Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej […]

Dane techniczne

Auta terenowe

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się auta terenowe. Niegdyś wybierali je tylko miłośnicy rajdów. Dzisiaj są one kupowane przez rodziny z dziećmi. Samochody terenowe na przestrzeni lat zyskiwały i zyskują coraz większą liczbę odbiorców. Dzisiaj już nikogo nie dziwi widok jeepa na ulicach.

Ustawienie świateł

DevURL


Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego.

Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E lub wykręcanie końcówek z rury drążka — w celu zmniejszenia wymiaru F w stosunku do wymiaru E. (tablice informacyjne, hale namiotowe)

Podobne pomiary należy przeprowadzić w celu określenia pochylenia kół. Przy tym wymiar B powinien się różnić od wymiaru A 0 5,3… I I ,6 mm dla samochodu nieobciążonego i 3…9,5 mm dla samochodu obciążonego. [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Właściwe wartości kąta pochylenia zapewnia odpowiednie wykonanie pojazdu (przede wszystkim nadwozia) w fabryce.

Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy należy kontrolować w stacji obsługi dysponującej odpowiednimi urządzeniami pomiarowymi, gdyż zabieg ten nie może być wykonany środkami dostępnymi dla przeciętnego użytkownika pojazdu.

Pomiary zbieżności i pochylenia kół tylnych należy przeprowadzić w sposób podobny jak dla kół przednich.

Ustawienie zbieżności kół tylnych następuje przez zmianę liczby podkładek regulacyjnych na jednej z dwu śrub mocujących wahacz do nadwozia. Natomiast zmianę kąta pochylenia koła tylnego uzyskuje się przez zmianę grubości podkładek regulacyjnych między dolnym mocowaniem amortyzatora i tulejkami wahaczy.

Co 30 000 km należy sprawdzić luz i hałaśliwość łożysk.

Co 500 km zaleca się sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu łącznie z kołem zapasowym.

Co 5000 km zaleca sią sprawdzenie stanu zużycia każdej opony. Kontrola stanu zużycia opony polega na sprawdzeniu grubości bieżnika, minimalna dopuszczalna grubość bieżnika wynosi I mm. Należy sprawdzić, czy na bokach opony nie ma pęknięć i czy bieżnik jest zużyty równomiernie. W przypadku nierównomiernego zużycia bieżnika należy zwrócić się do stacji obsługi w celu usunięcia przyczyny. W przypadku wymiany opony i po każdym demontażu należy wyważyć koło w stacji obsługi.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane