Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

Rozdzielacz zapłonu

Opór bezwladnosci

Wymiana koła

W celu wymiany koła należy ustawić samochód na możliwie Wymiana równej nawierzchni, zablokować tylne koła ręcznym hamulcem i podstawić koła kliny pod koła z tej strony, która nie będzie podnoszona. Następnie trzeba wyjąć z bagażnika zapasowe koło, pudełko z narzędziami i podnośnik. Zdjąć kołpak koła i zluzować o około jednego obrotu śruby koła kluczem. Wsunąć […]

DevURL


Regeneracja alternatora i rozrusznika

Po określonym przebiegu zaczynają się pojawiać pierwsze problemy z tymi podzespołami. Rozrusznik nie chce kręcić a alternator za słabo ładuje. Jest to normalne i związane ze zużywaniem się tych części. Zwykle auto już ma nakręcone trochę kilometrów więc mało kto decyduje se na zakup oryginalnych nowych części. Alternatywą są azjatyckie zamienniki lub regeneracja. Od razu wspomnę że regeneracja markowego rozrusznika czy alternatora to dużo trwalsze rozwiązanie niż zakup azjatyckiego zamiennika. Gdyby ktoś chciał się podjąć regeneracji alternatora to jest to jak najbardziej możliwe we własnym zakresie. Większość części jakie będą nam potrzebne zakupimy bez większych problemów a i ich wymiana nie wymaga jakiś specjalnych zdolności manualnych. Musisz tylko wiedzieć że zejść Ci się może cały dzień, a mechanik zrobi to w pół godziny. W alternatorze psują się głównie elementy elektryczne. W rozruszniku równie często mechaniczne. Ma to miejsce szczególnie wtedy gdy rozrusznik jest używany do momentu gdy już z trudem obraca silnikiem. Najczęściej psują się tuleje, łożyska, koła zębate. Pewniakiem jest tez zespół sprzęgający który często nazywa się bendiksem.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: