Akumulator

Co 2500 km lub raz w miesiącu na zimnym akumulatorze należy sprawdzać poziom elektrolitu w każdej celi. Poziom elektrolitu powinien zawierać się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na obudowie. Elektrolit należy uzupełnić wyłącznie woda destylowaną po uprzednim wykręceniu korków poszczególnych cel. W lecie należy częściej przeprowadzać kontrolę akumulatora. Ze względu na to, że samochód […]

Auta terenowe

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się auta terenowe. Niegdyś wybierali je tylko miłośnicy rajdów. Dzisiaj są one kupowane przez rodziny z dziećmi. Samochody terenowe na przestrzeni lat zyskiwały i zyskują coraz większą liczbę odbiorców. Dzisiaj już nikogo nie dziwi widok jeepa na ulicach.

Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę.

DevURL


Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: autoryzowany serwis audi warszawa, otomoto chojnice, porsche skoda  ]

Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek może być nadmierny opór styków. Dlatego też należy przynajmniej raz na rok wyjąć żarówki i oczyścić drobnym  papierem szklanym ich gniazda oraz podstawy. Przy okazji wskazane jest również przykręcenie wszystkich wkrętów mocujących klosze lamp oraz ramki reflektorów, a przed wkręceniem nasmarowanie ich gwintu smarem grafitowym. Zapobiegnie to korozji wkrętów i ułatwi ich ponowne wykręcenie. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni) Ponieważ jednak nawet najlepsze żarówki przepalają się po pewnym czasie użytkowania, trzeba zawsze wozić ze sobą komplet zapasowych żarówek.

Prawidłowe działanie urządzeń oświetleniowych zależy w znacznej mierze od stanu instalacji elektrycznej. Dlatego też przewody powinny być chronione przed wodą, olejem i benzyną lub przetarciem. Wszelkie uszkodzenia izolacji przewodów powinny być przynajmniej prowizorycznie usuwane, np. przez owinięcie taśmą izolacyjną lub poloplastem.

Przewody niskiego napięcia są połączone z reguły za pomoca złączy lub zacisków. Wszelkie zanieczyszczenia w miejscach połączeń mogą być również powodem braku prądu. Przewody alternatora, regulatora alternatora itp. są zakończone zwykle zaciskami oczkowymi, które powinny być przylutowane do końcówek przewodów. Końcówki przewodów wysokiego napięcia są również lutowane do przewodów. Należy jednak pamiętać, że do lutowania przewodów instalacji elektrycznej nie wolno stosować kwasu, lecz pastę

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autoryzowany serwis audi warszawa otomoto chojnice porsche skoda