Jeśli chcesz kupić olej samochodowy zapoznaj się najpierw z informacjami w tym artykule

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe

Dwuszczekowe bębnowe mechanizmy hamulcowe, bez względu na rodzaj należy regulować po uprzednim sprawdzeniu i ewentualnym luzu wyregulowaniu luzów łożysk kół. Hamulec każdego koła trzeba regulować oddzielnie, unosząc koło tak, aby nie dotykało ziemi i aby można je było swobodnie obracać. Po takim przygotowaniu wykonać następujące czynności: posługując się urządzeniem regulacyjnym, doprowadzić do zahamowania koła przez […]

Samochody dostawcze

Samochody dostawcze to dosyć szczególna gałąź motoryzacji. Nie oznacza to jednak wcale, że nie mamy z czego wybierać. Wręcz przeciwnie- dzisiaj na rynku jest naprawdę ogromny wybór spośród tego typu aut. Obecnie samochody dostawcze są produkowane przez wiele koncernów, co sprawia, że nie powinno być problemu z wybraniem odpowiedniego modelu. Mało tego, zawsze możemy również […]

Dane techniczne

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

DevURL


Ustawienie zapłonu

Co 5000 km, a także przy wyjmowaniu rozdzielacza należy sprawdzić ustawienie zapłonu.

Obsługa techniczna

Niektóre czynności obsługowe mogą się okazać trudne do wykonania poza stacją obsługi ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się w tym przypadku zwrócić się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności obsługowe, które należy wykonywać w zależności od przebiegu samochodu podano w tabelach zamieszczonych w części omawiającej samochód FIAT 128. [patrz też: Producent silników elektrycznych w Polsce, Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów, podesty magazynowe ]

W poniższej części omówiono tylko czynności obsługowe specyficzne dla tego typu samochodu. Pozostałe, jak np.: wymiana oleju w silniku, wymiana płynu chłodzącego, wymiana okładzin ciernych, odpowietrzanie hamulców itp. zostały omówione w części dotyczącej samochodów FIAT 128. Mogą być różnice w konstrukcji części (np. inny kształt, usytuowanie), ale zasada obsługi jest taka sama.

Pasek napędu rozrządu

Co 30 000 km należy sprawdzić stan zużycia paska zębatego. W przypadku, gdy konieczne będzie przesunięcie paska lub zmiana jego długości, należy go wymienić. W żadnym przypadku nie należy regulować napięcia paska. Ze względu na konieczność posiadania specjalnych przyrządów unieruchomiajacych koło zębate rozrządu (przy wymianie paska) czynność te należy powierzyć do wykonania w stacji obsługi.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: Awarie różnej maści sprzętów na przykładzie samochodów podesty magazynowe Producent silników elektrycznych w Polsce