Wał napędowy

W samochodach z przednim napędem wał napędowy jest krótki h umieszczony wewnątrz obudowy, w związku z czym nie wymaga żadnej obsługi. Natomiast w samochodach z tzw. układem klasycznym, w których silnik jest umieszczony w przedniej części nadwozia a napędzane są koła tylne, należy okresowo kontrolować i smarować przeguby wału. Smarowanie powinno odbywać się w terminach […]

Ustawienie świateł

Chłodzenie silnika

Sprawdzenie poziomu płynu w zbiorniku wyrównawczym zaleca się wykonać co 500 km lub co tydzień. W razie potrzeby należy płyn uzupełnić tak, aby poziom znajdował się 6…7 cm powyżej znaku MIN na zbiorniku. Przy bardzo rozgrzanym silniku poziom płynu może sie znacznie podnieść. Przy nagrzanym silniku nie należy odkręcać korków chłodnicy i zbiornika wyrównawczego ze […]

Kontrola akumualtora ciśnienia instalacji hydraulicznej

Akumulator ciśnienia, połączony z regulatorem ciśnienia, ma za zadanie utrzymywanie ciśnienia w instalacji w zakresie od 14,5 do 17,5 MPa. W przypadku uszkodzenia przepony gumowej w akumulatorze ciśnienia następuje przedostanie się sprężonego azotu do płynu hydraulicznego i brak efektu „sprężania płynu w instalacji. Pompa wysokiego ciśnienia, pracująca normalnie w cyklu: — bieg luzem (kilkadziesiąt sekund […]

DevURL


Regulacja luzu zaworów

Należy pamiętać. że usytuowanie zaworów jest następujące: pierwszy zawór najbliższy paska zębatego napędu rozrządu jest zaworem wydechowym, następnie dwa są zaworami ssącymi, dalsze dwa to zawory wydechowe, dalej dwa zawory ssące i ostatni znów wydechowy. Jeżeli rzeczywisty luz zaworu różni się od prawidłowych wartości dla zaworu ssącego lub wydechowego, należy przy użyciu przyrządu specjalnego nr. A.60421 wymienić płytkę regulacyjną. W tym celu należy wsunąć przyrząd między szyjkę wału rozrządu i popychacz po czym obrócić go do przodu samochodu, aż do oparcia się o krawędź skrzynki. Podważyć przez kanałek, wykonany w popychaczu płytkę regulacyjną i wyjąć ja. Przesunięcie popychacza do dołu, bez użycia przyrządu A.60421 można uzyskać przez naciśnięcie np. prętem miedzianym lub mosiężnym (aby nie uszkodzić popychacza) na krawędź popychacza. Po zmierzeniu grubości płytki regulacyjnej i po uwzględnieniu wartości zmierzonego luzu zaworu dobrać nową płytkę regulacyjną o żądanej grubości. [hasła pokrewne: Serwis Audi Wrocław, audi serwis wrocław, jeep serwis ] Następnie zamontować płytkę do popychacza i sprawdzić czy płytka obraca się swobodnie w popychaczu. Wyjąć przyrząd A.60421 , zmierzyć ponownie luz zaworu i sprawdzić, czy popychacz obraca się swobodnie w skrzynce głowicy. ( Automatyka przemysłowa , hydraulika przemysłowa ) Płytki regulacyjne występują jako części zamienne o grubościach 3,60…4,70 mm, ze stopniowaniem grubości co 0,05 mm. Po skontrolowaniu luzu zaworów należy wkręcić świece, zamontować pokrywę górnej skrzynki głowicy silnika i filtr powietrza.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi serwis wrocław jeep serwis Serwis Audi Wrocław