Kiedy należy sprawdzać ciśnienie w ogumieniu samochodu osobowego?

Jak wiadomo samochody w dzisiejszych czasach są bardzo potrzebnym środkiem transportu. Ludzie korzystają z niego w celach służbowych i prywatnych. Jedni jeżdżą więcej, a drudzy mniej. Warto dodać, że samochody, a raczej części, które się w nim znajdują ulegają zniszczeniom. Po prostu się zużywają. Jedne szybciej drugie nieco później. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić jakie powinno być ciśnienie w ogumieniu samochodu osobowego. Wiadomo, że jest inne niż na przykład w samochodach ciężarowych.

W jakich sytuacjach i jak powinno sprawdzać się ciśnienie w ogumieniu samochodu osobowego?

Nie każdy kierowca wie, szczególnie ten młody i świeżo upieczony, że ciśnienie w oponach jest bardzo ważne. Ważne jest to, iż jeśli jest ono prawidłowe, to mamy szansę na długotrwałą eksploatację bez jakichkolwiek usterek technicznych. Jest to o tyle ważne, że dzięki odpowiedniemu poziomowi ciśnienia w kołach jesteśmy w stanie znacznie bezpieczniej jeździć. Ale nie tylko również jazda stanie się bardziej ekologiczna i ekonomiczna. Dlatego tak ważny jest pomiar tego parametru oraz znajomość jego optymalnej wartości. Trzeba dodać, iż nie jest to nic trudnego. Jeśli jednak nie znamy się na tym, to możemy pojechać do odpowiedniego warsztatu samochodowego i tam na pewno pewno nam pomogą się z tym uporać. Jeśli robimy to samodzielnie to musimy wiedzieć i mieć świadomość tego ile barów w oponach potrzebujemy do naszego samochodu. Również na każdej stacji jest możliwość sprawdzenia jaki jest poziom ciśnienia w kołach w danym momencie.

Pomiar ten dokonywany jest przede wszystkim za pomocą kompresora. Jak to robimy? To nic trudnego, gdyż wystarczy podpiąć go do opony. Wszystko po to, aby ocenić, czy jej poziom ciśnienia jest odpowiedni. Aby z niego w ogóle skorzystać musimy wybrać odpowiednią funkcję za pomocą klawisza. Co sprzęt to wygląda to trochę inaczej bo wiadomo, że znacznie różnią się one od siebie. Jednak na urządzeniu powinna znajdować się instrukcja obsługi danego sprzętu. Teraz wystarczy tylko przymocować jego końcówkę do odkręconego wcześniej wentyla opony i odczytać pomiar. Jak będzie nieodpowiedni to dodajemy ciśnienie i tyle. Zakręcamy wentyl z powrotem. Przenośne ciśnieniomierze, które możemy obecnie znaleźć na rynku ułatwią sprawę, chociaż nie do końca. Nie są one tak bardzo skutecznie i dokładnie jak te profesjonalne kompresory.

Trzeba pamiętać, że sprawdza się ciśnienie tylko przy zimnych oponach. Wtedy będzie wynik jak najbardziej miarodajny. Jeśli chcemy ustawić prawidłowe ciśnienia w oponach to warto dodać, iż jest to także dość prosty proces. Trzeba tylko podpiąć kompresor w podobny sposób, jak robimy to przy pomiarze. Musimy wybrać adekwatną wartość, nacisnąć przycisk i poczekać na odpowiedni komunikat. Na urządzeniu także jest informacja jak to zrobić. Jak już będzie gotowe to dostaniemy odpowiedni sygnał dźwiękowy lub zapali się lampka kontrolna. Podczas każdej czynności powinniśmy dbać o bezpieczeństwo. Dlatego też, przed każdą kontrolą ciśnienia w oponach warto nie korzystać z auta przez co najmniej kilka godzin. Ciśnienie w oponach znajdujących się na tej samej osi musi mieć oczywiście taką samą wartość.

Teraz na pewno każdy zadaje sobie pytanie jak często powinno się sprawdzać ciśnienie w oponach. Jeśli chodzi o samochody osobowe to warto dodać, iż nie ma jakiegoś sztywno określonego grafiku kontroli ciśnienia . Kierowcy sprawdzają wszystko tak przy okazji, będąc akurat na stancji benzynowej tankując samochód. Jednak warto sprawdzać ciśnienie w oponach co najmniej raz w miesiącu. To będzie bezpieczniejsze. Jednak poleca się także sprawdzanie ogumienia raz na dwa tygodnie.
Poza tym nie każdy wie, że bardzo dużo zależy od sposobu naszej eksploatacji samochodu, temperatury powietrza i trasy. Ale także model samochodu ma wpływ na to, jak szybko opony będą się zużywać.

Podsumowując niniejszy artykuł warto wspomnieć, iż odpowiedni poziom ciśnienia ma wpływ na nasze bezpieczeństwo podczas jazdy. Jak poziom będzie odpowiedni to unikniemy wypadku samochodowego, który może się stać.