Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie, — prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół, — prawidłowe ustawienie kół, — dobry ogólny stan techniczny samochodu, — przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja), — okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji, — prawidłowy sposób przechowywania ogumienia, — właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia, — dopuszczalne obciążenie […]

Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany […]

samochody z silnikiem wysokopreznym (wtryskowym), które maja silniki napedzane ciezkim rodzajem paliwa plynnego sa to tzw silniki Diesla

samochody z silnikiem wysokoprężnym (wtryskowym), które mają silniki napędzane ciężkim rodzajem paliwa płynnego są to tzw silniki Diesla. Według zdolności poruszania się po terenie rozróżnia się: 1) samochody drogowe, tj. samochody przystosowane do poruszania się po dobrych drogach, mające jeden mechanizm napędowy (napęd na jedną oś samochodu); 2) samochody terenowe, tj. mające dwa lub więcej […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

DevURL


Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć podnośnik i podnieść samochód tak, aby wymieniane koło znalazło się kilka centymetrów nad ziemią. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Odkręcone śruby należy położyć do wnętrza kołpaka, aby uniknąć zanieczyszczenia ich gwintu. Po zdjęciu koła z uszkodzonym ogumieniem, założyć koło zapasowe. Śruby trzeba przykręcać równomiernie na krzyż, tzn. po dokręceniu jednej śruby, jako następną dokręcić śrubę znajdującą się naprzeciwko. Nie należy jednak śrub dokręcać do oporu. Opuścić samochód i wyjąć podnośnik z gniazda. Dociągnąć ostatecznie śruby równomiernie na krzyż, po czym założyć kołpak koła. Ostatnią czynnością jest sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu wymienianego koła. [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

Opony mają ustaloną przez wytwórnię normę przebiegu, wyrażoną w kilometrach. Dla różnych rozmiarów i rodzajów opon normy przebiegu są różne. Przebiegi te mogą być jednak znacznie skrócone lub przedłużone w zależności od sposobu przechowywania, konserwacji i eksploatacji ogumienia.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław