Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

Akumulator w zimie

Oprócz tego w zimie akumulator jest znacznie bardziej obciążony niż w innych porach roku. Niezależnie od większego poboru prądu podczas uruchamiania zimnego silnika, w zimie dłużej jest włączone oświetlenie i inne odbiorniki prądu. Pojemność akumulatora wówczas stale maleje, gdyż nawet alternator nie zdoła go dostatecznie naładować. Dlatego też szczególnie w zimie, gdy samochód jest eksploatowany […]

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

DevURL


Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania uszczelki do bloku silnika. Następnie dokręcić filtr kluczem specjalnym Citroen 6002-T lub kluczem uniwersalnym do filtrów, o około 3/4 obrotu, momentem 11…15 N •m (ok. 1,1…1,5 kGm). Zbyt mocne dokręcenie filtru może spowodować jego deformację i w rezultacie brak szczelności. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Samochody Citroen CX mają poza klasycznym bagnetowym wskaźnikiem poziomu oleju w silniku, dodatkowy wskaźnik poziomu oleju uruchamiany przez kierowcę z wnętrza samochodu. W samochodach CX 2000, CX 2200 i CX 2400 jest to wskaźnik pneumatyczny, uruchamiany przez naciśnięcie specjalnego przycisku i odczyt poziomu na wskaźniku rurkowym.

W samochodach CX Athena i CX Reflex jest montowany wskaźnik elektryczny, uruchamiany automatycznie w chwili włączenia wyłącznika zapłonu, przed włączeniem rozrusznika (zasilany prądem ze wskaźnika „brak ciśnienia oleju w silniku).

W obu przypadkach pomiar poziomu oleju w silniku należy przeprowadzać tak jak przy pomiarze klasycznym, to znaczy przy unieruchomionym od kilku minut silniku i poziomym ustawieniu samochodu

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław