Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków. Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić […]

Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o […]

DevURL


Ustawienie świateł

W samochodach wyposażonych w reflektory z asymetrycznymi światłami mijania o wyraźnej granicy cienia (takich jest w Polsce większość) światła należy ustawiać w następujący sposób:

— ustawić nie obciążony samochód z normalnym ciśnieniem powietrza w ogumieniu na poziomej płaszczyźnie w odległości 5 m od pionowego, białego ekranu (jako ekran może służyć jasna ściana budynku); (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni)

— narysować na ekranie oś O leżącą w płaszczyźnie symetrii samochodu; symetrycznie względem osi poprowadzić linie A, B, C, E leżące w płaszczyznach przechodzących przez środki reflektorów, a następnie poprowadzić linię pozioma 1 na wysokości h (odległość środków reflektorów od podłoża), zaś 0 50 i 100 mm niżej linie 2 i 3 środków plam świetlnych; [podobne: wynajem busów warszawa, inhibitor korozji, wynajem autokarów Kraków ]

— jeżeli są cztery reflektory, to włączyć zewnętrzne (światła mijania) i tak ustawić wkrętami kierunek promienia świetlnego najpierw prawego, a później lewego reflektora, aby górna granica plam świetlnych pokryła się z linią 2, natomiast punkty przecięcia poziomego i pochylonego odcinka plam świetlnych pokryły się z punktami przecięcia linii A i B z linią

— włączyć światła drogowe i zakrywszy kawałkami tektury zewnętrzne reflektory (jeżeli są cztery), tak ustawić wkrętami kierunek strumieni świetlnych — najpierw prawego, a później lewego reflektora, aby środki plam świetlnych pokryły się z punktami przecięcia linii C i E z linią.

Rozmieszczenie przewodów elektrycznych w nadwoziu samochodu jest pokazane na schemacie wyposażenia elektrycznego. W razie uszkodzenia przewodu najłatwiej jest wyszukać jego początek lub koniec według koloru izolacji. Nowy przewód powinien mieć taką samą średnicę jak przewód uszkodzony. Podczas sprawdzania różnych obwodów instalacji elektrycznej czasami konieczne jest włączenie zapłonu (stacyjki).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inhibitor korozji wynajem autokarów Kraków wynajem busów warszawa