Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Wymiana płynu hydraulicznego LHM

ODDZIALYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIE DROGI

ODDZIAŁYWANIE RUCHU NA NAWIERZCHNIĘ DROGI . Droga jest dostępna dla wszystkich, korzystanie z niej nie jest w zasadzie ograniczone. Jedynie drogi o specjalnym przeznaczeniu mają ograniczone użytkowanie. Do dróg takich należą np. drogi wyłącznie dla ruchu samochodowego (autostrady), na których ruch pieszy, rowerów, pojazdów konnych nie jest dozwolony.

DevURL


Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania uszczelki do bloku silnika. Następnie dokręcić filtr kluczem specjalnym Citroen 6002-T lub kluczem uniwersalnym do filtrów, o około 3/4 obrotu, momentem 11…15 N •m (ok. 1,1…1,5 kGm). Zbyt mocne dokręcenie filtru może spowodować jego deformację i w rezultacie brak szczelności. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Samochody Citroen CX mają poza klasycznym bagnetowym wskaźnikiem poziomu oleju w silniku, dodatkowy wskaźnik poziomu oleju uruchamiany przez kierowcę z wnętrza samochodu. W samochodach CX 2000, CX 2200 i CX 2400 jest to wskaźnik pneumatyczny, uruchamiany przez naciśnięcie specjalnego przycisku i odczyt poziomu na wskaźniku rurkowym.

W samochodach CX Athena i CX Reflex jest montowany wskaźnik elektryczny, uruchamiany automatycznie w chwili włączenia wyłącznika zapłonu, przed włączeniem rozrusznika (zasilany prądem ze wskaźnika „brak ciśnienia oleju w silniku).

W obu przypadkach pomiar poziomu oleju w silniku należy przeprowadzać tak jak przy pomiarze klasycznym, to znaczy przy unieruchomionym od kilku minut silniku i poziomym ustawieniu samochodu

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław