Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

Filtr powietrza

Ze względu na to, że filtry powietrza mogą być produkowane przez różnych producentów, obsługę filtru powietrza należy wykonywać zgodnie z instrukcja umieszczoną na filtrze. Na ogół filtry, mające zawsze wkład filtrujący suchy, czyści się sprężonym powietrzem i przemywa benzyną. Następnie należy wkład filtra dokładnie osuszyć z benzyny i skropić niewielką ilością oleju silnikowego. Obudowę wewnątrz […]

Najbardziej sluszna klasyfikacja srodków transportu samochodowego jest podzial na grupy w zaleznosci od Ich wyposazenia technicznego

Najbardziej słuszną klasyfikacją środków transportu samochodowego jest podział na grupy w zależności od Ich wyposażenia technicznego, wobec czego można wyróżnić następujące grupy i podgrupy środków transportu: 1) samochody skrzyniowe: a) zwykłe b) samowyładowcze, c) samozaładowcze; 2) samochody specjalne: a) betoniarki, kruszarki Itp., b) skrapiarki bitumu, c) żurawie, d) warsztatowe i pogotowia technicznego, e) cysterny, f) […]

Autobusy

DevURL


Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie,

— prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół,

— prawidłowe ustawienie kół,

— dobry ogólny stan techniczny samochodu,

— przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja),

— okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji,

— prawidłowy sposób przechowywania ogumienia,

— właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia,

— dopuszczalne obciążenie pojazdu podczas jazdy,

— umiarkowana prędkość jazdy, zwłaszcza podczas upałów, — prawidłowy sposób prowadzenia pojazdu.

Ciśnienie w ogumieniu powinno być utrzymywane zgodnie z zaleceniami Ciśnienie fabrycznej instrukcji obsługi. Bieżnik prawidłowo napompowanej opony w ogumieniu przylega do nawierzchni na całej szerokości swego czoła i zużywa się równomiernie. Jeżeli natomiast ciśnienie w ogumieniu jest zbyt niskie, to  środkowa część czoła bieżnika ulega wygięciu i nie dotyka nawierzchni, a obciążenie przenoszą jedynie krawędzie. W tym przypadku bieżnik ulega szybkiemu zużyciu, mimo że jego część środkowa jest nienaruszona. Natomiast gdy ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, z nawierzchnią współpracuje tylko środkowa część czoła bieżnika, przenosząc całe obciążenie. Bieżnik również dość szybko zużywa się, chociaż jego krawędzie nie zostają zdarte.

Szczególnie niekorzystny wpływ na trwałość ogumienia ma zbyt niskie ciśnienie, ponieważ opona ulega większym niż normalnie odkształceniom. Przegięcia boków opony powodują nagrzewanie ogumienia, a wskutek tego osłabienie spoistości osnowy i obniżenie wytrzymałości nitek kordu. Zdarza się często, że poszczególne nitki i pasma kordu oddzielają się i zaczynają trzeć o dętkę, powodując dalsze grzanie. W krańcowym przypadku może nastąpić rozdzielenie poszczególnych warstw lub odwarstwienie bieżnika od osnowy. Nie dopompowana opona może również przesunąć lub nawet obrócić się na obręczy, powodując wyrwanie zaworu z dętki. Zmniejszone ciśnienie w ogumieniu obniża wskaźniki eksploatacyjne pojazdu: nie osiąga się prędkości maksymalnej, wzrasta zużycie paliwa, utrudnione zostaje prowadzenie samochodu. [hasła pokrewne: renault salon warszawa, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto dębica otomoto zamość renault salon warszawa