Ustawienie zapłonu statyczne
Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła pokrewne: deft autka, sworzeń wahacza objawy, skoda używane ]
Odłączyć rurkę łączącą membranę korektora podciśnieniowego przyspieszenia zapłonu w aparacie zapłonowym. Uruchomić silnik i utrzymywać prędkość obrotową biegu jałowego. Sprawdzić ustawienie zapłonu, za pomoca lampy stroboskopowej (lub specjalnego urządzenia testowego); prawidłowa wartość 100 + 1 0.
Następnie zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500 obr/min i sprawdzić, czy regulator odśrodkowy przyspieszenia zapłonu zwiększa wartość kata przyspieszenia w funkcji prędkości ,obrotowej. Zatrzymać silnik i założyć rurkę korektora podciśnieniowego. Zmianę kąta przyspieszenia zapłonu (regulację zapłonu) wykonuje się przez obrót aparatu zapłonowego, po lekkim odkręceniu nakrętki dociskającej mostek blokujący aparat zapłonowy w obudowie silnika. Po ustawieniu prawidłowym zapłonu dokręcić nakrętkę momentem 20 N • m (2 kGm). (haki holownicze, koło zębate)
W przypadku słabej reakcji korektora podciśnieniowego przyspieszenia zapłonu na szybkie naciśnięcie pedału „gazu” sprawdzić szczelność przepony w tym korektorze i szczelność rurki łączącej korektor z kolektorem ssącym.
Artykuł dotyczy tematów: deft autka skoda używane sworzeń wahacza objawy