Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód […]

W praktyce srednia szybkosc ruchu jest ograniczona przez wiele czynników

W praktyce średnia szybkość ruchu jest ograniczona przez wiele czynników. Do takich czynników należy zaliczyć: 1) intensywność ruchu na poszczególnych ilość pasów ruchu 2) ograniczenia szybkości, 3) warunki atmosferyczne i klimatyczne, 4) kwalifikacje kierowcy itd. odcinkach trasy drogowej Jako jeden z zasadniczych czynników oceny charakterystyki siły napędowej samochodu należy również wymienić ocenę zdolności zahamowania jest […]

Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

DevURL


Wymiana klocków hamulcowych

Klocki hamulców tarczowych należy wymienić, jeżeli grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm (w niektórych rozwiązaniach, np. Ford, stosuje się wzierniki, pozwalające bez rozbierania ocenić ich grubość). W celu wyjęcia klocków hamulcowych należy wyjąć zawleczki i sworznie ze sprężynami. Przed założeniem nowych klocków trzeba sie upewnić, czy tarcza hamulcowa nie jest uszkodzona i nie ma głębokich rys. Jeżeli tarcza jest zużyta do głębokości 9 mm. to należy ją wymienić. Przed założeniem nowych klocków przesuwa się tłoczki możliwie najgłębiej do wnętrza cylindrów. Następnie należy założyć nowe klocki hamulcowe wstawić sworznie ze sprężynami oraz zamontować zawleczki i sprężyny. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut) Jeżeli klocki nie są zdejmowane w celu wymiany, to należy je oznaczyć, aby podczas montażu założyć je na pierwotne miejsce.

Po wymianie klocków nie jest potrzebne odpowietrzanie układu hamulcowego. Wystarczy nacisnąć kilkakrotnie pedał hamulca, aby zaczął on prawidłowo działać. Układ hamulcowy należy odpowietrzyć tylko W przypadku rozbierania zacisku 1 lub w razie obecności powietrza w układzie. Do odpowietrzania służy odpowietrznik. [więcej w: otomoto siedlce, olx braniewo, audi wrocław ]

Aby sprawdzić lub wymienić szczęki hamulcowe w bębnowych hamulcach, trzeba przede wszystkim zdjąć bęben hamulcowy. Po zdjęciu bębna hamulcowego trzeba sprawdzić jego powierzchnię roboczą oraz stan szczęk hamulcowych i ich okładzin ciernych. Jeżeli powierzchnia robocza bębna ma głębokie rysy lub jest zowalizowana, to bęben trzeba przetoczyć i przeszlifować w stacji obsługi. Szczęki hamulcowe należy wymienić, jeżeli:

— są one uszkodzone lub odkształcone w sposób uniemożliwiający równomierny docisk okładzin ciernych do bębna;

— grubość okładzin ciernych zmniejszy się do 2 mm. Szczęki można wymieniać tylko parami.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław olx braniewo otomoto siedlce