Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód […]

Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej […]

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

DevURL


Wymiana płynu hydraulicznego LHM

Wymiana płynu hydraulicznego LHM w centralnej instalacji hydraulicznej po przebiegu 30 000 km, a nastepnie co 40 000 km. W przypadku małych przebiegów rocznych należy wykonywać:

wymianę oleju w silniku i skrzynce biegów oraz smarowania — co najmniej raz w roku,

— demontaż i kontrolę nakładek hamulców tylnych — raz w roku, (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [hasła pokrewne: parking automatyczny, mechanizm zwrotniczy, serwis niszczarek ]

— kontrolę układu elektrycznego — raz w roku,  wymianę płynu w instalacji hydraulicznej — co 2 lata.

Zestawienie materiałów eksploatacyjnych zatwierdzonych przez serwis techniczny firmy Citroen

Olej silnikowy

— fabryczny Total GTS 15W/40 (na cały sezon) lub Castrol GTX 20W/50 lub 15W/50,  Elf Sportigrade 20W/50, Mobil super IOW/50, Shell super 10W/50, Esso Unifio 15W/50,

— w klimacie bardzo zimnym — Total Altigrade GT IOW/30 lub Mobil Special łowno, Shell X-100 IOW/30,

— zamienniki krajowe — brak homologacji.

Olej do skrzynki biegów

– na cały sezon Total SAE 80 EP lub SAE 80W/85 EP lub Mobil GX 80, Shell Spirax EP 80.

— zamienniki krajowe — brak homologacji.

Płyn do układu chłodzenia

— Total Antigel lub Special Citroen (stężenie do „—1 50C” lub na specjalne zamówienie do „—30st. C).

Hyn hydrauliczny do instalacji hydraulicznej wysokiego ciśnienia

— Total LHM lub inne płyny hydrauliczne mineralne LHM o kolorze zielonym.

Smar stały

— Total Multis

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: mechanizm zwrotniczy parking automatyczny serwis niszczarek