Sprawdzenie poziomu elektrolitów

W akumulatorach z obudową bakelitową poziom elektrolitu należy sprawdzać za pomocą szklanej rurki Z podziałką, którą zanurza się przez otwór wlewowy aż do oparcia o płyty. Następnie po zatkaniu palcem rurki u góry wyjmuje się ją i mierzy wysokość słupa elektrolitu w rurce. Instrukcje obsługi zwykle zalecają, aby poziom elektrolitu utrzymywał się na wysokości 1 […]

Filtr powietrza

Ze względu na to, że filtry powietrza mogą być produkowane przez różnych producentów, obsługę filtru powietrza należy wykonywać zgodnie z instrukcja umieszczoną na filtrze. Na ogół filtry, mające zawsze wkład filtrujący suchy, czyści się sprężonym powietrzem i przemywa benzyną. Następnie należy wkład filtra dokładnie osuszyć z benzyny i skropić niewielką ilością oleju silnikowego. Obudowę wewnątrz […]

Obliczenie pociagów drogowych

Amortyzatory, sprężyny i kompresory

Zużyte lub uszkodzone amortyzatory wpływają ujemnie nie tylko na komfort jazdy, ale również na stateczność i kierowalność samochodu. Oprócz tego amortyzatorów brak odpowiedniego resorowania w przednim zawieszeniu powoduje szybsze zużycie elementów układu kierowniczego. Dlatego też podczas obsługi samochodu należy również sprawdzać stan amortyzatorów. Amortyzatory sprawdza się najpierw przez oględziny zewnętrzne. Ślady wycieku płynu świadczą o […]

DevURL


Przekładnia kierownicza

W przekładni kierowniczej brak punktów smarowania, przekładnia jest posmarowana fabrycznie smarem stałym. Koło kierownicy ma być ustawione tak, aby w czasie jazdy na wprost ramię koła kierownicy było skierowane do dołu. Przy regulacji zbieżności kół przedniCh należy zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie obejm regulacyjnych na drążkach kierowniczych (przy układzie kierowniczym ze wspomaganiem). W wypadku zmiany położenia koła kierownicy przy jeździe na wprost, skontrolować dokręcenie przekładni kierowniczej do poprzeczki przedniego zawieszenia (4 śruby).

Wszelkie naprawy układu kierowniczego ze wspomaganiem wymagają wysokich kwalifikacji, ze względu na całkowicie nietypowa budowę układu. Naprawy te należy przeprowadzać tylko w autoryzowanych stacjach obsługi. W przypadku uszkodzenia wspomagania układu kierowniczego, układ mechaniczny działa bez zmian, tylko siła wymagana do obracania kołem kierownicy jest dużo większa. (haki holownicze, koło zębate) [hasła pokrewne: motoallegro, otomoto zamość, otomoto dębica ]

Odłaczanie akumulatora

Odłączanie akumulatora należy zawsze rozpocząć od odłączania bieguna „—, połączonego z masą. Uzupełniać elektrolit dolewając wodę destylowaną do poziomu I …2 cm powyżej górnej krawędzi płyt. Nie odłączać akumulatora, gdy silnik pracuje, gdyż grozi to uszkodzeniem alternatora. Nie ładować akumulatora zamontowanego w samochodzie bez odłączenia obu przewodów od biegunów „— i w przypadku unieruchomienia samochodu na dłuższy czas odłączyć akumulator i doładowywać akumulator raz na miesiąc.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: motoallegro otomoto dębica otomoto zamość