Przewody
Płynący prąd nagrzewa cewkę zapłonową. Po dłuższym okresie może to doprowadzić do jej uszkodzenia. Dlatego też sprawdzając np. obwód kierunkowskazów należy od razu wyłączyć prąd dopływający do cewki zapłonowej przez rozwarcie styków przerywacza. Wystarczy w tym celu włożyć między styki kawałek suchego, czystego papieru. [przypisy: motoallegro osobowe, otomoto chojnice, auto storczyk ]
Niekiedy przyczyną gaśnięcia żarówek może być nadmierny opór styków. Dlatego też należy przynajmniej raz na rok wyjąć żarówki i oczyścić drobnym papierem szklanym ich gniazda oraz podstawy. Przy okazji wskazane jest również przykręcenie wszystkich wkrętów mocujących klosze lamp oraz ramki reflektorów, a przed wkręceniem nasmarowanie ich gwintu smarem grafitowym. Zapobiegnie to korozji wkrętów i ułatwi ich ponowne wykręcenie. (transport ponadnormatywny czyli ogrodzenia dla koni) Ponieważ jednak nawet najlepsze żarówki przepalają się po pewnym czasie użytkowania, trzeba zawsze wozić ze sobą komplet zapasowych żarówek.
Prawidłowe działanie urządzeń oświetleniowych zależy w znacznej mierze od stanu instalacji elektrycznej. Dlatego też przewody powinny być chronione przed wodą, olejem i benzyną lub przetarciem. Wszelkie uszkodzenia izolacji przewodów powinny być przynajmniej prowizorycznie usuwane, np. przez owinięcie taśmą izolacyjną lub poloplastem.
Przewody niskiego napięcia są połączone z reguły za pomoca złączy lub zacisków. Wszelkie zanieczyszczenia w miejscach połączeń mogą być również powodem braku prądu. Przewody alternatora, regulatora alternatora itp. są zakończone zwykle zaciskami oczkowymi, które powinny być przylutowane do końcówek przewodów. Końcówki przewodów wysokiego napięcia są również lutowane do przewodów. Należy jednak pamiętać, że do lutowania przewodów instalacji elektrycznej nie wolno stosować kwasu, lecz pastę
Artykuł dotyczy tematów: auto storczyk motoallegro osobowe otomoto chojnice