Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

Kontrola układu hamulcowego

Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z […]

DevURL


Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio 0,70, V – szybkość samochodu w km/godz. Opony ruchu samochodu Aby potoczysty ruch kół następował muszą być spełnione dwa warunki: P-T=Gcr P-W T – siła tarcia, która jest równa ciężarowi samochodu brutto przypadającego na oś napędną G (w kG) pomnożonemu przez współczynnik przyczepności er opon samochodu po nawierzchni, czyli T = G cp W – suma oporów występujących w czasie ruchu samochodu. W czasie hamowania, siła hamowania R musi spełnić warunek. W czasie ruchu samochodu występują następujące opory. Opór zasadniczy Wz sumę współczynników oparów wskutek t arcia potoczystego opony samochodowej po nawierzchni, tarcia w łożyskach silnika samochodowego oraz wskutek oporów przy wstrząsach samochodu po nawierzchni z powodu jej nierówności określamy jako współczynnik f. Opór zasadniczy w kG wyrażamy wzorem gdzie: G – ciężar całkowity samochodu brutto w kG, I – współczynnik oporu toczenia lub też współczynnik oporu zasadniczego Wz = G f Do obliczeń praktycznych można przyjmować: o: S = 0,14 – dla samochodów osobowych, a s = 0,28 – dla samochodów ciężarowych, Wp = a s V2 a zatem wzór dla samochodów ciężarowych można uprościć do postaci: Wp = 0,28 v2 gdzie v – szybkość samochodu wyrażona w m/sek. [więcej w: inhibitor korozji, Części samochodowe od najlepszych producentów, sprzątanie hal magazynowych ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: Części samochodowe od najlepszych producentów inhibitor korozji sprzątanie hal magazynowych