Łożyska ślizgowe

Łożyska ślizgowe bez względu na przebieg samochodu należy smarować olejem silnikowym co trzy miesiące. Trzeba przy tym uważać, aby nie zanieczyścić komutatora. Łożysk samosmarnych nie smaruje się w ogóle. Podczas obsługi technicznej należy oczyścić otwór odpływowy wody i oleju. Otwór ten znajduje się w dolnej części obudowy urządzenia sprzęgającego.

Jazda samochodem a niebezpieczeństwo

Dzisiaj mamy możliwość podróżowania niemalże wszystkimi środkami transportu. Generalnie jest to uzależnione tylko od nas samych i od tego, co akurat my wolimy. Oczywiście jeśli chodzi o codzienne przemieszczanie się, to największą popularnością cieszy się transport samochodowy. Korzystamy z niego zarówno na co dzień, jak i w momencie, kiedy chcemy pojechać w jakąś dłuższą trasę. […]

Zakup auta używanego i pułapki

Dzisiaj auto używane możemy kupić za naprawdę niewielką cenę. Pamiętajmy, że nowy samochód prosto z salonu to bardzo duży wydatek, dlatego też coraz więcej osób kupuje auta używane. Czym więc należy się wówczas kierować? Otóż jeśli nie mamy zielonego pojęcia o samochodach, to dobrze poprosić o pomoc kogoś, kto zna się na tym. Poprośmy wówczas […]

Filtr powietrza

Ze względu na to, że filtry powietrza mogą być produkowane przez różnych producentów, obsługę filtru powietrza należy wykonywać zgodnie z instrukcja umieszczoną na filtrze. Na ogół filtry, mające zawsze wkład filtrujący suchy, czyści się sprężonym powietrzem i przemywa benzyną. Następnie należy wkład filtra dokładnie osuszyć z benzyny i skropić niewielką ilością oleju silnikowego. Obudowę wewnątrz […]

DevURL

Przestawianie kół

Problem przestawiania kół nie jest rozwiązany jednolicie. Są również przeciwnicy przestawiania kół, którzy twierdzą nie bez racji, że ścieranie bieżników opon po pewnym przebiegu dopasowuje je do nawierzchni drogi, dzięki czemu zwiększa się ich przyczepność. Głównym zaś argumentem, przemawiającym na korzyść przestawiania kół, jest przedłużenie okresu ich eksploatacji. Użytkownicy powinni więc stosować się do posiadanej instrukcji obsługi.

Po naprawie dętki, a zwłaszcza opony, konieczne jest wyważenie koła. Większość instrukcji obsługi zaleca również co 10 000 km kontrolę wyważenia kół. Jest to szczególnie ważne dla przednich kół, gdyż dzięki prawidłowemu wyważeniu kół zapobiega się przedwczesnemu zużyciu opon oraz poszczególnych części układu kierowniczego. [podobne: serwis volkswagen warszawa, mercedes serwis warszawa, serwis niszczarek ]

Koła można prawidłowo wyważyć statycznie i dynamicznie jedynie przy użyciu wyważarki. Natomiast samo stwierdzenie niewyważenia statycznego nie przedstawia większej trudności. Należy podnieść samochód, aby koło mogło się zupełnie swobodnie obracać. Następnie wprawiając w ruch obrotowy koła trzeba sprawdzić, czy zatrzymuje się ono w różnych położeniach, czy też stale w tym samym położeniu. Jeżeli koło za każdym razem zatrzymuje się w tym samym położeniu, to jest ono niewyważone statycznie. Ta część koła, która ustawia się za każdym razem w najniższym położeniu, jest najcięzsza. Do wyważenia statycznego i dynamicznego koła służą specjalne ciężarki.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: mercedes serwis warszawa serwis niszczarek serwis volkswagen warszawa