Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

Przygotowanie do długotwałego postoju

Gaz czy benzyna?

Dzisiaj auto jest rzeczą niemalże tak niezbędną, jak różne sprzęty w domu. Jednakże sporo osób powstrzymuje się przed tym zakupem z prostego powodu. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, ile kosztuje utrzymanie samochodu. Nie chodzi tutaj o sam zakup auta, ale też o wszystkie ubezpieczenia oraz o dodatkowe koszty, czyli na przykład różne naprawy, […]

DevURL


Ubytki lakieru

Miejsce, w którym nastąpił ubytek lakieru, należy oczyścić drobnoziarnistym papierem ściernym nr 180 aż do uzyskania czystej powierzchni metalu. Następnie oczyszczone miejsce trzeba dokładnie natrzeć odrdzewiaczem pod nazwą Fosol i pozostawić na jedną dobę. Po tym okresie blachę ponownie lekko przeciera się papierem ściernym i zmywa spirytusem denaturowanym. Wyschniętą powierzchnię można pokryć farbą podkładową przy użyciu pędzelka. Następnego dnia na wyschniętą farbę podkładową nakłada się wierzchnią warstwę lakieru. Po całkowitym wyschnięciu tej warstwy można ja lekko spolerować wodoodpornym papierem ściernym. Podczas polerowania papier należy nieco smarować mydłem i zwilżać wodą. [przypisy: moto allegro osobowe, serwis audi wrocław, inchcape używane ] Niekiedy istnieje konieczność wyrównania ubytku lakieru szpachlówką, która nakłada się na farbę podkładową. Jednorazowo nakładana warstwa szpachlówki nie może przekraczać grubości 0,2 mm. Następną warstwę można nakładać po wyschnięciu pierwszej, co następuje po kilku godzinach. Nałożona jednorazowo grubsza warstwa szpachlówki może po wyschnięciu pękać. Zaszpachlowane wklęśnięcie należy wygładzić drobnoziarnistym papierem ściernym, zmyć wodą, osuszyć i pokryć wierzchnią warstwą lakieru. (maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny) Najczęściej właściciele samochodów rezygnują z ich eksploatacji na dłuższy okres wówczas, gdy samochód stoi w garażu, a zima jest mroźna i obfita w opady śniegu. Postępują w ten sposób ci, którzy nie muszą użytkować samochodu i jednocześnie są świadomi tego, że rozruch zimnego silnika wpływa bardzo niekorzystnie na jego trwałość, zaś sól na jezdniach prowadzi nieuchronnie do przyspieszonej korozji blach nadwozia.


Jeżeli jednak samochód ma garażować na otwartej przestrzeni, to skutki pozostawienia go bez odpowiedniego zabezpieczenia są często o wiele gorsze niż codzienna eksploatacja. Zmienna temperatura i wilgoć stanowią zasadnicze przyczyny korozji, niszczenia lakieru, wyposażenia elektrycznego, silnika i innych mechanizmów. Oprócz tego liczba kilometrów przejechanych w zimie jest z zasady znacznie mniejsza niż w innych porach roku

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inchcape używane moto allegro osobowe serwis audi wrocław