Zakup auta używanego i pułapki

Dzisiaj auto używane możemy kupić za naprawdę niewielką cenę. Pamiętajmy, że nowy samochód prosto z salonu to bardzo duży wydatek, dlatego też coraz więcej osób kupuje auta używane. Czym więc należy się wówczas kierować? Otóż jeśli nie mamy zielonego pojęcia o samochodach, to dobrze poprosić o pomoc kogoś, kto zna się na tym. Poprośmy wówczas […]

Auta terenowe

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się auta terenowe. Niegdyś wybierali je tylko miłośnicy rajdów. Dzisiaj są one kupowane przez rodziny z dziećmi. Samochody terenowe na przestrzeni lat zyskiwały i zyskują coraz większą liczbę odbiorców. Dzisiaj już nikogo nie dziwi widok jeepa na ulicach.

Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

Sposród samochodów ciezarowych najczesciej uzywane sa samochody skrzyniowe róznej nosnosci (0,75 do 3

Spośród samochodów ciężarowych najczęściej używane są samochody skrzyniowe różnej nośności (0,75 do 3.000 t). Samochody te ze względu ma sposób połączenia skrzyni z podwoziem można podzielić: a) samochody ciężarowe o stałych skrzyniach, b) samochody ciężarowe o wywrotnych skrzyniach, tak zwane wywrotki Samochody ciężarowe o stałych skrzyniach W samochodach skrzyniowych właściwą częścią nadwozia jest skrzynia ładunkowa […]

DevURL

Układ przeniesienia napędu

W sprzęgłach wyłączanych mechanicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie cięgła dźwigni w pobliżu obudowy sprzęgła. Po zluzowaniu przeciwnakrętki należy dokręcać lub odkręcać nakrętkę na końcówce cięgła, aż do uzyskania właściwego jałowego skoku pedału sprzęgła, po czym dokręcić przeciwnakrętkę.

W sprzęgłach wyłączanych hydraulicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie popychacza hydraulicznego wyprzęgnika. Nakrętka regulacyjna oraz przeciwnakrętka zabezpieczająca znajdują się w pobliżu wyprzęgnika i są dostępne od spodu nadwozia. Tylko w nielicznych samochodach, np. Ford Granada, regulacja sprzęgła odbywa się samoczynnie za pomocą nieskomplikowanego urządzenia zębatkowego. (pasy napędowe; wały napędowe)

Wielkość jałowego skoku pedału sprzęgła jest różna dla różnych samochodów i zawsze jest podawana w instrukcji obsługi. W razie braku instrukcji obsługi jałowy skok pedału sprzęgła można wyregulować na 30 mm. [hasła pokrewne: autoryzowany serwis audi warszawa, otomoto chojnice, porsche skoda ]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego wyprzęgnika sprzęgła wykonuje się podobnie jak odpowietrzanie układu hamulcowego. Aby odpowietrzyć układ, trzeba przede wszystkim dokładnie oczyścić z zewnątrz wyprzęgnik sprzęgła, po czym uzupełnić płyn w zbiorniku pompy. Następnie na odpowietrznik wyprzęgnika założyć rurkę gumową (tę samą co do odpowietrzania hamulców) i zanurzyć ją w naczyniu szklanym o pojemności ok. 0,5 litra,  napełnionym do połowy płynem hamulcowym. Odkręcić nieco odpowietrznik, po czym naciskać i zwalniać pedał sprzęgła aż do chwili ustania wydostawania się pęcherzy powietrza z przewodu zanurzonego w naczyniu. Nacisnąć jeszcze raz na pedał i przytrzymując go w tym położeniu zakręcić odpowietrznik, po czym zdjąć z niego przewód, a na odpowietrznik założyć kapturek ochronny. Uzupełnić płyn w zbiorniku pompy sprzęgła.

Podczas odpowietrzania hydraulicznych układów wyprzęgników sprzęgieł należy pamiętać, że:

— w układach tych uzywa się tego samego płynu hamulcowego, co w układach hamulców hydraulicznych;

— naczynie z płynem powinno być tak umieszczone, aby koniec zanurzonej w nim rurki odpowietrzającej znajdował się wyżej niż odpowietrznik;

— nie wolno dopuścić do nadmiernego obniżenia poziomu płynu w zbiorniku pompy, gdyż mogłoby to spowodować ponowne zapowietrzenie układu; dlatego po wycieknięciu z układu ponad połowy szklanki płynu, należy płyn w zbiorniku uzupełnić do normalnego poziomu i dopiero potem przystąpić do dalszego odpowietrzania;

— po odpowietrzeniu układu należy sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować jałowy skok pedału sprzęgła.

Inne zauważone niedomagania sprzęgła, wymagające np. jego demontażu i naprawy, należy usuwać w stacji obsługi lub zakładzie naprawczym.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autoryzowany serwis audi warszawa otomoto chojnice porsche skoda