwozia, nie trzeba demontować kół samochodu. W pozycji prześwitu .„maksimum” ilość

miejsca pomiędzy kołem a wnęką błotnika jest wystarczająca do wykonania zabezpieczenia. Równocześnie koła zabezpieczają częściowo tarcze hamulcowe przed zanieczyszczeniem. Po zakończeniu prac skontrolować zawsze działanie hamulców.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: deft autka skoda używane sworzeń wahacza objawy