Autobusy

Pasek napędu pompy płynu chłodzącego i alternatora

Świece zapłonowe

Zalecenia wytwórni obowiązują dopóty, dopóki stan techniczny silnika jest nienaganny. W przypadku znacznego zużycia gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych, co wiąże się ze spadkiem ciśnienia sprężania i przenikaniem pewnych ilości oleju do komór spalania, świece zapłonowe wykazują skłonności do zanieczyszczania się nagarem. Ich wartość cieplna staje się więc zbyt duża. Wówczas należy zastosować świece o […]

Samochód a kwestia bezpieczeństwa

Dzisiaj niemalże każda osoba posiada samochód lub tez marzy o tego typu zakupie. Oczywiście efekty tego łatwo przewidzieć. Na drodze jest coraz więcej aut, a mało tego prowadzą je często nie do końca doświadczeni kierowcy. Najczęstszą przyczyną wypadków jest przecież właśnie brak doświadczenia, nieumiejętność zachowania się na drodze czy też niedostosowanie prędkości do warunków na […]

DevURL


Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 5 mm ponad górną krawędzią płyt. (najtańszy nowy samochód; ceny nowych aut)

Wode destylowaną należy wlewać przez lejek szklany lub przy użyciu pipety z gruszką gumową. Nie wolno używać do tego celu wody wodociągowej ani deszczowej. Po dolaniu aby elektrolit dokładnie zmieszał się z wodą, po czym sprawdzić stan naładowania akumulatora.

Stan naładowania akumulatora określa się przez pomiar gęstości elektrolitu za pomocą areometru. Pomiar należy przeprowadzać w każdym ogniwie oddzielnie. W całkowicie naładowanym akumulatorze wody destylowanej należy odczekać pewien czas, gęstość właściwa elektrolitu wynosi 1,28 g/cm3, czyli na podziałce areometru w pobliżu 1,3. Jeżeli gęstość elektrolitu wynosi ok. 1,20, to akumulator jest wyładowany w 50%. [podobne: wynajem busów warszawa, inhibitor korozji, wynajem autokarów Kraków ]

W akumulatorach z obudowa bakelitową stan naładowania akumulatora można sprawdzać za pomoca woltomierza widełkowego, przy czym sprawdza się napięcie każdego ogniwa oddzielnie.

Jeżeli samochód nie jest eksploatowany przez dłuższy czas, akumulator ulega samorozładowaniu. Wynosi ono ok. 1 % pojemności na dobę. Należy go wówczas okresowo doładowywać z obcego źródła. Do tego celu nadaje się przenośny prostownik, który można włączyć w gniazdo wtykowe instalacji 220V.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: inhibitor korozji wynajem autokarów Kraków wynajem busów warszawa