Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

Pasek zębaty napędu rozrządu

Samochód a kwestia bezpieczeństwa

Dzisiaj niemalże każda osoba posiada samochód lub tez marzy o tego typu zakupie. Oczywiście efekty tego łatwo przewidzieć. Na drodze jest coraz więcej aut, a mało tego prowadzą je często nie do końca doświadczeni kierowcy. Najczęstszą przyczyną wypadków jest przecież właśnie brak doświadczenia, nieumiejętność zachowania się na drodze czy też niedostosowanie prędkości do warunków na […]

Zabezpieczenie nadwozia przed korozją

Ze względu na specyficzną budowę nadwozia (nadwozie samonośne i szczątkowa rama), zabezpieczenie antykorozyjne jest szczególnie ważne W ciężkich warunkach klimatycznych i przy obecności dużych ilości soli na jezdniach, w okresie zimowym. Kolejność operacji przy zabezpieczeniu antykorozyjnym samochodów Citroen CX Ustawić dźwignię prześwitu na pozycję „maksimum i uruchomić silnik. Po podniesieniu się samochodu zatrzymać silnik. Zabezpieczyć […]

DevURL


Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów polega na sprawdzaniu poziomu, uzupełnianiu i wymianie oleju oraz obserwacji jej działania podczas jazdy. Oprócz tego co pewien czas należy obejrzeć skrzynkę biegów z zewnątrz i sprawdzić, czy nie ma przecieków.

Poziom oleju należy sprawdzać podczas każdej obsługi okresowej. Jeżeli poziom oleju w obudowie nie sięga do otworu wlewowego, olej należy uzupełnić takim samym gatunkiem, jaki znajduje się w skrzynce biegów. (pasy napędowe; wały napędowe)

Olej należy wymieniać w skrzynce biegów po przebiegu zgodnym z ząleceniami fabrycznej instrukcji obsługi, a w razie braku instrukcji — zgodnie z „Tabelą polecającą CPN, zależnie od stosowanego gatunku oleju. We współczesnych samochodach zaleca się wymianę oleju zwykle po przebiegu 30 000 lub 50 000 km. [przypisy: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

Zużyty olej należy spuszczać bezpośrednio po jeździe, gdy skrzynka biegów jest jeszcze ciepła. Całkowite ścieknięcie oleju trwa nie mniej niż 5 min. Gdy olej przestanie wyciekać, korek spustowy I należy wkręcić. Świeży olej wlewa się przez otwór w bocznej ściance skrzynki biegów, po wykręceniu korka 2. Olej należy wlewać tak długo, aż zacznie on wypływać z otworu, po czym zakręcić otwór korkiem.

W samochodach z przednim napędem skrzynka biegów jest zespolona z przekładnią główną. W takich samochodach olej wlewany do skrzynki biegów napełnia również obudowę przekładni głównej.

Jeżeli dźwignia zmiany biegów jest osadzona bezpośrednio nad skrzynką biegów, jak w większości współczesnych samochodów, to wystarczy okresowa kontrola czystości i smarowanie przegubu znajdującego się pod gumową osłona. Instrukcje obsługi wielu samochodów nie przewidują smarowania, gdyż są to przeguby bezsmarowe.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów