Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

Pasek zębaty napędu rozrządu

Koszty nowego samochodu

Samochód to przedmiot pożądania wielu osób. Z jednej strony mawia się, że dzisiaj niemalże każda osoba może sobie pozwolić na posiadanie auta, z drugiej jednak strony nie do końca to stwierdzenie jest prawdą. Oczywiście, ceny samochód używanych zaczynają się nieraz wręcz od śmiesznie niskim sum, jednak jeśli chcemy zakupić coś porządniejszego, to przyjdzie nam za […]

DevURL


Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju.

Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić.

Sprawdzenie oleju dokonuje sie po odkręceniu korka spustowego w misce olejowej silnika. Olej należy spuszczać przy gorącym silniku.

W celu ułatwienia ściekania oleju należy zdjąć korek wlewu i wyjąć miarkę poziomu oleju. Gdy spuszczanie oleju dobiega końca dobrze jest włączyć silnik na krótki okres. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [hasła pokrewne: Serwis Audi Wrocław, audi serwis wrocław, namiot magazynowy ]

Co 10000 km lub przy każdej wymianie oleju w silniku należy wymienić filtr olejowy odkręcając go od wspornika na kadłubie. Przed zamontowaniem nowego filtru należy nasmarować uszczelkę olejem silnikowym. Po dojściu uszczelki do podstawy dokręcić filtr 0 3/4 obrotu.

Regulacja luzu zaworów

Regulację luzu zaworów należy przeprowadzić na zimnym silniku bardzo starannie ustalając jego wartość zgodnie z podanymi w charakterystyce technicznej.

Przystępując do kontroli oraz regulacji luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu i wykonać następujące czynności:

– wymontować filtr powietrza,

— zdjąć pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika,  wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wałem korbowym.

Następnie obrócić wał korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi sie w ZZ podczas suwu sprężania. Obydwa zawory są wówczas zamknięte. Za pomocą odpowiedniej blaszki szczelinomierza skontrolować rzeczywisty luz danego zaworu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi serwis wrocław namiot magazynowy Serwis Audi Wrocław