Czyszczenie komutatora

Obsługa rozrusznika polega głównie na utrzymywaniu go w czystości, Rozrusznik smarowaniu i sprawdzaniu jego części. Zanieczyszczeniu ulega przede wszystkim komutator, wskutek przenikania kurzu i gromadzenia się pyłu węglowego ze startych szczotek. Wszelkie drobne zanieczyszczenia usuwa się przedmuchując komutator sprężonym powietrzem, r». pompka do ogumienia. Przystępując do czyszczenia komutatora należy zdjąć metalową opaskę.

Opony bezdętkowe

Przebicia o średnicy do 6 mm zasklepia się sznurem gumowym. W tym celu należy założyć koniec sznura do końcówki szydła i umoczyć w płynie wulkanizującym, wyciągnąć gwóźdź lub inny przedmiot, który przebił oponę, i wcisnąć w otwór szydło wraz ze sznurem. Następnie obróciwszy szydło tak, aby sznur wysunął się z niego, wyciągnąć szydło z otworu […]

Wycieraczka

Pojedyncza wycieraczka szyby przedniej ma być ustawiona symetrycznie, tak aby po obu stronach szyby skrajne położenie pióra wycieraczki było na tej samej wysokości. Do XI/ 1978 pióra wycieraczki miały mniejszą liczbę punktów podparcia gumki: — wycieraczka Bosch — 6 punktów wycieraczka Ducellier — 7 punktów Od XI/ 1978 oba typy piór mają 8 punktów podparcia […]

Dynamicznosc samochodu

Dynamiczność samochodu . Wstawiając wartości W ze wzoru 1 do wzoru 2- dla granicznego warunku P = W otrzymamy następujące równanie ruchu samochodu: G a s V2 P – G (1 +1) + -p = O Wprowadzając następująca oznaczenia: E = k a V2 i przekształcając wzór oznaczając otrzymamy ostatecznie: P-B f+k Wyraz D obrazuje […]

DevURL


Postój samochodu dłużej nic 3 miesiące

W razie przechowywania samochodu dłużej niż trzy zimowe miesiące, zalecana jest jego okresowa obsługa. Raz na dwa miesiące należy wykonać następujące czynności:

— doładować akumulator prądem 0,1 pojemności znamionowej aż do wystąpienia oznak pełnego naładowania;

— obejrzeć samochód z zewnątrz, a miejsca, w których pojawiła się korozja, oczyścić i pomalować lub pokryć bezkwasową wazeliną; jeżeli korozja wystąpiła na częściach chromowanych, należy je oczyścić i pokryć bezbarwnym lakierem;

— wlać do każdego cylindra po ok. 25 cm3 oleju silnikowego (tego samego gatunku, który był używany do układu smarowania), a następnie obrócić kilkanaście razy wał korbowy; maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny [przypisy: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, autostorczyk ]

— obrócić kilka razy przednie i tylne koła samochodu;

— użyty do konserwacji powierzchni nie malowanych smar stały lub olej usunąć i nałożyć świeżą warstwę.

— obejrzeć dokładnie ogumienie i w razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń oddać je do naprawy; obniżyć ciśnienie do 1/3 ciśnienia nominalnego;

— z tarcz kół usunąć korozję i miejsca te pokryć farbą antykorozyjną;  poluzować hamulec ręczny, a dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu biegu luzem (neutralnym);

Przed przystąpieniem do użytkowania samochodu należy wykonać kolejno następujące czynności:

— napompować ogumienie do przepisowego ciśnienia;

— wyjąć spod samochodu podstawki;

— usunąć wszystkie prowizoryczne uszczelnienia;

— zetrzeć wazelinę ze wszystkich zakonserwowanych części;

— nasmarować wszystkie punkty wymienione na schemacie smarowania;

— napełnić miskę olejową silnika świeżym olejem;

— napełnić układ chłodzenia przefiltrowaną cieczą chłodzącą, a jeżeli była używana dwa lata — świeżą;

— usunąć kołki i wkręcić świece zapłonowe;

— oczyścić rowki kół pasowych, założyć pasek i wyregulować odpowiednio jego naciąg;

— umieścić w samochodzie naładowany akumulator; przed założeniem oczyścić zaciski, a po założeniu nasmarować bezkwasową wazeliną techniczną;

— uruchomić silnik i sprawdzić jego pracę na wolnych obrotach biegu jałowego; w razie potrzeby wyregulować gaźnik i zapłon; — zamontować odbiornik radiowy z głośnikiem i zasilaczem;

— sprawdzić działanie wyposażenia elektrycznego, zwłaszcza obwodów oświetlenia i sygnalizacji;

— przetrzeć nadwozie czystą, miękką szmatą flanelowa;

— wyjąć z papieru narzędzia i oczyścić je ze smaru konserwacyjnego; — obejrzeć dokładnie cały samochód i odbyć krótką jazdę próbną, podczas której sprawdzić działanie wszystkich mechanizmów, układów i zespołów, a szczególnie układu kierowniczego i hamulcowego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: autostorczyk czyszczenie komutatora opel mucha mikołów