Opony bezdętkowe

Przebicia o średnicy do 6 mm zasklepia się sznurem gumowym. W tym celu należy założyć koniec sznura do końcówki szydła i umoczyć w płynie wulkanizującym, wyciągnąć gwóźdź lub inny przedmiot, który przebił oponę, i wcisnąć w otwór szydło wraz ze sznurem. Następnie obróciwszy szydło tak, aby sznur wysunął się z niego, wyciągnąć szydło z otworu […]

Rozstaw kól jest to odleglosc miedzy srodkami opon dwóch kól tej samej osi, a przy kolach blizniaczych jest to odleglosc miedzy plaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia

Rozstaw kół jest to odległość między środkami opon dwóch kół tej samej osi, a przy kołach bliźniaczych jest to odległość między płaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia. Rozstaw kół ma zasadnicze znaczenie dla stateczności samochodu: im większy jest rozstaw kół, tym mniejsze jest niebezpieczeństwo wywrócenia się samochodu. Położenie środka ciężkości samochodu ma również duże znaczenie dla stateczności […]

Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. […]

Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany […]

DevURL


Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić około 25 mm. Jeżeli skontrolowana wartość skoku jest inna należy przeprowadzić regulacje pokręcając w tym celu nakrętką po uprzednim zluzowaniu przeciwnakrętki.

Olej w skrzynce biegów

Co 1 5 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnej krawędzi otworu wlewowego zamykanego korkiem.

Co 30 000 km należy olej wymienić. W celu wymiany oleju należy odkręcić korek spustowyi pozwolić, aby olej ściekał swobodnie przez około 10 minut. (przekładnia zębata i Koła zębate) [podobne: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Olej w tylnym moście

Co 15 000 km sprawdzić poziom oleju, który powinien sięgać dolnego brzegu otworu wlewowego.

Co 30 000 km olej wymienić. Dla spuszczenia oleju odkręca się korek: Olej zużyty musi dokładnie spłynąć.

Hamulce

W przypadku nadmiernego jałowego skoku pedału hamulca, wyraźnej różnicy skuteczności hamowania miedzy poszczególnymi kołami lub pewnej elastyczności pedału i niewystarczającego hamowania należy dokonać ogólnego przeglądu układu hamulcowego. Co 5 000 km dla hamulców przednich i co 1 5 000 km dla hamulców tylnych sprawdzić stan zużycia nakładek ciernych, których minimalna grubość wynosi 1,5 mm. Regulacja luzu nakładek ciernych jest automatyczna, nie wymaga więc żadnych czynności.

Co 500 km lub raz w tygodniu sprawdzić i jeżeli zajdzie potrzeba uzupełnić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku lub trzeba uzupełnić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku. Płyn powinien przepływać z jednej części do drugiej.

Co 1 5 000 km lub w przypadku nadmiernego skoku dźwigni hamulca ręcznego należy go wyregulować za pomoca specjalnego napinacza linki sterującej. Skok dźwigni powinien wynosić przy dobrze wyregulowanym hamulcu 3…5 ząbków.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane