Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,10 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu […]

Jako dalsze urzadzenia, zmniejszajace niszczenie nawierzchni drogi, nalezy wymienic

Jako dalsze urządzenia, zmniejszające niszczenie nawierzchni drogi, należy wymienić: 1) niskie położenie środka ciężkości wozu, 2) prawidłowe resorowanie wozu w stosunku do kół, 3) mały ciężar mas niezresorbowanych, 4) zwiększenie ilości kół, 5) stosowanie napędu na przednie koła, 6) stosowanie osi o niezależnym zawieszeniu. Siła napędowa samochodu pozwala na określenie największej możliwej szybkości technicznej samochodu […]

Centralna instalacja hydrauliczna

Układ hamulcowy

DevURL


Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio 0,70, V – szybkość samochodu w km/godz. Opony ruchu samochodu Aby potoczysty ruch kół następował muszą być spełnione dwa warunki: P-T=Gcr P-W T – siła tarcia, która jest równa ciężarowi samochodu brutto przypadającego na oś napędną G (w kG) pomnożonemu przez współczynnik przyczepności er opon samochodu po nawierzchni, czyli T = G cp W – suma oporów występujących w czasie ruchu samochodu. W czasie hamowania, siła hamowania R musi spełnić warunek. W czasie ruchu samochodu występują następujące opory. Opór zasadniczy Wz sumę współczynników oparów wskutek t arcia potoczystego opony samochodowej po nawierzchni, tarcia w łożyskach silnika samochodowego oraz wskutek oporów przy wstrząsach samochodu po nawierzchni z powodu jej nierówności określamy jako współczynnik f. Opór zasadniczy w kG wyrażamy wzorem gdzie: G – ciężar całkowity samochodu brutto w kG, I – współczynnik oporu toczenia lub też współczynnik oporu zasadniczego Wz = G f Do obliczeń praktycznych można przyjmować: o: S = 0,14 – dla samochodów osobowych, a s = 0,28 – dla samochodów ciężarowych, Wp = a s V2 a zatem wzór dla samochodów ciężarowych można uprościć do postaci: Wp = 0,28 v2 gdzie v – szybkość samochodu wyrażona w m/sek. [więcej w: otomoto chojnice, otomoto dębica, audi używane z salonu ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi używane z salonu otomoto chojnice otomoto dębica