Filtr powietrza

Wkład filtru powietrza należy wymieniać co 1 0 000 km. W tym celu należy odkręcić nakrętki mocujące pokrywę i wymienić wkład. Obsługa gaźnika i układu zasilania Regulacja gaźnika wymaga dobrej znajomości przedmiotu i specjalnych urządzeń. dlatego też zaleca się powierzenie tej czynności stacji obsługi. Okresowo co 1 5 000 km należy wyregulować ustawienie prędkości obrotowej […]

Obsługa kół

Obsługa kół polega na prawidłowym ich ustawianiu, wyważaniu, okresowym przestawianiu, sprawdzaniu stanu obręczy i tarcz kół oraz ich umocowania, uzupełnianiu i wymianie smaru w piastach kół oraz regulacji ich łożysk. Po naprawie lub wymianie części przedniego zawieszenia oraz w przypadku szybkiego i nierównomiernego zużywania się opon przednich kół i pogorszenia się sterowności samochodu należy sprawdzić […]

Sila pociagowa, opory ruchu dynamicznosc samochodu sila pociagowa

Siła pociągowa, opory ruchu dynamiczność samochodu siła pociągowa . W katalogowej charakterystyce technicznej samochodów jest zwykle podana moc silnika samochodowego N w KM. Wychodząc z mocy silnika możemy obliczyć siłę pociągową samochodu w kG na obwodzie wszystkich kół napędnych na podstawie wzoru: p = 270 N 11 gdzie: 11 współczynnik sprawności silnika, który wynosi średnio […]

Rozstaw kól jest to odleglosc miedzy srodkami opon dwóch kól tej samej osi, a przy kolach blizniaczych jest to odleglosc miedzy plaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia

Rozstaw kół jest to odległość między środkami opon dwóch kół tej samej osi, a przy kołach bliźniaczych jest to odległość między płaszczyznami symetrii podwójnego ogumienia. Rozstaw kół ma zasadnicze znaczenie dla stateczności samochodu: im większy jest rozstaw kół, tym mniejsze jest niebezpieczeństwo wywrócenia się samochodu. Położenie środka ciężkości samochodu ma również duże znaczenie dla stateczności […]

DevURL


Przygotowanie do długotwałego postoju

Zakres czynności konserwacyjnych w takim przypadku jest następujacy:

— dokładnie umyć cały samochód, następnie wytrzeć do sucha całe nadwozie i osuszyć jego spód;

— powierzchnię nadwozia zakonserwować pastą lub płynem woskowym; — części chromowane zakonserwować bezkwasową wazeliną, bezbarwnym lakierem lub Chronizolem; maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny

— zabezpieczyć płytę podłogową oraz wewnętrzne powierzchnie poszycia nadwozia krajowym preparatem Bitex lub zagranicznym Tectyl;

— wnętrza przekrojów zamkniętych nadwozia pokryć natryskowo preparatem Fluidol; [podobne: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

— zdjąć wycieraczki, a pod ich ramiona podłożyć kawałki korka, gumy lub miękkiego drewna;

— wnętrze nadwozia dokładnie oczyścić i nakryć siedzenia;

— uruchomić i zagrzać silnik, po czym wyłączyć go i spuścić olej z układu smarowania; dokręcić korek spustowy;

— spuścić z układu chłodzenia ciecz chłodzącą;

— wlać do cylindrów po ok. 25 cm3 oleju silnikowego (takiego samego, jaki był w misce olejowej) przez otwory świec, obracając przy tym wał korbowy rozrusznikiem w celu rozprowadzenia oleju po ściankach cylindrów; — zastąpić świece zapłonowe drewnianymi kołkami, co umożliwi uniknięcie korozji na gwincie i w pobliżu komory spalania;

— nasmarować wszystkie punkty podane w tablicy smarowania;

— olej w zespołach napędowych można pozostawić, jeżeli nie był on użytkowany ponad przewidzianą normę;

— zdjąć pasek klinowy napędu alternatora i po umyciu wodą ciepłą z mydłem przechować we wnętrzu nadwozia;

— zlać paliwo z gaźnika i pompy paliwa; napełnić zbiornik paliwem do pełna w celu uniknięcia korozji wewnętrznych powierzchni ścianek;

— owinąć szczelnie wlot filtru powietrza i wylot rury wydechowej;

— sprawdzić i wytrzeć do sucha wszystkie dostępne przewody instalacji elektrycznej;

— naładować akumulator do pełnej pojemności, oczyścić jego czopy biegunowe i łączniki międzyogniwowe, po czym pokryć je cienką warstwą wazeliny bezkwasowej; jeżeli temperatura w garażu może obniżyć się poniżej OO C; należy wyjąć akumulator z samochodu i przechować go w ciepłym pomieszczeniu;  wymontować z samochodu odbiornik radiowy wraz z zasilaczem i głośnikiem, a następnie umieścić w suchym i ciepłym pomieszczeniu (jeżeli temperatura w garażu może obniżyć się poniżej 5 0C);

— podnieść samochód i oprzeć na podpórkach przynajmniej w czterech punktach spód nadwozia, aby koła znalazły się ok. 10 cm nad powierzchnią podłogi, a elementy zawieszenia zostały odciążone;

— opuścić nieco przynajmniej jedną szybę w oknie samochodu, aby umożliwić krążenie powietrza we wnętrzu nadwozia;

— narzędzia oczyścić, a następnie nasmarować smarem konserwacyjnym i owinąć w przetłuszczony papier pergaminowy.

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów