Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

Gumowe uszczelki drzwi i okien

Gumowe uszczelki drzwi i okien powinny pozostać długo elastyczne . i  nieuszkodzone. Dlatego należy je lekko przecierać w obu kierunkach gliceryną lub talkiem. W zimie korzystne jest również przecieranie gliceryną uszczelek wewnętrznych drzwi, gdyż zapobiega to ich przymarzaniu. Obicia ze sztucznej skóry, zabrudzone w niewielkim stopniu, można przetrzeć miękką szmatką lub szczotką. Jeżeli warstwa brudu […]

Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Kontrola układu hamulcowego

DevURL


Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli odległość jest inna, należy przybliżyć elektrodę zewnętrzną do elektrody środkowej. Zaleca się wymianę świec co 10 000 km. [więcej w: Serwis Audi Wrocław, audi serwis wrocław, jeep serwis ]

Ustawienie zapłonu

Co 1 5 000 km lub po demontażu rozdzielacza zapłonu lub wału rozrządu należy sprawdzić ustawienie zapłonu. Przystępując do regulacji zapłonu należy wykonać następujące czynności:

– wykręcić świece zapłonowe (łatwiej obracać wałem korbowym);

— zdjąć kopułkę rozdzielacza; przekładnie zębate ; regały jezdne;

— wyregulować odstęp styków przerywacza;

— obracać wał korbowy w prawo, aż do początku suwu sprężania przez tłok pierwszego cylindra;

— włączyć lampkę kontrolną między zacisk cewki zapłonowej oznaczony „I a masę silnika, przekręcić włączenia zapłonu;

— zdjąć pokrywę gumową z wziernika, a następnie pokręcając dalej wał korbowy silnika obserwować we wzierniku na obudowie osłony sprzęgła przesuwanie się wieńca koła zamachowego, po ukazaniu się we wzierniku znaku „1” na kole zamachowym obracać dalej waf korbowy, aż do chwili zaświecenia się lampki kontrolnej; jeśli lampka nie zaświeci się w chwili, kiedy znak „I ustawi się naprzeciw znaku „10 znajdującego się na krawędzi wziernika, doprowadzić do pokrycia się znaków „I i „10;

— zluzować nakrętkę śruby dwustronnej mocującej rozdzielacz, a następnie obracając lekko w jedną lub drugą stronę całym rozdzielaczem doprowadzić do granicznego punktu świecenia i gaśnięcia lampki kontrolnej;

— dokręcić silnie nakrętkę śruby mocującej rozdzielacz i po cofnięciu koła zamachowego skontrolować punkt zaświecenia lampki kontrolnej obracając w prawo wał korbowy;

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi serwis wrocław jeep serwis Serwis Audi Wrocław