Alternator

Kontrolować napięcie i stan paska klinowego alternatora, przy zbyt luźnym pasku koło pasowe może zacząć się ślizgać przy dużym obciążeniu alternatora (włączone światła itp.). Nie uruchamiać silnika (np. na holu) bez podłączonego akumulatora. W wypadku, gdy alternator zaczyna słabiej ładować sprawdzić stan szczotek i ich długość. Sprawdzić również, czy szczotka nie zacina się, na skutek […]

Obsługa alternatora

Badania wykazały, że akumulator pozostawiony w samochodzie podczas mrozu —10OC bez ocieplenia osiąga- temperaturę otoczenia już po ok. 7 godzinach. Natomiast akumulator pozostawiony w tych samych warunkach, lecz ocieplony, osiąga temperaturę otoczenia w czasie kilkakrotnie dłuższym. Stąd prosty wniosek, że ocieplony akumulator po nocnym postoju będzie miał większą pojemność, a więc i większą zdolność uruchomienia […]

Kontrola układu hamulcowego

Sprężyny dociskające szczotki

Nowe muszą być odpowiednio dotarte. Zadaniem docierania jest dopasowanie szczotek do komutatora tak, aby przylegały do niego całą powierzchnią czołową. W tym celu trzeba komutator owinąć paskiem papieru ściernego o szerokości komutatora, przy czym do komutatora powinna przylegać gładka strona papieru, natomiast szczotki powinny przylegać do strony szorstkiej. Po kilkakrotnym przeciągnięciu papieru ściernego szczotki powinny […]

DevURL


Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika

Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika: przy gorącym silniku

– CX 2000, CX 2200, CX 2400: 850…900 obr/min,

— CX Athena i CX Reflex: 750…800 obr/min.

Poziom paliwa w komorze pływakowej jest mierzony w następujący sposób:

a) gaźniki Weber — po zdjęciu pokrywy komory pływakowej (razem z uszczelką); ustawić pokrywę w pozycji pionowej, tak aby pływak oparł się o iglicę zamykając przepływ paliwa: pomiaru dokonuje się między płaszczyzną (razem z uszczelką) pokrywy komory pływakowej i górna powierzchnia pływaków; — poziom paliwa w gaźniku Weber: 7±0,25 mm;

b) gaźnik Solex — po zdjęciu pokrywy komory pływakowej, razem z uszczelką, ustawić pokrywe w pozycji poziomej, pływakiem do góry, tak aby pływak zamknął iglicę, pomiaru dokonuje się między [przypisy: renault salon warszawa, otomoto zamość, otomoto dębica ] płaszczyzną (razem z uszczelką) pokrywy komory pływakowej i osią 2 cylindrycznych pływaków;
— poziom paliwa w gaźniku Solex: 20±2 mm. (pompy hydrauliczne, siłowniki hydrauliczne)

Filtr paliwa w gaźniku — czyszczenie siatki miedzianej, która stanowi element filtrujący paliwo dopływające do gaźnika. Ponadto należy zwracać szczególną uwagę na prawidłowe ustawienie cięgła ssania, tak aby przy całkowitym wciśnięciu przez kierowcę cięgła ssania, urządzenie rozruchowe w gaźniku było wyłączone.

W układzie zasilania należy zwracać uwagę (w modelach CX 2000 i CX 2200) na prawidłowe dokręcenie pompy paliwa. W przypadku wycieków oleju silnikowego wzdłuż śrub mocujących pompę paliwa należy zastosować dodatkowe podkładki pod nakrętki (podkładki pełne z blachy) i dokręcić pompę momentem 21 N •m (2,1 kGm).

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: otomoto dębica otomoto zamość renault salon warszawa