Odstęp elektrod

Odstęp elektrod (tzw. przerwę iskrową) należy mierzyć szczelinomierzem drucikowym. W razie potrzeby dogina się elektrodę boczna za pomocą szczypiec na wymaganą odległość. Prawidłowy odstęp między elektrodami świec jest zawsze podawany w fabrycznej instrukcji obsługi samochodu. Najczęściej odstęp ten wynosi około 0,7 mm.

Skok jałowy pedału sprzęgła

Co 1 5 000 km należy sprawdzić skok jałowy pedału sprzęgła, który powinien wynosić dla: samochodu z silnikiem 1600— 12,5…25 mm, dla samochodu z silnikiem 1800 — ok. 25 mm. W najnowszej wersji samochodu FIAT 132 1600, 2000 jest zamontowane sprzęgło bez skoku jałowego pedału. Olej w skrzynce biegów Co 1 5 000 km sprawdzić […]

Kontrola poziomu płynu hamulcowego

Co 500 km lub raz w tygodniu należy sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku i W razie potrzeby uzupełnić płyn. Poziom powinien sięgać 14…16 mm poniżej krawędzi wlewu zbiornika Poziom można sprawdzić dzięki przezroczystości ścianek, bez odkręcania korka wlewu. Brak płynu w jednej komorze zbiornika jest świadectwem uszkodzenia danego obwodu hamulcowego. Jeżeli stwierdzi się powtarzający […]

Kontrola policyjna

Czy zastanawiałeś się kiedyś co może funkcjonariusze podczas kontroli drogowej? Jakie ma uprawnienia drogówka. W artykule tym postaramy się udzielić odpowiedzi na te pytania. Po pierwsze spokojnie po zatrzymaniu poczekajcie za kierownicą aż policjant podejdzie i poda powód kontroli. Po przedstawieniu się i podaniu stopnia policjant powinien nas poinformować o powodzie kontroli. Następnie może też […]

DevURL

Przewody

Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki  kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk  ]

Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek może być nadmierny opór styków. Dlatego też należy przynajmniej raz na rok wyjąć żarówki i oczyścić drobnym  papierem szklanym ich gniazda oraz podstawy. Przy okazji wskazane jest również przykręcenie wszystkich wkrętów mocujących klosze lamp oraz ramki reflektorów, a przed wkręceniem nasmarowanie ich gwintu smarem grafitowym. Zapobiegnie to korozji wkrętów i ułatwi ich ponowne wykręcenie. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni) Ponieważ jednak nawet najlepsze żarówki przepalają się po pewnym czasie użytkowania, trzeba zawsze wozić ze sobą komplet zapasowych żarówek.

Prawidłowe działanie urządzeń oświetleniowych zależy w znacznej mierze od stanu instalacji elektrycznej. Dlatego też przewody powinny być chronione przed wodą, olejem i benzyną lub przetarciem. Wszelkie uszkodzenia izolacji przewodów powinny być przynajmniej prowizorycznie usuwane, np. przez owinięcie taśmą izolacyjną lub poloplastem.

Przewody niskiego napięcia są połączone z reguły za pomoca złączy lub zacisków. Wszelkie zanieczyszczenia w miejscach połączeń mogą być również powodem braku prądu. Przewody alternatora, regulatora alternatora itp. są zakończone zwykle zaciskami oczkowymi, które powinny być przylutowane do końcówek przewodów. Końcówki przewodów wysokiego napięcia są również lutowane do przewodów. Należy jednak pamiętać, że do lutowania przewodów instalacji elektrycznej nie wolno stosować kwasu, lecz pastę

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice