Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Fabia 1999 – 2007 z drugiej ręki

Nawet 10 000 zł trzeba wydać na to auto z silnikiem benzynowym 1.2 lub 1.4Auto to było hitem sprzedaży, cieszyło się ogromnym powodzeniem. Miało wiele zalet takich jak konserwatywny wygląd, wystarczające walory użytkowe, najlepiej sprzedawały się modele z małymi silnikami benzynowymi 1.2 oraz 1.4. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem jednostki napędowej do tego auta to […]

Co nam mówi marka samochodu?

Czy marka samochodu ma jakiekolwiek znaczenie? Tego typu pytania zadają sobie zarówno osoby, które się orientują w motoryzacji, jak i te, które po prostu chcą mieć samochód, który będzie im odpowiednio służył. Oczywiście jeśli ktoś wie, jakie sprzęty idą za daną marką i co dana marka ma do zaoferowania, to znacznie łatwiej będzie jemu podjąć […]

Odpowietrzanie hamulców

DevURL


Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju.

Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić.

Sprawdzenie oleju dokonuje sie po odkręceniu korka spustowego w misce olejowej silnika. Olej należy spuszczać przy gorącym silniku.

W celu ułatwienia ściekania oleju należy zdjąć korek wlewu i wyjąć miarkę poziomu oleju. Gdy spuszczanie oleju dobiega końca dobrze jest włączyć silnik na krótki okres. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [hasła pokrewne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Co 10000 km lub przy każdej wymianie oleju w silniku należy wymienić filtr olejowy odkręcając go od wspornika na kadłubie. Przed zamontowaniem nowego filtru należy nasmarować uszczelkę olejem silnikowym. Po dojściu uszczelki do podstawy dokręcić filtr 0 3/4 obrotu.

Regulacja luzu zaworów

Regulację luzu zaworów należy przeprowadzić na zimnym silniku bardzo starannie ustalając jego wartość zgodnie z podanymi w charakterystyce technicznej.

Przystępując do kontroli oraz regulacji luzów należy rozpocząć od pierwszego cylindra, tj. od cylindra najbliższego paska zębatego napędu rozrządu i wykonać następujące czynności:

– wymontować filtr powietrza,

— zdjąć pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika,  wykręcić świece zapłonowe (łatwiejsze obracanie wałem korbowym.

Następnie obrócić wał korbowy do chwili, gdy tłok pierwszego cylindra ustawi sie w ZZ podczas suwu sprężania. Obydwa zawory są wówczas zamknięte. Za pomocą odpowiedniej blaszki szczelinomierza skontrolować rzeczywisty luz danego zaworu.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane