Wymiana oleju silnikowego

Co 500 km lub raz w tygodniu na zimnym silniku sprawdzić poziom oleju i, jeżeli zajdzie konieczność, uzupełnić. Poziom oleju powinien zawsze zawierać się między znakami MIN i MAX wybitymi na miarce. Odległość między znakami MIN. i MAX odpowiada około 1 kg oleju. Co 10 000 km lub przynajmniej co 6 miesięcy należy olej wymienić. […]

Obsługa układu chłodzenia

Układ chłodzenia jest fabrycznie napełniony płynem o temperaturze zamarzania —15 st. C lub na specjalne życzenie —3 st.C. Poziom płynu w układzie chłodzenia należy zawsze sprawdzać przy zimnym silniku. Wskaźnik poziomu znajduje się w połowie wysokości zbiornika wyrównawczego i jest widoczny po odkreceniu zakrętki z zaworem bezpieczeństwa. Wypuszczanie płynu z układu chłodzenia następuje przez kranik […]

Wyposażenie elektryczne

Obsługa obwodu zasilania polega na obsłudze, konserwacji i sprawdzaniu zasilania akumulatora oraz alternatora i jego regulatora. Akumulator. Przynajmniej dwa razy do roku, tj. podczas OL i OZ należy z akumulatora usunąć brud i kurz, a także oczyścić podstawę, na której akumulator jest umocowany. Rozpryskany elektrolit zmywa się 5…10% roztworem amoniaku lub ługiem sodowym. Zmyte części […]

Tego rodzaju pociagi drogowe nadaja sie tylko do ruchu na niewielkie odleglosci ze wzgledu na nieznaczne szybkosci ruchu (10 – 20 km/godz)

Tego rodzaju pociągi drogowe nadają się tylko do ruchu na niewielkie odległości ze względu na nieznaczne szybkości ruchu (10 – 20 km/godz). Są one jednak bardzo ekonomiczne, zwłaszcza przy masowych przewozach materiałów budowlanych. Warunki techniczne tras drogowych przy ruchu pociągów drogowych wymagają stosowania jak najmniejszych wzniesień, gdyż sterowanie i hamowanie przyczep przy wymuszonym ruchu wstecznym […]

DevURL


Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem.

Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków spustowych oleju 35…45 N • m kGm).

Należy zwracać szczególną uwagę na zabezpieczenie skrzynki biegów przed przedostawaniem się wody, która powoduje korozję i zużycie przedwczesne synchronizatorów. Woda może dostawać się do skrzynki przez wyjście napędu linki szybkościomierza lub przez uszkodzony korek odpowietrzający. Linka szybkościomierza jest uszczelniona za pomocą podkładki gumowej, której stan należy kontrolować. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [patrz też: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Półosie napędowe

Przeguby półosi napędowych sa smarowane fabrycznie smarem stałym i osłonięte mieszkami gumowymi. Wszelkie ślady smarurna zewnątrz osłony gumowej przegubu mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i narażeniu przegubu, a zarazem całej półosi na uszkodzenie, powodowane przez dostającą się przez osłonę wodę. W tym przypadku należy niezwłocznie wymienić osłonę gumową na nową, wymieniając przy tym smar na nowy (bez mycia przegubu wewnątrz).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość