Podładowanie akumulatora

Jeśli rozładuje się nam akumulator to najlepszym rozwiązaniem jest uruchomienie auta za pomocą kabli. Raczej nie powinno się samochodu ciągnąć czy też pchać, te metody są dość brutalne dla silnika i innych komponentów. Musimy tylko uważać by nie popełnić błędu przy podłączeniu kabli. Ważne jest też by szybko odłączyć kable, tuż po uruchomieniu silnika. W […]

Układ hamulcowy

Podstawowe zasady prawidłowej obsługi A eksploatacji są podobne dla wszystkich samochodów. Natomiast dla każdej z marek wystepuja różnice w sposobie wykonywania szczegółowych czynności, w umieszczeniu charakterystycznych punktów regulacyjnych, w stosowanych materiałach eksploatacyjnych. [patrz też: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ] Układ hamulcowy/ zasilany i wspomagany z centralnej instalacji hydraulicznej, hamulce przednie zasilane płynem LHM z akumulatora […]

Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany […]

Naprawa ogumienia

Przed zdjęciem opony należy ją dokładnie oczyścić, a następnie położyć na czystej podłodze w garażu, na trawie lub na płachcie plastykowej albo brezentowej. Podczas demontażu ogumienia powinna być zachowana następująca kolejność czynności: — Wykręcić wkładkę zaworową, aby powietrze całkowicie uszło z dętki. Stanąć na oponie stopami w pobliżu obręczy koła w celu wciśnięcia obrzeża. W […]

DevURL


Regulacja hamulca ręcznego

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny oznacza to, że hamulec jest źle wyregulowany. W celu wyregulowania hamulca należy:

— ustawić dźwignię hamulca ręcznego w położeniu zwolnionym,

— zluzować przeciwnakrętkę, a następnie wkręcając nakrętkę śruby napinacza napiąć linkę,

— zabezpieczyć nakrętkę śruby napinacza przez dokręcanie przeciwnakrętki,

— wykonać około 10 naciśnięć na pedał hamulca nożnego (w celu skasowania luzów w układzie bębnów hamulcowych kół tylnych — samoregulacja),

— sprawdzić działanie hamulca ręcznego. (przekładnie zębate i regały jezdne) [przypisy: rowiński wajdemajer używane, alegro osobowe, otomoto starogard gdański ]

Linka jest dobrze naciągnięta, gdy samochód po zaciągnięciu hamulca o trzy lub cztery zęby segmentu zostaje zahamowany.

Amortyzatory hydrauliczne

W przypadku stwierdzenia nieregularnej pracy amortyzatorów należy je sprawdzić w stacji obsługi.

Osłony gumowe wahaczy i drążków kierowniczych

Co 5000 km lub przy okazji przeglądu spodu samochodu należy sprawdzić stan gumowych osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych i osłony gumowej zębatki przekładni kierowniczej. Jakiekolwiek zauważone ślady wypieku oleju wskazują na konieczność wymiany osłon na nowe (najlepiej powierzyć do wykonania w stacji obsługi).

Ubytki oleju mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia przekładni kierowniczej, a w granicznym przypadku nawet do jej zatarcia.

Przy wymianie osłon przegubów kulowych drążków kierowniczych należy napełnić je przed założeniem smarem ŁT-4S3.

Co 15 000 km należy sprawdzić luz przegubów kulowych. Przy nadmiernym luzie należy je wymienić. Właściwa obsługa przegubów stanowi zapewnienie bezpieczeństwa i trwałości samochodu

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: alegro osobowe otomoto starogard gdański rowiński wajdemajer używane