Wymiana oleju

Spuszczenia oleju dokonuje się przez 1 korek spustowy umieszczony w misce olejowej. Wymianę oleju wykonuje się przy ciepłym silniku, samochód ustawiony w pozycji horyzontalnej. Filtr bocznikowy oleju. umieszczony w tylnej części bloku silnika, typu Purflux LS 105. Przy zakręcaniu nowego filtru należy posmarować uszczelkę filtru olejem i dokręcić filtr ręką aż do chwili pełnego przylegania […]

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

Układ hamulcowy

Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia […]

DevURL


Skrzynka biegów

Wymiana oleju —spuszczanie oleju ze skrzynki biegów przez dwa korki spustowe, napełnianie przez korek z odpowietrznikiem.

Samochody Citroen CX mają bagnetowy wskaźnik poziomu oleju w skrzynce biegów. Różnica pomiędzy wskazaniem „maksimum i „minimum” wynosi O, 1 5 litra. Wskaźnik znajduje się za poprzeczką przedniego zawieszenia i jest dostępny po wyjęciu koła zapasowego. Moment dokręcania korków spustowych oleju 35…45 N • m kGm).

Należy zwracać szczególną uwagę na zabezpieczenie skrzynki biegów przed przedostawaniem się wody, która powoduje korozję i zużycie przedwczesne synchronizatorów. Woda może dostawać się do skrzynki przez wyjście napędu linki szybkościomierza lub przez uszkodzony korek odpowietrzający. Linka szybkościomierza jest uszczelniona za pomocą podkładki gumowej, której stan należy kontrolować. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [patrz też: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Półosie napędowe

Przeguby półosi napędowych sa smarowane fabrycznie smarem stałym i osłonięte mieszkami gumowymi. Wszelkie ślady smarurna zewnątrz osłony gumowej przegubu mogą świadczyć o uszkodzeniu osłony i narażeniu przegubu, a zarazem całej półosi na uszkodzenie, powodowane przez dostającą się przez osłonę wodę. W tym przypadku należy niezwłocznie wymienić osłonę gumową na nową, wymieniając przy tym smar na nowy (bez mycia przegubu wewnątrz).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość