Świece zapłonowe

W celu wymontowania świec należy ściągnąć przewody zapłonowe z osłonami gumowymi, po czym za pomocą klucza specjalnego z zestawu narzędzi wykręcić świece. Jeżeli zaistnieje konieczność oczyszczenia świec między okresami przewidzianymi na wymianę, należy dokładnie usunąć nagar znajdujacy się między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody a korpusem świecy. Następnie za pomocą szczelinomierza sprawdzić odległość między elektrodami. Jeżeli […]

Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

DevURL


Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy:

— ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym,

— zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę,

— zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki,

— wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulcowych kół tylnych — samoregulacja),

— sprawdzić działanie hamulca ręcznego. (przekładnie zębate i regały jezdne) [przypisy: rowiński wajdemajer używane, honda civic 4d 2015, otomoto starogard gdański ]

Linka jest dobrze naciągnięta, gdy samochód po zaciągnięciu hamulca o trzy lub cztery zęby segmentu zostaje zahamowany.

Amortyzatory hydrauliczne

W przypadku stwierdzenia nieregularnej pracy amortyzatorów należy je sprawdzić w stacji obsługi.

Osłony gumowe wahaczy i drążków kierowniczych

Co 5000 km lub przy okazji przeglądu spodu samochodu należy sprawdzić stan gumowych osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych i osłony gumowej zębatki przekładni kierowniczej. Jakiekolwiek zauważone ślady wypieku oleju wskazują na konieczność wymiany osłon na nowe (najlepiej powierzyć do wykonania w stacji obsługi).

Ubytki oleju mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia przekładni kierowniczej, a w granicznym przypadku nawet do jej zatarcia.

Przy wymianie osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych należy napełnić je przed założeniem smarem ŁT-4S3.

Co 15 000 km należy sprawdzić luz przegubów kulowych. Przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Właściwa obsługa przegubów stanowi zapewnienie bezpieczeństwa i trwałości samochodu

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: honda civic 4d 2015 otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane