Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

Samochód

Samochód . Samochody poruszają się dzięki sile tarcia, występującej na obwodzie ich kół. Podczas ruchu samochodu, zwłaszcza szybkiego, powstają dodatkowo siły pionowe skierowane do góry. Ciężkie wozy ciężarowe mają zwykle dwie osie tylne w celu zmniejszenia nacisku na nawierzchnię i na grunt pod nią. Oprócz sił pionowych cisnących i sił poziomych stycznych podczas ruchu samochodu […]

Opony samochodowe maja na swojej powierzchni, czyli biezniku, naciecia i wypuklosci w celu osiagniecia odpowiedniej przyczepnosci do nawierzchni drogowej

Opony samochodowe mają na swojej powierzchni, czyli bieżniku, nacięcia i wypukłości w celu osiągnięcia odpowiedniej przyczepności do nawierzchni drogowej i przenoszą one obciążenie od ciężaru własnego samochodu i od jego ładunku na nawierzchnię drogi. Resory samochodów, umieszczone pomiędzy podwoziem samochodu a kołami, zmniejszają wstrząsy pasażerów i ładunku podczas ruchu samochodu na nierównych nawierzchniach. Zastosowanie resorów […]

Obliczenie pociagów drogowych

DevURL


Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach podanych w instrukcji obsługi samochodu, a w razie braku instrukcji — podczas każdej OT-2. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości samochodów stosuje się przeguby bezsmarowe. (pasy napędowe; wały napędowe)

Oprócz tego okresowo należy sprawdzać stan przegubów, połączeń wielowypustowych i podpór wału. Wał nie może mieć śladów wgnieceń na powierzchni i nie powinien drgać podczas jazdy. Drgania wału, zwłaszcza w określonym zakresie prędkości obrotowych, świadczą o jego niewyważeniu. Uderzenia wału wyraźnie słyszalne podczas raptownego przyspieszania i hamowania świadczą o luzach w połączeniach wielowypustowych. Drgania wału mogą być także spowodowane poluzowaniem śrub wspornika. Dlatego też dokręcenie tych śrub powinno być również okresowo kontrolowane. [więcej w: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, audi używane z salonu ]

Obsługa mostu napędowego polega na sprawdzaniu, czy nie ma wycieków, dokręcaniu połączeń śrubowych oraz uzupełnianiu i wymianie oleju. Olej powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego. Do spuszczania oleju służy otwór zamknięty korkiem. Olej należy spuszczać po zakończeniu jazdy, gdy jest on rozgrzany. Wymiana oleju powinna odbywać się po przebiegu przewidzianym instrukcją obsługi, zwykle po 30 000, a nawet 50 000 km. Trzeba jednak pamiętać, że we współczesnych samochodach do mostów napędowych z przekładnią główną hipoidalną używa się specjalnych olejów przekładniowych.

W przekładniach głównych zespolonych ze skrzynką biegów jest stosowane bezpośrednie wyprowadzenie osi napędowych z obudowy przekładni głównej. W takich samochodach należy kontrolować szczelność osłon gumowych przegubów, które znajdują się obok obudowy przekładni. Jeżeli osłona jest rozbieralna, to użytkownik może ją w razie uszkodzenia wymienić we własnym zakresie.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi używane z salonu czyszczenie komutatora opel mucha mikołów