Zakładanie przyrządu do blokowania popychacza

W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i krawędź popychacza i obrócić, aż do oparcia o krawędź głowicy. Podważyć przez kanałek wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ją. Możliwe jest również ugięcie popychacza bez użycia specjalnego przyrządu np. za pomocą pręta miedzianego lub mosiężnego opierając pręt o krawędź popychacza. Po zmierzeniu […]

Ustawienie zapłonu statyczne

Przez wycięcie w obudowie sprzęgła są widoczne oznaczenia na kole zamachowym silnika. Przy zatrzymanym silniku ustawienie wstępne ma wynosić 1 oc (moment rozwarcia styków przerywacza). Cyfra „10 zaznaczona na kole zamachowym ma być ustawiona naprzeciw strzałki na obudowie sprzęgła, na krawędzi wycięcia. Ustawienie zapłonu dynamiczne (przy predkości obrotowej biegu jałowego silnika, za pomocą lampy stroboskopowej). [hasła […]

Pasek zębaty napędu rozrządu

Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem. Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków […]

DevURL


Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o niższej wartości cieplnej niż zalecone przez wytwórnię. Na przykład stosowane dotychczas świece o wartości cieplnej 240 zastępuje się świecami o wartości 225. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Jeżeli stosujemy zastępcze świece zapłonowe, a nie jesteśmy pewni ich wartości cieplnej, to należy dobierać świece raczej o nieco niższej, niż zbyt wysokiej wartości cieplnej. Jedynym bowiem ujemnym skutkiem doboru takiej świecy mogą być pojedyncze samozapłony mieszanki przy znamionowym obciążeniu silnika (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). Ponieważ jednak silnik rzadko pracuje z pełną mocą i prędkością obrotową, fakt ten nie ma istotnego znaczenia dla pracy silnika. Świece takie nie będą natomiast miały skłonności do zanieczyszczania się nagarem.

Właściwą wartość cieplną świecy można również dobierać doświadczalnie. Przed próbną jazdą należy uprzednio sprawdzić stan techniczny silnika i prawidłowo wyregulować moment zapłonu. W czasie próbnej jazdy zaleca się jechać ze średnią prędkością aż do ustalenia się właściwej temperatury silnika. Następnie należy zwiększyć prędkość obrotową silnika i wyłączyć zapłon przy całkowicie otwartej przepustnicy gaźnika. Jeżeli silnik nadal pracuje wskutek samozapłonów, oznacza to, że świece mają za małą wartość cieplną. Należy wówczas świece wymienić na inne, o większej wartości cieplnej, i powtórzyć próbę. Ostatecznie zaleca się użycie świec o najmniejszej wartości cieplnej, przy której jeszcze samozapłony nie występują.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice