Centralna instalacja hydrauliczna

Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Układ hamulcowy

Podstawowe zasady prawidłowej obsługi A eksploatacji są podobne dla wszystkich samochodów. Natomiast dla każdej z marek wystepuja różnice w sposobie wykonywania szczegółowych czynności, w umieszczeniu charakterystycznych punktów regulacyjnych, w stosowanych materiałach eksploatacyjnych. [patrz też: szyny prądowe, Części zamienne do samochodów firmowych, sprzątanie hal magazynowych ] Układ hamulcowy/ zasilany i wspomagany z centralnej instalacji hydraulicznej, hamulce przednie zasilane […]

DevURL


Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć podnośnik i podnieść samochód tak, aby wymieniane koło znalazło się kilka centymetrów nad ziemią. (Koła zębate; przekładnie zębate)

Odkręcone śruby należy położyć do wnętrza kołpaka, aby uniknąć zanieczyszczenia ich gwintu. Po zdjęciu koła z uszkodzonym ogumieniem, założyć koło zapasowe. Śruby trzeba przykręcać równomiernie na krzyż, tzn. po dokręceniu jednej śruby, jako następną dokręcić śrubę znajdującą się naprzeciwko. Nie należy jednak śrub dokręcać do oporu. Opuścić samochód i wyjąć podnośnik z gniazda. Dociągnąć ostatecznie śruby równomiernie na krzyż, po czym założyć kołpak koła. Ostatnią czynnością jest sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu wymienianego koła. [przypisy: Wymiana części w samochodzie może być łatwa, mechanizm zwrotniczy, serwis niszczarek ]

Opony mają ustaloną przez wytwórnię normę przebiegu, wyrażoną w kilometrach. Dla różnych rozmiarów i rodzajów opon normy przebiegu są różne. Przebiegi te mogą być jednak znacznie skrócone lub przedłużone w zależności od sposobu przechowywania, konserwacji i eksploatacji ogumienia.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: mechanizm zwrotniczy serwis niszczarek Wymiana części w samochodzie może być łatwa