Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

Ustawienie zapłonu

Co 5000 km, a także przy wyjmowaniu rozdzielacza należy sprawdzić ustawienie zapłonu. Obsługa techniczna Niektóre czynności obsługowe mogą się okazać trudne do wykonania poza stacją obsługi ze względu na brak odpowiednich narzędzi. Zaleca się w tym przypadku zwrócić się do Autoryzowanej Stacji Obsługi. Poszczególne czynności obsługowe, które należy wykonywać w zależności od przebiegu samochodu podano […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Nowy Hyundai i30

Auto trzeciej, najnowszej generacji ma zadebiutować w tym roku. Głośno już się mówi o tym fakcie, ponieważ ma on być oferowany w wersji N. Warto też wspomnieć, że zarówno Hyundai jak i bliźniacza Kia odnotowała na naszym kontynencie spory wzrost sprzedaży aut. Koncerny te zawdzięczają to miedzy innymi niepowtarzalnemu designowi, dobrej, jakości i dbałości o […]

DevURL


Rozstaw kól jest to odleglosc miedzy srodkami opon dwóch kól tej samej osi, a przy kolach blizniaczych jest to odleglosc miedzy plaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia

Rozstaw kół jest to odległość między środkami opon dwóch kół tej samej osi, a przy kołach bliźniaczych jest to odległość między płaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia. Rozstaw kół ma zasadnicze znaczenie dla stateczności samochodu: im większy jest rozstaw kół, tym mniejsze jest niebezpieczeństwo wywrócenia się samochodu. Położenie środka ciężkości samochodu ma również duże znaczenie dla stateczności samochodu na nawierzchni drogowej. Im bliżej nawierzchni drogi jest położony środek ciężkości samochodu, tym pewniej leży wóz na trasie. Czasami korzystne położenie środka ciężkości samochodu osobowego osiąga się, między innymi, przez stosowanie napędu na przednią oś. Praktycznie położenie środka ciężkości samochodu waha się w granicach 0,60 – 0,70 m ponad powierzchnią drogi. Rodzaj ogumienia ma zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa poruszania się samochodu po drodze jak również dla nawierzchni drogowej ze wzglę du na jej niszczenie przez ruch samochodowy. Najbardziej rozpowszechnionym rodzajem ogumienia jest ogumienie opon powietrznych (pneumatycznych), nadających się do wszelkiego rodzaju pojazdów samochodowych, jak również i do wozów konnych. Ze względu na nawierzchnię drogi najbardziej nadaje się ogumienie niskiego ciśnienia (1,5 – 4,5 atmosfer), jako najlepiej amortyzujące nierówności nawierzchni drogi. Opony powietrzne są czułe na wzrost temperatury, której zwiększenie następuje wskutek znacznych szybkości ruchu pod dużym obciążeniem. Z tego powodu zarówno ciśnienie ogumienia, jak i dopuszczalne obciążenie samochodu (zwłaszcza przy samochodach ciężarowych) powinno się utrzymywać w pewnych praktycznie dopuszczalnych granicach. [hasła pokrewne: otomoto starogard gdański, otomoto zamość, audi wrocław ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi wrocław otomoto starogard gdański otomoto zamość