Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

Obliczenie pociagów drogowych

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

DevURL


Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości.

Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki:

— wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów

Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia gumki i dokładniej wycierają szybę. Obie wycieraczki różnią się rozwiązaniem łączenia pióra z dźwignią, w związku z czym przy zakupie nowego pióra należy podać producenta wycieraczki. Zaleca się wymieniać pióro wycieraczki raz na rok, przed zimą. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) [więcej w: deft autka, sworzeń wahacza objawy, skoda używane ]

Ustawienie świateł głównych

Sprawdzić ciśnienie w ogumieniu, ustawić samochód na płaskiej, poziomej nawierzchni. Uruchomić silnik i ustawić dźwignię regulacji prześwitu na pozycję prześwitu „szosa. Regulować światła przy pracującym silniku aby mieć pewność, że prześwit jest stale ten sam. Do regulacji świateł można użyć urządzenia optycznego lub ekranu kontrolnego. Po otwarciu pokrywy silnika uzyskuje się dostęp do 3 śrub regulacyjnych w każdym reflektorze. Śruba dolna służy do regulacji wysokości światła, dwie śruby boczne służą do regulacji kierunku. Każda zmiana w ustawieniu świateł głównych z obu stron, przy braku innych przyczyn (uderzenie itp.) wskazują na zmiane ustawienia prześwitu samochodu. Dlatego też w tym przypadku należy zacząć od kontroli prześwitu osi przedniej i tylnej, a dopiero po tym przystąpić do regulacji świateł.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: deft autka skoda używane sworzeń wahacza objawy