Cena benzyny a podróżowanie

Dzisiaj bardzo dużo osób wybiera samochód, jako środek nie tylko do regularnego przemieszczenia się po mieście, ale również na nieco dłuższe trasy, takie jak choćby wyjazdy zagraniczne. Z jednej strony bilety na samolot dzisiaj można dostać naprawdę w przyzwoitej cenie, z drugiej zaś samochód w dalszym ciągu jest bardzo popularny. Z czego to wynika? Przede […]

Przegląd obowiązkowy gwarancyjny „1000 km”

Sprawdzamy akumulator

Ostatnie morzy za okiem spowodowały że wiele osób miało problem z rozruchem auta. Szczególnie jeśli nie były używane każdego dnia i nie było garażowane. W przypadku braku rozruchu lub nawet niemożności otwarcia drzwi pierwsze podejrzenie pada na akumulator. Ale zanim kupimy nowy warto sprawdzić stary by niepotrzebnie nie narażać się na koszty. Czasem bowiem wystarczy […]

Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o […]

DevURL


Przygotowanie do długotwałego postoju

Zakres czynności konserwacyjnych w takim przypadku jest następujacy:

— dokładnie umyć cały samochód, następnie wytrzeć do sucha całe nadwozie i osuszyć jego spód;

— powierzchnię nadwozia zakonserwować pastą lub płynem woskowym; — części chromowane zakonserwować bezkwasową wazeliną, bezbarwnym lakierem lub Chronizolem; maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny

— zabezpieczyć płytę podłogową oraz wewnętrzne powierzchnie poszycia nadwozia krajowym preparatem Bitex lub zagranicznym Tectyl;

— wnętrza przekrojów zamkniętych nadwozia pokryć natryskowo preparatem Fluidol; [podobne: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

— zdjąć wycieraczki, a pod ich ramiona podłożyć kawałki korka, gumy lub miękkiego drewna;

— wnętrze nadwozia dokładnie oczyścić i nakryć siedzenia;

— uruchomić i zagrzać silnik, po czym wyłączyć go i spuścić olej z układu smarowania; dokręcić korek spustowy;

— spuścić z układu chłodzenia ciecz chłodzącą;

— wlać do cylindrów po ok. 25 cm3 oleju silnikowego (takiego samego, jaki był w misce olejowej) przez otwory świec, obracając przy tym wał korbowy rozrusznikiem w celu rozprowadzenia oleju po ściankach cylindrów; — zastąpić świece zapłonowe drewnianymi kołkami, co umożliwi uniknięcie korozji na gwincie i w pobliżu komory spalania;

— nasmarować wszystkie punkty podane w tablicy smarowania;

— olej w zespołach napędowych można pozostawić, jeżeli nie był on użytkowany ponad przewidzianą normę;

— zdjąć pasek klinowy napędu alternatora i po umyciu wodą ciepłą z mydłem przechować we wnętrzu nadwozia;

— zlać paliwo z gaźnika i pompy paliwa; napełnić zbiornik paliwem do pełna w celu uniknięcia korozji wewnętrznych powierzchni ścianek;

— owinąć szczelnie wlot filtru powietrza i wylot rury wydechowej;

— sprawdzić i wytrzeć do sucha wszystkie dostępne przewody instalacji elektrycznej;

— naładować akumulator do pełnej pojemności, oczyścić jego czopy biegunowe i łączniki międzyogniwowe, po czym pokryć je cienką warstwą wazeliny bezkwasowej; jeżeli temperatura w garażu może obniżyć się poniżej OO C; należy wyjąć akumulator z samochodu i przechować go w ciepłym pomieszczeniu;  wymontować z samochodu odbiornik radiowy wraz z zasilaczem i głośnikiem, a następnie umieścić w suchym i ciepłym pomieszczeniu (jeżeli temperatura w garażu może obniżyć się poniżej 5 0C);

— podnieść samochód i oprzeć na podpórkach przynajmniej w czterech punktach spód nadwozia, aby koła znalazły się ok. 10 cm nad powierzchnią podłogi, a elementy zawieszenia zostały odciążone;

— opuścić nieco przynajmniej jedną szybę w oknie samochodu, aby umożliwić krążenie powietrza we wnętrzu nadwozia;

— narzędzia oczyścić, a następnie nasmarować smarem konserwacyjnym i owinąć w przetłuszczony papier pergaminowy.

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów