Zawieszenie i układ kierowniczy

Co 5000 km lub przy przeglądach podwozia samochodu sprawdzić stan osłon gumowych przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia wymienić osłony. Przed założeniem nowej osłony, napełnić ją smarem ŁT-4S3. Co 15 000 km sprawdzić luz przegubów kulowych; przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Co 1 5 000 km lub w przypadku stwierdzenia nierównomiernego zużycia opon należy sprawdzić […]

Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: wynajem busów warszawa, inhibitor korozji, wynajem autokarów Kraków  ] Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek […]

Odpowietrzanie układu hydraulicznego

Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie, — prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół, — prawidłowe ustawienie kół, — dobry ogólny stan techniczny samochodu, — przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja), — okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji, — prawidłowy sposób przechowywania ogumienia, — właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia, — dopuszczalne obciążenie […]

DevURL


Trwałość ogumienia

Zasadniczy wpływ na trwałość ogumienia mają następujące czynniki:  prawidłowe ciśnienie,

— prawidłowe statyczne i dynamiczne wyważenie kół,

— prawidłowe ustawienie kół,

— dobry ogólny stan techniczny samochodu,

— przestawianie kół (jeżeli zaleca to instrukcja),

— okresowa kontrola ogumienia podczas eksploatacji,

— prawidłowy sposób przechowywania ogumienia,

— właściwa jakość naprawy i montażu ogumienia,

— dopuszczalne obciążenie pojazdu podczas jazdy,

— umiarkowana prędkość jazdy, zwłaszcza podczas upałów, — prawidłowy sposób prowadzenia pojazdu.

Ciśnienie w ogumieniu powinno być utrzymywane zgodnie z zaleceniami Ciśnienie fabrycznej instrukcji obsługi. Bieżnik prawidłowo napompowanej opony w ogumieniu przylega do nawierzchni na całej szerokości swego czoła i zużywa się równomiernie. Jeżeli natomiast ciśnienie w ogumieniu jest zbyt niskie, to  środkowa część czoła bieżnika ulega wygięciu i nie dotyka nawierzchni, a obciążenie przenoszą jedynie krawędzie. W tym przypadku bieżnik ulega szybkiemu zużyciu, mimo że jego część środkowa jest nienaruszona. Natomiast gdy ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, z nawierzchnią współpracuje tylko środkowa część czoła bieżnika, przenosząc całe obciążenie. Bieżnik również dość szybko zużywa się, chociaż jego krawędzie nie zostają zdarte.

Szczególnie niekorzystny wpływ na trwałość ogumienia ma zbyt niskie ciśnienie, ponieważ opona ulega większym niż normalnie odkształceniom. Przegięcia boków opony powodują nagrzewanie ogumienia, a wskutek tego osłabienie spoistości osnowy i obniżenie wytrzymałości nitek kordu. Zdarza się często, że poszczególne nitki i pasma kordu oddzielają się i zaczynają trzeć o dętkę, powodując dalsze grzanie. W krańcowym przypadku może nastąpić rozdzielenie poszczególnych warstw lub odwarstwienie bieżnika od osnowy. Nie dopompowana opona może również przesunąć lub nawet obrócić się na obręczy, powodując wyrwanie zaworu z dętki. Zmniejszone ciśnienie w ogumieniu obniża wskaźniki eksploatacyjne pojazdu: nie osiąga się prędkości maksymalnej, wzrasta zużycie paliwa, utrudnione zostaje prowadzenie samochodu. [hasła pokrewne: serwis bmw warszawa, wynajem samochodów gdańsk, okręgowa stacja kontroli pojazdów ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: okręgowa stacja kontroli pojazdów serwis bmw warszawa wynajem samochodów gdańsk