salon nissan nissan.yama.pl

Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód […]

Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

Obroty ze skrzynki przekladniowej sa przekazywane na mechanizm róznicowy za posrednictwem walu przegubowego

Obroty ze skrzynki przekładniowej są przekazywane na mechanizm różnicowy za pośrednictwem wału przegubowego. Do nadania kierunku jazdy samochodu służy mechanizm kierowniczy składający się z kola kierowniczego i z wału kierowniczego z wytoczonym ślimakiem i zazębionym z nim wycinkiem ślimacznicy, które są umieszczone w kolumnie kierowniczej. Ruch wycinka ślimacznicy przenosi się na ramię kierownicze, które za […]

Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany […]

DevURL


Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk  ]

Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek może być nadmierny opór styków. Dlatego też należy przynajmniej raz na rok wyjąć żarówki i oczyścić drobnym  papierem szklanym ich gniazda oraz podstawy. Przy okazji wskazane jest również przykręcenie wszystkich wkrętów mocujących klosze lamp oraz ramki reflektorów, a przed wkręceniem nasmarowanie ich gwintu smarem grafitowym. Zapobiegnie to korozji wkrętów i ułatwi ich ponowne wykręcenie. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni) Ponieważ jednak nawet najlepsze żarówki przepalają się po pewnym czasie użytkowania, trzeba zawsze wozić ze sobą komplet zapasowych żarówek.

Prawidłowe działanie urządzeń oświetleniowych zależy w znacznej mierze od stanu instalacji elektrycznej. Dlatego też przewody powinny być chronione przed wodą, olejem i benzyną lub przetarciem. Wszelkie uszkodzenia izolacji przewodów powinny być przynajmniej prowizorycznie usuwane, np. przez owinięcie taśmą izolacyjną lub poloplastem.

Przewody niskiego napięcia są połączone z reguły za pomoca złączy lub zacisków. Wszelkie zanieczyszczenia w miejscach połączeń mogą być również powodem braku prądu. Przewody alternatora, regulatora alternatora itp. są zakończone zwykle zaciskami oczkowymi, które powinny być przylutowane do końcówek przewodów. Końcówki przewodów wysokiego napięcia są również lutowane do przewodów. Należy jednak pamiętać, że do lutowania przewodów instalacji elektrycznej nie wolno stosować kwasu, lecz pastę

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice