POCIAGI DROGOWE

POCIĄGI DROGOWE . Pociągi drogowe są to jednostki transportu samochodowego, składające się z ciągnika lub samochodu ciężarowego oraz kilku przyczep (zazwyczaj 2 – 3). Jako ciągnik może być użyty zwyczajny ciągnik samochodowy lub też samochód ciężarowy. Zasadniczym celem zastosowania pociągów drogowych do transportu drogowego jest zmniejszenie zużycia materiałów pędnych oraz zwiększenie ładowności jednostki transportowej. Przy […]

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

DevURL


Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania uszczelki do bloku silnika. Następnie dokręcić filtr kluczem specjalnym Citroen 6002-T lub kluczem uniwersalnym do filtrów, o około 3/4 obrotu, momentem 11…15 N •m (ok. 1,1…1,5 kGm). Zbyt mocne dokręcenie filtru może spowodować jego deformację i w rezultacie brak szczelności. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Samochody Citroen CX mają poza klasycznym bagnetowym wskaźnikiem poziomu oleju w silniku, dodatkowy wskaźnik poziomu oleju uruchamiany przez kierowcę z wnętrza samochodu. W samochodach CX 2000, CX 2200 i CX 2400 jest to wskaźnik pneumatyczny, uruchamiany przez naciśnięcie specjalnego przycisku i odczyt poziomu na wskaźniku rurkowym.

W samochodach CX Athena i CX Reflex jest montowany wskaźnik elektryczny, uruchamiany automatycznie w chwili włączenia wyłącznika zapłonu, przed włączeniem rozrusznika (zasilany prądem ze wskaźnika „brak ciśnienia oleju w silniku).

W obu przypadkach pomiar poziomu oleju w silniku należy przeprowadzać tak jak przy pomiarze klasycznym, to znaczy przy unieruchomionym od kilku minut silniku i poziomym ustawieniu samochodu

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław