Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

Podwozie

Skok jałowy pedału sprzęgła należy sprawdzać co 15 000 km, powinien on wynosić około 25 mm. Zmniejszenie lub zwiększenie skoku jałowego pedału uzyskuje się zmieniając długość czynna linki sprzęgła. W tym celu należy: — zluzować przeciwnakrętkę — pokręcając nakrętkę kulistą w prawo  uzyskuje się zmniejszenie skoku jałowego pedału. a w lewo (wykręcając ją z końcówki) […]

Samochód

Samochód . Samochody poruszają się dzięki sile tarcia, występującej na obwodzie ich kół. Podczas ruchu samochodu, zwłaszcza szybkiego, powstają dodatkowo siły pionowe skierowane do góry. Ciężkie wozy ciężarowe mają zwykle dwie osie tylne w celu zmniejszenia nacisku na nawierzchnię i na grunt pod nią. Oprócz sił pionowych cisnących i sił poziomych stycznych podczas ruchu samochodu […]

Obsługa nadwozia

Obsługa nadwozia polega na smarowaniu, myciu i konserwacji oraz okresowym zabezpieczaniu jego elementów przed korozją. Jeżeli instrukcja obsługi samochodu nie podaje odpowiednich wskazówek, to należy smarować zamki i zawiasy co 5000 km przebiegu, a pozostałe punkty należy smarować co 10 000 km. Punkty smarowania zaopatrzone w smarowniczki smaruje się smarem stałym, takim samym jak punkty […]

DevURL


Przygotowanie do długotwałego postoju

Zakres czynności konserwacyjnych w takim przypadku jest następujacy:

— dokładnie umyć cały samochód, następnie wytrzeć do sucha całe nadwozie i osuszyć jego spód;

— powierzchnię nadwozia zakonserwować pastą lub płynem woskowym; — części chromowane zakonserwować bezkwasową wazeliną, bezbarwnym lakierem lub Chronizolem; maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny

— zabezpieczyć płytę podłogową oraz wewnętrzne powierzchnie poszycia nadwozia krajowym preparatem Bitex lub zagranicznym Tectyl;

— wnętrza przekrojów zamkniętych nadwozia pokryć natryskowo preparatem Fluidol; [podobne: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

— zdjąć wycieraczki, a pod ich ramiona podłożyć kawałki korka, gumy lub miękkiego drewna;

— wnętrze nadwozia dokładnie oczyścić i nakryć siedzenia;

— uruchomić i zagrzać silnik, po czym wyłączyć go i spuścić olej z układu smarowania; dokręcić korek spustowy;

— spuścić z układu chłodzenia ciecz chłodzącą;

— wlać do cylindrów po ok. 25 cm3 oleju silnikowego (takiego samego, jaki był w misce olejowej) przez otwory świec, obracając przy tym wał korbowy rozrusznikiem w celu rozprowadzenia oleju po ściankach cylindrów; — zastąpić świece zapłonowe drewnianymi kołkami, co umożliwi uniknięcie korozji na gwincie i w pobliżu komory spalania;

— nasmarować wszystkie punkty podane w tablicy smarowania;

— olej w zespołach napędowych można pozostawić, jeżeli nie był on użytkowany ponad przewidzianą normę;

— zdjąć pasek klinowy napędu alternatora i po umyciu wodą ciepłą z mydłem przechować we wnętrzu nadwozia;

— zlać paliwo z gaźnika i pompy paliwa; napełnić zbiornik paliwem do pełna w celu uniknięcia korozji wewnętrznych powierzchni ścianek;

— owinąć szczelnie wlot filtru powietrza i wylot rury wydechowej;

— sprawdzić i wytrzeć do sucha wszystkie dostępne przewody instalacji elektrycznej;

— naładować akumulator do pełnej pojemności, oczyścić jego czopy biegunowe i łączniki międzyogniwowe, po czym pokryć je cienką warstwą wazeliny bezkwasowej; jeżeli temperatura w garażu może obniżyć się poniżej OO C; należy wyjąć akumulator z samochodu i przechować go w ciepłym pomieszczeniu;  wymontować z samochodu odbiornik radiowy wraz z zasilaczem i głośnikiem, a następnie umieścić w suchym i ciepłym pomieszczeniu (jeżeli temperatura w garażu może obniżyć się poniżej 5 0C);

— podnieść samochód i oprzeć na podpórkach przynajmniej w czterech punktach spód nadwozia, aby koła znalazły się ok. 10 cm nad powierzchnią podłogi, a elementy zawieszenia zostały odciążone;

— opuścić nieco przynajmniej jedną szybę w oknie samochodu, aby umożliwić krążenie powietrza we wnętrzu nadwozia;

— narzędzia oczyścić, a następnie nasmarować smarem konserwacyjnym i owinąć w przetłuszczony papier pergaminowy.

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów