Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

Samochód

Samochód . Samochody poruszają się dzięki sile tarcia, występującej na obwodzie ich kół. Podczas ruchu samochodu, zwłaszcza szybkiego, powstają dodatkowo siły pionowe skierowane do góry. Ciężkie wozy ciężarowe mają zwykle dwie osie tylne w celu zmniejszenia nacisku na nawierzchnię i na grunt pod nią. Oprócz sił pionowych cisnących i sił poziomych stycznych podczas ruchu samochodu […]

Najbardziej sluszna klasyfikacja srodków transportu samochodowego jest podzial na grupy w zaleznosci od Ich wyposazenia technicznego

Najbardziej słuszną klasyfikacją środków transportu samochodowego jest podział na grupy w zależności od Ich wyposażenia technicznego, wobec czego można wyróżnić następujące grupy i podgrupy środków transportu: 1) samochody skrzyniowe: a) zwykłe b) samowyładowcze, c) samozaładowcze; 2) samochody specjalne: a) betoniarki, kruszarki Itp., b) skrapiarki bitumu, c) żurawie, d) warsztatowe i pogotowia technicznego, e) cysterny, f) […]

W praktyce srednia szybkosc ruchu jest ograniczona przez wiele czynników

W praktyce średnia szybkość ruchu jest ograniczona przez wiele czynników. Do takich czynników należy zaliczyć: 1) intensywność ruchu na poszczególnych ilość pasów ruchu 2) ograniczenia szybkości, 3) warunki atmosferyczne i klimatyczne, 4) kwalifikacje kierowcy itd. odcinkach trasy drogowej Jako jeden z zasadniczych czynników oceny charakterystyki siły napędowej samochodu należy również wymienić ocenę zdolności zahamowania jest […]

DevURL


Regulacja zaworów

Regulacje zaworów przeprowadza się zawsze na zimnym silniku. Aby móc obracać wal korbowy przy regulacji zaworów, nalezy podnieść samochód z jednej strony z przodu, włączyć 4 (lub 5) bieg i obracać koło uniesione do góry. Nigdy nie należy obracać wału korbowego za pośrednictwem nakrętki mocującej koło paska klinowego na wałku rozrządu. Zdjąć pokrywę zaworów z uszczelka i ustawić zawory:

— oba zawory 1 cylindra otwarte (zawór ssący na początku ssania, zawór wydechowy na końcu wydechu) — regulować zawory 4. cylindra.

— oba zawory 3. cylindra otwarte — regulować zawory 2. cylindra,

— oba zawory 4. cylindra otwarte — regulować zawory1. cylindra,

— oba zawory 2. cylindra otwarte — regulować zawory 3. cylindra.

Luzy zaworowe (na zimno): (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne) [przypisy: foteliki info testy, serwis audi wrocław, inchcape używane ]

– CX 2000, CX 2200, CX 2400 – zawór ssący: 5 mm, zawór wydechowy: 0,20 mm, — CX Athena, CX Reflex — zawór ssący: 0,10 mm, zawór wydechowy: 0,25 mm.

Moment dokręcenia śrub pokrywy zaworów: 5…8 N m (ok. kGm).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: foteliki info testy inchcape używane serwis audi wrocław