Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany […]

Ustawienie świateł

Zawieszenie przednie

W zawieszeniu przednim należy zwracać uwagę na stan osłon gumowych przegubów kulistych piasty koła. Wszelkie ślady smaru na osłonie gumowej mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i kwalifikują cały przegub do wymiany (przeguby są dostarczane razem z osłoną gumową i są smarowane fabrycznie). Regulację ustawienia przedniego zawieszenia przeprowadza się zawsze po kontroli ciśnienia w ogumieniu przy […]

Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

DevURL


Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach podanych w instrukcji obsługi samochodu, a w razie braku instrukcji — podczas każdej OT-2. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości samochodów stosuje się przeguby bezsmarowe. (pasy napędowe; wały napędowe)

Oprócz tego okresowo należy sprawdzać stan przegubów, połączeń wielowypustowych i podpór wału. Wał nie może mieć śladów wgnieceń na powierzchni i nie powinien drgać podczas jazdy. Drgania wału, zwłaszcza w określonym zakresie prędkości obrotowych, świadczą o jego niewyważeniu. Uderzenia wału wyraźnie słyszalne podczas raptownego przyspieszania i hamowania świadczą o luzach w połączeniach wielowypustowych. Drgania wału mogą być także spowodowane poluzowaniem śrub wspornika. Dlatego też dokręcenie tych śrub powinno być również okresowo kontrolowane. [więcej w: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, audi używane z salonu ]

Obsługa mostu napędowego polega na sprawdzaniu, czy nie ma wycieków, dokręcaniu połączeń śrubowych oraz uzupełnianiu i wymianie oleju. Olej powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego. Do spuszczania oleju służy otwór zamknięty korkiem. Olej należy spuszczać po zakończeniu jazdy, gdy jest on rozgrzany. Wymiana oleju powinna odbywać się po przebiegu przewidzianym instrukcją obsługi, zwykle po 30 000, a nawet 50 000 km. Trzeba jednak pamiętać, że we współczesnych samochodach do mostów napędowych z przekładnią główną hipoidalną używa się specjalnych olejów przekładniowych.

W przekładniach głównych zespolonych ze skrzynką biegów jest stosowane bezpośrednie wyprowadzenie osi napędowych z obudowy przekładni głównej. W takich samochodach należy kontrolować szczelność osłon gumowych przegubów, które znajdują się obok obudowy przekładni. Jeżeli osłona jest rozbieralna, to użytkownik może ją w razie uszkodzenia wymienić we własnym zakresie.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi używane z salonu czyszczenie komutatora opel mucha mikołów