Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

Obręcze kół

Smaru w piastach kół bez smarowniczek nie uzupełnia się, tylko w terminie przewidzianym na smarowanie wymienia się cały smar. Aby wymienić smar w piaście przedniego koła, należy zdjąć koło, odkręcić nakrętkę, zdjąć piastę, przemyć piastę i łożyska naftą, po czym nałożyć smaru do koszyczków łożysk, pokryć smarem przestrzeń wewnętrzną i skrajne powierzchnie piasty, pokrywę piasty […]

DevURL


Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości.

Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki:

— wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów

Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia gumki i dokładniej wycierają szybę. Obie wycieraczki różnią się rozwiązaniem łączenia pióra z dźwignią, w związku z czym przy zakupie nowego pióra należy podać producenta wycieraczki. Zaleca się wymieniać pióro wycieraczki raz na rok, przed zimą. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [więcej w: Dmuchawy bocznokanałowe, serwis citroena warszawa, pionowa maszyna pakująca ]

Ustawienie świateł głównych

Sprawdzić ciśnienie w ogumieniu, ustawić samochód na płaskiej, poziomej nawierzchni. Uruchomić silnik i ustawić dźwignię regulacji prześwitu na pozycję prześwitu „szosa. Regulować światła przy pracującym silniku aby mieć pewność, że prześwit jest stale ten sam. Do regulacji świateł można użyć urządzenia optycznego lub ekranu kontrolnego. Po otwarciu pokrywy silnika uzyskuje się dostęp do 3 śrub regulacyjnych w każdym reflektorze. Śruba dolna służy do regulacji wysokości światła, dwie śruby boczne służą do regulacji kierunku. Każda zmiana w ustawieniu świateł głównych z obu stron, przy braku innych przyczyn (uderzenie itp.) wskazują na zmiane ustawienia prześwitu samochodu. Dlatego też w tym przypadku należy zacząć od kontroli prześwitu osi przedniej i tylnej, a dopiero po tym przystąpić do regulacji świateł.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: Dmuchawy bocznokanałowe pionowa maszyna pakująca serwis citroena warszawa