Wymiana oleju silnikowego
Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju.
Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić.
Sprawdzenie oleju dokonuje sie po odkręceniu korka spustowego w misce olejowej silnika. Olej należy spuszczać przy gorącym silniku.
W celu ułatwienia ściekania oleju należy zdjąć korek wlewu i wyjąć miarkę poziomu oleju. Gdy spuszczanie oleju dobiega końca dobrze jest włączyć silnik na krótki okres. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]
Co 10000 km lub przy każdej wymianie oleju w silniku należy wymienić filtr olejowy odkręcając go od wspornika na kadłubie. Przed zamontowaniem nowego filtru należy nasmarować uszczelkę olejem silnikowym. Po dojściu uszczelki do podstawy dokręcić filtr 0 3/4 obrotu.
Regulacja luzu zaworów
Regulację luzu zaworów należy przeprowadzić na zimnym silniku bardzo starannie ustalając jego wartość zgodnie z podanymi w charakterystyce technicznej.
Przystępując do kontroli oraz regulacji luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu i wykonać następujące czynności:
– wymontować filtr powietrza,
— zdjąć pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika, wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wałem korbowym.
Następnie obrócić wał korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi sie w ZZ podczas suwu sprężania. Obydwa zawory są wówczas zamknięte. Za pomocą odpowiedniej blaszki szczelinomierza skontrolować rzeczywisty luz danego zaworu.
Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane