chwilówki chwilówki

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

Kontrola układu hamulcowego

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

Kazdy samochód sklada sie z nastepujacych podstawowych zespolów badz tez ich grup

Każdy samochód składa się z następujących podstawowych zespołów bądź też ich grup. a) zespołów powodujących ruch samochodu, tj. silnika wraz z wyposażeniem, sprzęgła, skrzynki przekładniowej, wału przegubowego, mechanizmu różnicowego i kół biegowych, b) zespołów sterujących i zapewniających bezpieczeństwo jazdy, czyli mechanizmu kierowniczego, hamulcy, oświetlenia, sygnałów akustycznych i kierunkowskazów: c) obudowy, tj. podwozia i nadwozia. Najistotniejszym […]

DevURL


Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 5 mm ponad górną krawędzią płyt. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

Wode destylowaną należy wlewać przez lejek szklany lub przy użyciu pipety z gruszką gumową. Nie wolno używać do tego celu wody wodociągowej ani deszczowej. Po dolaniu aby elektrolit dokładnie zmieszał się z wodą, po czym sprawdzić stan naładowania akumulatora.

Stan naładowania akumulatora określa się przez pomiar gęstości elektrolitu za pomocą areometru. Pomiar należy przeprowadzać w każdym ogniwie oddzielnie. W całkowicie naładowanym akumulatorze wody destylowanej należy odczekać pewien czas, gęstość właściwa elektrolitu wynosi 1,28 g/cm3, czyli na podziałce areometru w pobliżu 1,3. Jeżeli gęstość elektrolitu wynosi ok. 1,20, to akumulator jest wyładowany w 50%. [podobne: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]

W akumulatorach z obudowa bakelitową stan naładowania akumulatora można sprawdzać za pomoca woltomierza widełkowego, przy czym sprawdza się napięcie każdego ogniwa oddzielnie.

Jeżeli samochód nie jest eksploatowany przez dłuższy czas, akumulator ulega samorozładowaniu. Wynosi ono ok. 1 % pojemności na dobę. Należy go wówczas okresowo doładowywać z obcego źródła. Do tego celu nadaje się przenośny prostownik, który można włączyć w gniazdo wtykowe instalacji 220V.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice