Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę.

Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

DevURL


Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy użyciu pędzelka. Następnego dnia na wyschniętą farbę podkładową nakłada się wierzchnią warstwę lakieru. Po całkowitym wyschnięciu tej warstwy można ja lekko spolerować wodoodpornym papierem ściernym. Podczas polerowania papier należy nieco smarować mydłem i zwilżać wodą. [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ] Niekiedy istnieje konieczność wyrównania ubytku lakieru szpachlówką, która nakłada się na farbę podkładową. Jednorazowo nakładana warstwa szpachlówki nie może przekraczać grubości 0,2 mm. Następną warstwę można nakładać po wyschnięciu pierwszej, co następuje po kilku godzinach. Nałożona jednorazowo grubsza warstwa szpachlówki może po wyschnięciu pękać. Zaszpachlowane wklęśnięcie należy wygładzić drobnoziarnistym papierem ściernym, zmyć wodą, osuszyć i pokryć wierzchnią warstwą lakieru. (maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny) Najczęściej właściciele samochodów rezygnują z ich eksploatacji na dłuższy okres wówczas, gdy samochód stoi w garażu, a zima jest mroźna i obfita w opady śniegu. Postępują w ten sposób ci, którzy nie muszą użytkować samochodu i jednocześnie są świadomi tego, że rozruch zimnego silnika wpływa bardzo niekorzystnie na jego trwałość, zaś sól na jezdniach prowadzi nieuchronnie do przyspieszonej korozji blach nadwozia.


Jeżeli jednak samochód ma garażować na otwartej przestrzeni, to skutki pozostawienia go bez odpowiedniego zabezpieczenia są często o wiele gorsze niż codzienna eksploatacja. Zmienna temperatura i wilgoć stanowią zasadnicze przyczyny korozji, niszczenia lakieru, wyposażenia elektrycznego, silnika i innych mechanizmów. Oprócz tego liczba kilometrów przejechanych w zimie jest z zasady znacznie mniejsza niż w innych porach roku

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław