Kupujemy Astrę G

Osoby chcące zakupić Opla Astrę G z drugiej ręki na pewno zadają sobie wiele pytań. Ale najpopularniejsze jest to czy wybrać auto z silnikiem 1.4 czy też 1.6. Astra G jest traktowana jako solidne auto, mało awaryjne i takie które już możemy nabyć za 8000 zł i to w przyzwoitym stanie. Jeśli nie chcemy niepotrzebnie […]

Kupujemy Opla Mokkę

Auto to swoją premierę miało już w 2012 roku, do dziś dnia jest bardzo popularne. Jednak przez te kilka lat nieco się zmieniło, i to na plus. Jego podstawową zaletą wydaje się być zgrabne wnętrze, ciekawa stylistyka i porządnie wykończone wnętrze. Mimo tego że model ten należy do najmniejszych SUV-ów na rynku to jest całkiem […]

Kontrola układu hamulcowego

Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

DevURL

Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju.

Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić.

Sprawdzenie oleju dokonuje sie po odkręceniu korka spustowego w misce olejowej silnika. Olej należy spuszczać przy gorącym silniku.

W celu ułatwienia ściekania oleju należy zdjąć korek wlewu i wyjąć miarkę poziomu oleju. Gdy spuszczanie oleju dobiega końca dobrze jest włączyć silnik na krótki okres. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Co 10000 km lub przy każdej wymianie oleju w silniku należy wymienić filtr olejowy odkręcając go od wspornika na kadłubie. Przed zamontowaniem nowego filtru należy nasmarować uszczelkę olejem silnikowym. Po dojściu uszczelki do podstawy dokręcić filtr 0 3/4 obrotu.

Regulacja luzu zaworów

Regulację luzu zaworów należy przeprowadzić na zimnym silniku bardzo starannie ustalając jego wartość zgodnie z podanymi w charakterystyce technicznej.

Przystępując do kontroli oraz regulacji luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu i wykonać następujące czynności:

– wymontować filtr powietrza,

— zdjąć pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika,  wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wałem korbowym.

Następnie obrócić wał korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi sie w ZZ podczas suwu sprężania. Obydwa zawory są wówczas zamknięte. Za pomocą odpowiedniej blaszki szczelinomierza skontrolować rzeczywisty luz danego zaworu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane