Rozstaw kól jest to odleglosc miedzy srodkami opon dwóch kól tej samej osi, a przy kolach blizniaczych jest to odleglosc miedzy plaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia

Rozstaw kół jest to odległość między środkami opon dwóch kół tej samej osi, a przy kołach bliźniaczych jest to odległość między płaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia. Rozstaw kół ma zasadnicze znaczenie dla stateczności samochodu: im większy jest rozstaw kół, tym mniejsze jest niebezpieczeństwo wywrócenia się samochodu. Położenie środka ciężkości samochodu ma również duże znaczenie dla stateczności […]

Kontrola układu hamulcowego

Centralna instalacja hydrauliczna

Wozy konne

Wozy konne . Przy wozach konnych nacisk jednostkowy na 150 -100 kG. Powierzchnia F styku koła pojazdu konnego z nawierzchnią wynosi: F = s· a (cm2) 5 X 100 = 500 kG gdzie: a – szerokość obręczy koła 5 – 10 cm, s – długość dotyku przyjmuje się około 5 cm. Działanie obręczy koła na […]

DevURL


Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o niższej wartości cieplnej niż zalecone przez wytwórnię. Na przykład stosowane dotychczas świece o wartości cieplnej 240 zastępuje się świecami o wartości 225. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

Jeżeli stosujemy zastępcze świece zapłonowe, a nie jesteśmy pewni ich wartości cieplnej, to należy dobierać świece raczej o nieco niższej, niż zbyt wysokiej wartości cieplnej. Jedynym bowiem ujemnym skutkiem doboru takiej świecy mogą być pojedyncze samozapłony mieszanki przy znamionowym obciążeniu silnika (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni). Ponieważ jednak silnik rzadko pracuje z pełną mocą i prędkością obrotową, fakt ten nie ma istotnego znaczenia dla pracy silnika. Świece takie nie będą natomiast miały skłonności do zanieczyszczania się nagarem.

Właściwą wartość cieplną świecy można również dobierać doświadczalnie. Przed próbną jazdą należy uprzednio sprawdzić stan techniczny silnika i prawidłowo wyregulować moment zapłonu. W czasie próbnej jazdy zaleca się jechać ze średnią prędkością aż do ustalenia się właściwej temperatury silnika. Następnie należy zwiększyć prędkość obrotową silnika i wyłączyć zapłon przy całkowicie otwartej przepustnicy gaźnika. Jeżeli silnik nadal pracuje wskutek samozapłonów, oznacza to, że świece mają za małą wartość cieplną. Należy wówczas świece wymienić na inne, o większej wartości cieplnej, i powtórzyć próbę. Ostatecznie zaleca się użycie świec o najmniejszej wartości cieplnej, przy której jeszcze samozapłony nie występują.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice