Obliczenie pociagów drogowych

Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić około 25 mm. Jeżeli skontrolowana wartość skoku jest inna należy przeprowadzić regulacje pokręcając w tym celu nakrętką po uprzednim zluzowaniu przeciwnakrętki. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnej krawędzi otworu wlewowego zamykanego korkiem. […]

Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia […]

DevURL


Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego.

Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E lub wykręcanie końcówek z rury drążka — w celu zmniejszenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E. (tablice informacyjne, hale namiotowe)

Podobne pomiary należy przeprowadzić w celu określenia pochylenia kół. Przy tym wymiar B powinien się różnić od wymiaru A 0 5,3… I I ,6 mm dla samochodu nieobciążonego i 3…9,5 mm dla samochodu obciążonego. [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Właściwe wartości kąta pochylenia zapewnia odpowiednie wykonanie pojazdu (przede wszystkim nadwozia) w fabryce.

Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy należy kontrolować w stacji obsługi dysponującej odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi, gdyż zabieg ten nie może być wykonany środkami dostępnymi dla przeciętnego użytkownika pojazdu.

Pomiary zbieżności i pochylenia kół tylnych należy przeprowadzić w sposób podobny jak dla kół przednich.

Ustawienie zbieżności kół tylnych następuje przez zmianę liczby podkładek regulacyjnych na jednej z dwu śrub mocujących wahacz do nadwozia. Natomiast zmianę kąta pochylenia koła tylnego uzyskuje się przez zmianę grubości podkładek regulacyjnych między dolnym mocowaniem amortyzatora i tulejkami wahaczy.

Co 30 000 km należy sprawdzić luz i hałaśliwość łożysk.

Co 500 km zaleca się sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu łącznie z kołem zapasowym.

Co 5000 km zaleca sią sprawdzenie stanu zużycia każdej opony. Kontrola stanu zużycia opony polega na sprawdzeniu grubości bieżnika, minimalna dopuszczalna grubość bieżnika wynosi I mm. Należy sprawdzić, czy na bokach opony nie ma pęknięć i czy bieżnik jest zużyty równomiernie. W przypadku nierównomiernego zużycia bieżnika należy zwrócić się do stacji obsługi w celu usunięcia przyczyny. W przypadku wymiany opony i po każdym demontażu należy wyważyć koło w stacji obsługi.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane