Wymiana płynu hydraulicznego LHM

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

DevURL


Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego.

Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E lub wykręcanie końcówek z rury drążka — w celu zmniejszenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E. (tablice informacyjne, hale namiotowe)

Podobne pomiary należy przeprowadzić w celu określenia pochylenia kół. Przy tym wymiar B powinien się różnić od wymiaru A 0 5,3… I I ,6 mm dla samochodu nieobciążonego i 3…9,5 mm dla samochodu obciążonego. [przypisy: Serwis Audi Wrocław, audi serwis wrocław, namiot magazynowy ]

Właściwe wartości kąta pochylenia zapewnia odpowiednie wykonanie pojazdu (przede wszystkim nadwozia) w fabryce.

Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy należy kontrolować w stacji obsługi dysponującej odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi, gdyż zabieg ten nie może być wykonany środkami dostępnymi dla przeciętnego użytkownika pojazdu.

Pomiary zbieżności i pochylenia kół tylnych należy przeprowadzić w sposób podobny jak dla kół przednich.

Ustawienie zbieżności kół tylnych następuje przez zmianę liczby podkładek regulacyjnych na jednej z dwu śrub mocujących wahacz do nadwozia. Natomiast zmianę kąta pochylenia koła tylnego uzyskuje się przez zmianę grubości podkładek regulacyjnych między dolnym mocowaniem amortyzatora i tulejkami wahaczy.

Co 30 000 km należy sprawdzić luz i hałaśliwość łożysk.

Co 500 km zaleca się sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu łącznie z kołem zapasowym.

Co 5000 km zaleca sią sprawdzenie stanu zużycia każdej opony. Kontrola stanu zużycia opony polega na sprawdzeniu grubości bieżnika, minimalna dopuszczalna grubość bieżnika wynosi I mm. Należy sprawdzić, czy na bokach opony nie ma pęknięć i czy bieżnik jest zużyty równomiernie. W przypadku nierównomiernego zużycia bieżnika należy zwrócić się do stacji obsługi w celu usunięcia przyczyny. W przypadku wymiany opony i po każdym demontażu należy wyważyć koło w stacji obsługi.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi serwis wrocław namiot magazynowy Serwis Audi Wrocław