Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

DevURL


Wymiana klocków hamulcowych

Klocki hamulców tarczowych należy wymienić, jeżeli grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm (w niektórych rozwiązaniach, np. Ford, stosuje się wzierniki, pozwalające bez rozbierania ocenić ich grubość). W celu wyjęcia klocków hamulcowych należy wyjąć zawleczki i sworznie ze sprężynami. Przed założeniem nowych klocków trzeba sie upewnić, czy tarcza hamulcowa nie jest uszkodzona i nie ma głębokich rys. Jeżeli tarcza jest zużyta do głębokości 9 mm. to należy ją wymienić. Przed założeniem nowych klocków przesuwa się tłoczki możliwie najgłębiej do wnętrza cylindrów. Następnie należy założyć nowe klocki hamulcowe wstawić sworznie ze sprężynami oraz zamontować zawleczki i sprężyny. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) Jeżeli klocki nie są zdejmowane w celu wymiany, to należy je oznaczyć, aby podczas montażu założyć je na pierwotne miejsce.

Po wymianie klocków nie jest potrzebne odpowietrzanie układu hamulcowego. Wystarczy nacisnąć kilkakrotnie pedał hamulca, aby zaczął on prawidłowo działać. Układ hamulcowy należy odpowietrzyć tylko W przypadku rozbierania zacisku 1 lub w razie obecności powietrza w układzie. Do odpowietrzania służy odpowietrznik. [więcej w: otomoto siedlce, samochody luksusowe, toyota używane z gwarancją ]

Aby sprawdzić lub wymienić szczęki hamulcowe w bębnowych hamulcach, trzeba przede wszystkim zdjąć bęben hamulcowy. Po zdjęciu bębna hamulcowego trzeba sprawdzić jego powierzchnię roboczą oraz stan szczęk hamulcowych i ich okładzin ciernych. Jeżeli powierzchnia robocza bębna ma głębokie rysy lub jest zowalizowana, to bęben trzeba przetoczyć i przeszlifować w stacji obsługi. Szczęki hamulcowe należy wymienić, jeżeli:

— są one uszkodzone lub odkształcone w sposób uniemożliwiający równomierny docisk okładzin ciernych do bębna;

— grubość okładzin ciernych zmniejszy się do 2 mm. Szczęki można wymieniać tylko parami.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto siedlce samochody luksusowe toyota używane z gwarancją