Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Astra 1.6 CDTI 136 ELITE

Jeśli chodzi o nową Astrę 5 to Opel nie zdecydować się na rewolucje, a jedynie na ewolucję. Nic dziwnego ponieważ nie trzeba rewolucji w modelu który się doskonale sprzedaje. Tytułowy egzemplarz ma 136 KM, warto mu się przyjrzeć bo wydaje się bardzo ciekawą ofertą. Astra 5 jest nieco krótsza i niższa od poprzednika, jednocześnie przestronność […]

Poliftingowa KIA ceed

Nowa odsłona znanego już dobrze modelu wyróżnia się przede wszystkim dużą dynamika i małym zużyciem paliwa. To, że auto zachwyca stylistyka zewnętrzną wiemy już od dawna. Na szczególną uwagę zasługuje wersja stylistyczna GT Line. Jest tam motor benzynowy z doładowaniem, choć w dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć auto w tej klasie bez doładowania. Ma to […]

Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

DevURL


Układ przeniesienia napędu

W sprzęgłach wyłączanych mechanicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie cięgła dźwigni w pobliżu obudowy sprzęgła. Po zluzowaniu przeciwnakrętki należy dokręcać lub odkręcać nakrętkę na końcówce cięgła, aż do uzyskania właściwego jałowego skoku pedału sprzęgła, po czym dokręcić przeciwnakrętkę.

W sprzęgłach wyłączanych hydraulicznie regulację przeprowadza się przez wydłużanie lub skracanie popychacza hydraulicznego wyprzęgnika. Nakrętka regulacyjna oraz przeciwnakrętka zabezpieczająca znajdują się w pobliżu wyprzęgnika i są dostępne od spodu nadwozia. Tylko w nielicznych samochodach, np. Ford Granada, regulacja sprzęgła odbywa się samoczynnie za pomocą nieskomplikowanego urządzenia zębatkowego. (pasy napędowe; wały napędowe)

Wielkość jałowego skoku pedału sprzęgła jest różna dla różnych samochodów i zawsze jest podawana w instrukcji obsługi. W razie braku instrukcji obsługi jałowy skok pedału sprzęgła można wyregulować na 30 mm. [hasła pokrewne: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego wyprzęgnika sprzęgła wykonuje się podobnie jak odpowietrzanie układu hamulcowego. Aby odpowietrzyć układ, trzeba przede wszystkim dokładnie oczyścić z zewnątrz wyprzęgnik sprzęgła, po czym uzupełnić płyn w zbiorniku pompy. Następnie na odpowietrznik wyprzęgnika założyć rurkę gumową (tę samą co do odpowietrzania hamulców) i zanurzyć ją w naczyniu szklanym o pojemności ok. 0,5 litra,  napełnionym do połowy płynem hamulcowym. Odkręcić nieco odpowietrznik, po czym naciskać i zwalniać pedał sprzęgła aż do chwili ustania wydostawania się pęcherzy powietrza z przewodu zanurzonego w naczyniu. Nacisnąć jeszcze raz na pedał i przytrzymując go w tym położeniu zakręcić odpowietrznik, po czym zdjąć z niego przewód, a na odpowietrznik założyć kapturek ochronny. Uzupełnić płyn w zbiorniku pompy sprzęgła.

Podczas odpowietrzania hydraulicznych układów wyprzęgników sprzęgieł należy pamiętać, że:

— w układach tych uzywa się tego samego płynu hamulcowego, co w układach hamulców hydraulicznych;

— naczynie z płynem powinno być tak umieszczone, aby koniec zanurzonej w nim rurki odpowietrzającej znajdował się wyżej niż odpowietrznik;

— nie wolno dopuścić do nadmiernego obniżenia poziomu płynu w zbiorniku pompy, gdyż mogłoby to spowodować ponowne zapowietrzenie układu; dlatego po wycieknięciu z układu ponad połowy szklanki płynu, należy płyn w zbiorniku uzupełnić do normalnego poziomu i dopiero potem przystąpić do dalszego odpowietrzania;

— po odpowietrzeniu układu należy sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować jałowy skok pedału sprzęgła.

Inne zauważone niedomagania sprzęgła, wymagające np. jego demontażu i naprawy, należy usuwać w stacji obsługi lub zakładzie naprawczym.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice