Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk  ] Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek może być […]

Dane techniczne

Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

DevURL


Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania uszczelki do bloku silnika. Następnie dokręcić filtr kluczem specjalnym Citroen 6002-T lub kluczem uniwersalnym do filtrów, o około 3/4 obrotu, momentem 11…15 N •m (ok. 1,1…1,5 kGm). Zbyt mocne dokręcenie filtru może spowodować jego deformację i w rezultacie brak szczelności. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Samochody Citroen CX mają poza klasycznym bagnetowym wskaźnikiem poziomu oleju w silniku, dodatkowy wskaźnik poziomu oleju uruchamiany przez kierowcę z wnętrza samochodu. W samochodach CX 2000, CX 2200 i CX 2400 jest to wskaźnik pneumatyczny, uruchamiany przez naciśnięcie specjalnego przycisku i odczyt poziomu na wskaźniku rurkowym.

W samochodach CX Athena i CX Reflex jest montowany wskaźnik elektryczny, uruchamiany automatycznie w chwili włączenia wyłącznika zapłonu, przed włączeniem rozrusznika (zasilany prądem ze wskaźnika „brak ciśnienia oleju w silniku).

W obu przypadkach pomiar poziomu oleju w silniku należy przeprowadzać tak jak przy pomiarze klasycznym, to znaczy przy unieruchomionym od kilku minut silniku i poziomym ustawieniu samochodu

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław