Hamulec pomocniczy

Hamulec pomocniczy (ręczny) jest z reguły hamulcem typu mechanicznego, pomocniczy który działa na szczęki lub klocki hamulcowe tylnych kół samochodu. Jest on uruchamiany za pomocą dźwigni znajdującej się między przednimi fotelami. Hamulec ręczny nie wymaga specjalnej obsługi, jednak podczas naprawy układu hamulcowego trzeba sprawdzić stan jego linki. Pęknięcie chociażby jednego drutu świadczy o zużyciu zmęczeniowym […]

Dane techniczne

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół. Odległość E powinna się różnić od odległości F 0 —1 mm dla samochodu nieobciążonego lub —2…+2 mm dla samochodu obciążonego. Regulacja zbieżności polega na wkręcaniu końcówki w rurkę drążka, po odkręceniu przeciwnakrętki — w celu zwiększenia wymiaru F w […]

Centralna instalacja hydrauliczna

DevURL


Postój samochodu dłużej nic 3 miesiące

W razie przechowywania samochodu dłużej niż trzy zimowe miesiące, zalecana jest jego okresowa obsługa. Raz na dwa miesiące należy wykonać następujące czynności:

— doładować akumulator prądem 0,1 pojemności znamionowej aż do wystąpienia oznak pełnego naładowania;

— obejrzeć samochód z zewnątrz, a miejsca, w których pojawiła się korozja, oczyścić i pomalować lub pokryć bezkwasową wazeliną; jeżeli korozja wystąpiła na częściach chromowanych, należy je oczyścić i pokryć bezbarwnym lakierem;

— wlać do każdego cylindra po ok. 25 cm3 oleju silnikowego (tego samego gatunku, który był używany do układu smarowania), a następnie obrócić kilkanaście razy wał korbowy; maszyny pakujące; Blog motoryzacyjny [przypisy: czyszczenie komutatora, opel mucha mikołów, audi używane z salonu ]

— obrócić kilka razy przednie i tylne koła samochodu;

— użyty do konserwacji powierzchni nie malowanych smar stały lub olej usunąć i nałożyć świeżą warstwę.

— obejrzeć dokładnie ogumienie i w razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń oddać je do naprawy; obniżyć ciśnienie do 1/3 ciśnienia nominalnego;

— z tarcz kół usunąć korozję i miejsca te pokryć farbą antykorozyjną;  poluzować hamulec ręczny, a dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu biegu luzem (neutralnym);

Przed przystąpieniem do użytkowania samochodu należy wykonać kolejno następujące czynności:

— napompować ogumienie do przepisowego ciśnienia;

— wyjąć spod samochodu podstawki;

— usunąć wszystkie prowizoryczne uszczelnienia;

— zetrzeć wazelinę ze wszystkich zakonserwowanych części;

— nasmarować wszystkie punkty wymienione na schemacie smarowania;

— napełnić miskę olejową silnika świeżym olejem;

— napełnić układ chłodzenia przefiltrowaną cieczą chłodzącą, a jeżeli była używana dwa lata — świeżą;

— usunąć kołki i wkręcić świece zapłonowe;

— oczyścić rowki kół pasowych, założyć pasek i wyregulować odpowiednio jego naciąg;

— umieścić w samochodzie naładowany akumulator; przed założeniem oczyścić zaciski, a po założeniu nasmarować bezkwasową wazeliną techniczną;

— uruchomić silnik i sprawdzić jego pracę na wolnych obrotach biegu jałowego; w razie potrzeby wyregulować gaźnik i zapłon; — zamontować odbiornik radiowy z głośnikiem i zasilaczem;

— sprawdzić działanie wyposażenia elektrycznego, zwłaszcza obwodów oświetlenia i sygnalizacji;

— przetrzeć nadwozie czystą, miękką szmatą flanelowa;

— wyjąć z papieru narzędzia i oczyścić je ze smaru konserwacyjnego; — obejrzeć dokładnie cały samochód i odbyć krótką jazdę próbną, podczas której sprawdzić działanie wszystkich mechanizmów, układów i zespołów, a szczególnie układu kierowniczego i hamulcowego.

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.

Artykuł dotyczy tematów: audi używane z salonu czyszczenie komutatora opel mucha mikołów