Polecamy nasze Sejfy używane w atrakcyjnych cenach i doskonałej jakości
Wynajmij samochód w Warszawie w wypożyczalni samochodów Warszawa bez kaucji w dobrej cenie
Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

Kupujemy Opla Mokkę

Auto to swoją premierę miało już w 2012 roku, do dziś dnia jest bardzo popularne. Jednak przez te kilka lat nieco się zmieniło, i to na plus. Jego podstawową zaletą wydaje się być zgrabne wnętrze, ciekawa stylistyka i porządnie wykończone wnętrze. Mimo tego że model ten należy do najmniejszych SUV-ów na rynku to jest całkiem […]

Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Kupujemy Astrę IV (J)

Astra to klasa kompaktowa, wiele koncernów stara się przedstawić jak najlepsza oferty w tej klasie bo może to zdecydować o przetrwaniu w tak trudnych czasach dla motoryzacji. Auta tej klasy sprzedaje się w setkach tysięcy, więc jest to dość łakomy kąsek. Opel a w szczególności Astra ma swoje spore grono zwolenników. Ale w dzisiejszych czasach […]

DevURL


Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach podanych w instrukcji obsługi samochodu, a w razie braku instrukcji — podczas każdej OT-2. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości samochodów stosuje się przeguby bezsmarowe. (pasy napędowe; wały napędowe)

Oprócz tego okresowo należy sprawdzać stan przegubów, połączeń wielowypustowych i podpór wału. Wał nie może mieć śladów wgnieceń na powierzchni i nie powinien drgać podczas jazdy. Drgania wału, zwłaszcza w określonym zakresie prędkości obrotowych, świadczą o jego niewyważeniu. Uderzenia wału wyraźnie słyszalne podczas raptownego przyspieszania i hamowania świadczą o luzach w połączeniach wielowypustowych. Drgania wału mogą być także spowodowane poluzowaniem śrub wspornika. Dlatego też dokręcenie tych śrub powinno być również okresowo kontrolowane. [więcej w: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

Obsługa mostu napędowego polega na sprawdzaniu, czy nie ma wycieków, dokręcaniu połączeń śrubowych oraz uzupełnianiu i wymianie oleju. Olej powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego. Do spuszczania oleju służy otwór zamknięty korkiem. Olej należy spuszczać po zakończeniu jazdy, gdy jest on rozgrzany. Wymiana oleju powinna odbywać się po przebiegu przewidzianym instrukcją obsługi, zwykle po 30 000, a nawet 50 000 km. Trzeba jednak pamiętać, że we współczesnych samochodach do mostów napędowych z przekładnią główną hipoidalną używa się specjalnych olejów przekładniowych.

W przekładniach głównych zespolonych ze skrzynką biegów jest stosowane bezpośrednie wyprowadzenie osi napędowych z obudowy przekładni głównej. W takich samochodach należy kontrolować szczelność osłon gumowych przegubów, które znajdują się obok obudowy przekładni. Jeżeli osłona jest rozbieralna, to użytkownik może ją w razie uszkodzenia wymienić we własnym zakresie.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów